Teoretyczne podstawy pracy socjalnej [20-1F-TPS]
Semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Teoretyczne podstawy pracy socjalnej [20-1F-TPS] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2016/2017 [2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Stankowska | ||||||||||||||||
Literatura: |
D. Howe, Krótkie wprowadzenie do teorii pracy socjalnej, Instytut Rozwoju Służb Społecznych, Warszawa 2011,s. 16-63, s. 85-102, s. 108-116, s. 126-132, s. 149-154. J. Aldgate, Teoria przywiązania Bowbly’ego i jej zastosowanie w pracy socjalnej w zakresie opieki nad dziećmi –wprowadzenie [w:] Podręcznik teorii dla nauczycieli praktyki socjalnej, Biblioteka Pracownika Socjalnego, s. 17-48. i teoria przywiązania). Ch. Beckett, Podstawy teorii dla praktyków pracy socjalnej, Wydawnictwo APS, s. 79-88. A. Gibson, Rozwój tożsamości w koncepcji cyklu życia Eriksona, [w:] Podręcznik teorii dla nauczycieli praktyki socjalnej, Biblioteka Pracownika Socjalnego,s.49-63. M. Ciszkowska- Giedziuk, Praca socjalna z rodziną oparta na zasobach, Roczniki Socjologii Rodziny, XXI, Poznań 2011, s. 213-226. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie 2. Teoria przywiązania i psychoanaliza 3. Podejście personalistyczne Carla Rogersa 4. Koncepcja cyklu życia Eriksona 5. Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach i koncepcja mocnych stron 6. Podejście systemowe i ekologiczne 7. Podejście krytyczne i podejście feministyczne w pracy socjalnej 8. Powtórzenie materiału |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
prezentacje multimedialne, dyskusje w grupach, dyskusja na forum, symulacje, miniwykład |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
przygotowanie prezentacji w parach, aktywność na zajęciach, prawidłowe ułożenie puzzli będących powtórzeniem omawianego materiału |
||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa II PSS gr. 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.