Licencjacka pracownia artystyczna II [10-3F-LR2]
Rok akademicki 2016/2017
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Licencjacka pracownia artystyczna II [10-3F-LR2] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2016/2017 [2016]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 11:40 - 13:15
sala 6010 Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Jarema Drogowski |
Literatura: |
1. Catafal J., Oliva C., 2004, Techniki graficzne, Warszawa 2. Jurkiewicz A., 1975, Podręcznik metod grafiki artystycznej, Warszawa 3. Arnheim R., 2004, Sztuka i percepcja wzrokowa, Gdańsk 4. Krejca A., 1984, Techniki sztuk graficznych, Warszawa 5. Kubalska-Sulkiewicz K. (red.), 2012, Słownik terminologiczny sztuk pięknych, Warszawa 4. Smith R., 1997, Tajemnice warsztatu artysty, Warszawa 6. Werner J., 1989, Podstawy technologii malarstwa i grafiki, Warszawa |
Zakres tematów: |
W wyniku konsultacji student ustala temat pracy w oparciu o konsultacje z prowadzącym. Student w oparciu o projekty z poprzedniego semestru ustala ramy pracy, która ma zostać określona jako temat pracy licencjackiej. Tematyka jest nieograniczona z zastrzeżeniem, że student musi być zdolny do formułowania wypowiedzi w oparciu o język graficzny. Student procuje nad własną pracą dyplomową w indywidualnym toku. |
Metody dydaktyczne: |
Konsultacje indywidualne, praca w grupie, korekty. Podczas zajęć student poszukuje biliskiego mu tematu, którym chciałby się zająć w nadchodzącym kolejnym semestrze. Jest to praca w dużej mierze eksperymentalna. Student ma prawo swobodnie zmieniać i sprawdzać różne koncepcje i drogi twórcze. Student jednocześnie poznaje technologie, które mogą mu ułatwić prace z grafiką w indywidualny sposób. Podczas zajęć prowadzone są konsultacje z prowadzącym. Student pracują w małych grupach, co pozwala na wzajemne czerpanie inspiracji i uczenie się od siebie na wzajem. Student rozpoczyna pracę nad nowymi treściami artystycznymi wynikającymi z własnych przemyśleń i twórczych aspiracji. Student w oparciu o wcześniejsze doświadczenia warsztatowe podejmuje działania niezbędne do rozpoczęcia indywidualnej pracy artystycznej której wynikiem ma być ostatecznie praca licencjacka. Student poszerza dotychczasowy, podstawowy warsztat o bardziej złożone działania graficzne. Działania te prowadzą do wytworzenia własnego języka plastycznego. Student ma pogłębioną wiedzę o aktualnym stanie rozwoju technologii stosowanej w pracowni grafiki warsztatowej, oraz nabiera głębszej świadomości o walorach plastycznych stosowanych przez siebie technik warsztatowych. Student procure indywidualnie we współpracy z promotorem. Student po konsultacji z promotorem wybiera temat i sposób realizacji pracy dyplomowel. Ma do wyboru tradycyjne techniki grafiki jak i może posłużyć się nowoczesnymi ogólnie dostępnymi technikami wypowiedzi plastycznej pozwalającymi na zrealizowanie tematu w oparciu o zagadnienia graficzne. Student w pierwszym semestrze pracuje nad przygotowaniem ogólnej koncepcji i zarysem pracy dyplomowej. W drugim semestrze po dopuszczeniu do dyplomu student ma szanse zweryfikować czy założenia i koncepcja pracy pokrywają się z tym jak postrzega je komisja. W tym okresie następuje domknięcie pracy i przygotowanie cyklu prac będących praktyczną częścią dyplomu. Podczas pracy nad dyplomem student może sam określić jaką przestrzeń sztuki chciałby zgłębiać. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ten semestr kończy się zaliczeniem przedmiotu. Jako że celem tego semestru jest poszukiwanie i eksperymentowanie do zaliczenia liczy się głównie sumienne uczestniczenie w zajęciach oraz nakład pracy studenta. Oceanie podlega praca dyplomowa. Ocena jest składową całego procesu dydaktycznego z poprzednich lat oraz końcowego rezultatu pracy dyplomowej. Oceania się: 1. poziom i dojrzałość pracy twórczej. 2. Spójność pracy. 3. Poziom warsztatowy 4. Sumienność i efektywność pracy |
Uwagi: |
gr. warsztatowa dr J. Drogowski |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.