Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Teoretyczne podstawy pracy socjalnej 20-1F-TPS
Semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Teoretyczne podstawy pracy socjalnej 20-1F-TPS
Zajęcia Semestr zimowy 2016/2017 (2016Z) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy piątek, 11:40 - 15:05
sala 1207
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Magdalena Stankowska
Literatura:

D. Howe, Krótkie wprowadzenie do teorii pracy socjalnej, Instytut Rozwoju Służb Społecznych, Warszawa 2011,s. 16-63, s. 85-102, s. 108-116, s. 126-132, s. 149-154.

J. Aldgate, Teoria przywiązania Bowbly’ego i jej zastosowanie w pracy socjalnej w zakresie opieki nad dziećmi –wprowadzenie [w:] Podręcznik teorii dla nauczycieli praktyki socjalnej, Biblioteka Pracownika Socjalnego, s. 17-48.

i teoria przywiązania).

Ch. Beckett, Podstawy teorii dla praktyków pracy socjalnej, Wydawnictwo APS, s. 79-88.

A. Gibson, Rozwój tożsamości w koncepcji cyklu życia Eriksona, [w:] Podręcznik teorii dla nauczycieli praktyki socjalnej, Biblioteka Pracownika Socjalnego,s.49-63.

M. Ciszkowska- Giedziuk, Praca socjalna z rodziną oparta na zasobach, Roczniki Socjologii Rodziny, XXI, Poznań 2011, s. 213-226.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie

2. Teoria przywiązania i psychoanaliza

3. Podejście personalistyczne Carla Rogersa

4. Koncepcja cyklu życia Eriksona

5. Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach i koncepcja mocnych stron

6. Podejście systemowe i ekologiczne

7. Podejście krytyczne i podejście feministyczne w pracy socjalnej

8. Powtórzenie materiału

Metody dydaktyczne:

prezentacje multimedialne, dyskusje w grupach, dyskusja na forum, symulacje, miniwykład

Metody i kryteria oceniania:

przygotowanie prezentacji w parach, aktywność na zajęciach, prawidłowe ułożenie puzzli będących powtórzeniem omawianego materiału

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa II PSS gr. 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.