Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Licencjacka pracownia artystyczna II 10-3F-LR2
Rok akademicki 2016/2017
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Licencjacka pracownia artystyczna II 10-3F-LR2
Zajęcia Rok akademicki 2016/2017 (2016) (zakończony)
Laboratorium/warsztaty (LAB), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 11:40 - 13:15
sala 6010
Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jarema Drogowski
Literatura:

1. Catafal J., Oliva C., 2004, Techniki graficzne, Warszawa

2. Jurkiewicz A., 1975, Podręcznik metod grafiki artystycznej, Warszawa

3. Arnheim R., 2004, Sztuka i percepcja wzrokowa, Gdańsk

4. Krejca A., 1984, Techniki sztuk graficznych, Warszawa

5. Kubalska-Sulkiewicz K. (red.), 2012, Słownik terminologiczny sztuk pięknych, Warszawa 4. Smith R., 1997, Tajemnice warsztatu artysty, Warszawa

6. Werner J., 1989, Podstawy technologii malarstwa i grafiki, Warszawa

Zakres tematów:

W wyniku konsultacji student ustala temat pracy w oparciu o konsultacje z prowadzącym.

Student w oparciu o projekty z poprzedniego semestru ustala ramy pracy, która ma zostać określona jako temat pracy licencjackiej.

Tematyka jest nieograniczona z zastrzeżeniem, że student musi być zdolny do formułowania wypowiedzi w oparciu o język graficzny.

Student procuje nad własną pracą dyplomową w indywidualnym toku.

Metody dydaktyczne:

Konsultacje indywidualne, praca w grupie, korekty.

Podczas zajęć student poszukuje biliskiego mu tematu, którym chciałby się zająć w nadchodzącym kolejnym semestrze.

Jest to praca w dużej mierze eksperymentalna. Student ma prawo swobodnie zmieniać i sprawdzać różne koncepcje i drogi twórcze. Student jednocześnie poznaje technologie, które mogą mu ułatwić prace z grafiką w indywidualny sposób.

Podczas zajęć prowadzone są konsultacje z prowadzącym.

Student pracują w małych grupach, co pozwala na wzajemne czerpanie inspiracji i uczenie się od siebie na wzajem.

Student rozpoczyna pracę nad nowymi treściami artystycznymi wynikającymi z własnych przemyśleń i twórczych aspiracji. Student w oparciu o wcześniejsze doświadczenia warsztatowe podejmuje działania niezbędne do rozpoczęcia indywidualnej pracy artystycznej której wynikiem ma być ostatecznie praca licencjacka.

Student poszerza dotychczasowy, podstawowy warsztat o bardziej złożone działania graficzne. Działania te prowadzą do wytworzenia własnego języka plastycznego.

Student ma pogłębioną wiedzę o aktualnym stanie rozwoju technologii stosowanej w pracowni grafiki warsztatowej, oraz nabiera głębszej świadomości o walorach plastycznych stosowanych przez siebie technik warsztatowych.

Student procure indywidualnie we współpracy z promotorem.

Student po konsultacji z promotorem wybiera temat i sposób realizacji pracy dyplomowel. Ma do wyboru tradycyjne techniki grafiki jak i może posłużyć się nowoczesnymi ogólnie dostępnymi technikami wypowiedzi plastycznej pozwalającymi na zrealizowanie tematu w oparciu o zagadnienia graficzne. Student w pierwszym semestrze pracuje nad przygotowaniem ogólnej koncepcji i zarysem pracy dyplomowej.

W drugim semestrze po dopuszczeniu do dyplomu student ma szanse zweryfikować czy założenia i koncepcja pracy pokrywają się z tym jak postrzega je komisja. W tym okresie następuje domknięcie pracy i przygotowanie cyklu prac będących praktyczną częścią dyplomu.

Podczas pracy nad dyplomem student może sam określić jaką przestrzeń sztuki chciałby zgłębiać.

Metody i kryteria oceniania:

Ten semestr kończy się zaliczeniem przedmiotu.

Jako że celem tego semestru jest poszukiwanie i eksperymentowanie do zaliczenia liczy się głównie sumienne uczestniczenie w zajęciach oraz nakład pracy studenta.

Oceanie podlega praca dyplomowa.

Ocena jest składową całego procesu dydaktycznego z poprzednich lat oraz końcowego rezultatu pracy dyplomowej.

Oceania się:

1. poziom i dojrzałość pracy twórczej.

2. Spójność pracy.

3. Poziom warsztatowy

4. Sumienność i efektywność pracy

Uwagi:

gr. warsztatowa dr J. Drogowski

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.