Trening Umiejętności Społecznych w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-TUS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Trening Umiejętności Społecznych w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. pod.: Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu dla nauczycieli po ped. spec |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 25 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Maria Szilagyi | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: podejmowanie działań praktycznych, prowadzenie aktywności według skryptu ustalonego z prowadzącym obecność na zajęciach |
|
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie w zagadnienia Treningu Umiejętności Społecznych – rys historyczny, główne założenia, adresaci TUS, cele zajęć TUS, struktura i plan zajęć TUS; tematy TUS; lista umiejętności wg Goldsteina. 2. Modelowanie, odgrywanie ról, informacja zwrotna, transfer- jako stałe elementy zajęć. 3. Organizacja zajęć i grupy: dobór członków grupy; liczebność, kontrakt; formy zajęć – stacjonarne i zajęcia w terenie; czas trwania i częstotliwość; trenerzy TUS. 4. Uczenie nowych umiejętności – instrukcje zachowań i znaczenie wizualizacji. 5. Zalety Treningu Umiejętności Społecznych. 6. Scenariusze zajęć TUS dla dzieci/młodzieży/dorosłych osób z ASD. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: Rozmowa kierowana, pogadanka; gry dydaktyczne, metody aktywizujące, działania praktyczne. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 35 godz. Przygotowanie do zajęć - 15 godz. Przygotowanie do zaliczenia - 5 godz. Liczba punktów ECTS - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Iwona Konieczna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: podejmowanie działań praktycznych, prowadzenie aktywności według skryptu ustalonego z prowadzącym obecność na zajęciach |
|
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie w zagadnienia Treningu Umiejętności Społecznych – rys historyczny, główne założenia, adresaci TUS, cele zajęć TUS, struktura i plan zajęć TUS; tematy TUS; lista umiejętności wg Goldsteina. 2. Modelowanie, odgrywanie ról, informacja zwrotna, transfer- jako stałe elementy zajęć. 3. Organizacja zajęć i grupy: dobór członków grupy; liczebność, kontrakt; formy zajęć – stacjonarne i zajęcia w terenie; czas trwania i częstotliwość; trenerzy TUS. 4. Uczenie nowych umiejętności – instrukcje zachowań i znaczenie wizualizacji. 5. Zalety Treningu Umiejętności Społecznych. 6. Scenariusze zajęć TUS dla dzieci/młodzieży/dorosłych osób z ASD. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: Rozmowa kierowana, pogadanka; gry dydaktyczne, metody aktywizujące, działania praktyczne. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 30 godz. Przygotowanie do zajęć - 15 godz. Przygotowanie do zaliczenia - 5 godz. Liczba punktów ECTS - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Maria Szilagyi | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: podejmowanie działań praktycznych, prowadzenie aktywności według skryptu ustalonego z prowadzącym obecność na zajęciach |
|
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie w zagadnienia Treningu Umiejętności Społecznych – rys historyczny, główne założenia, adresaci TUS, cele zajęć TUS, struktura i plan zajęć TUS; tematy TUS; lista umiejętności wg Goldsteina. 2. Modelowanie, odgrywanie ról, informacja zwrotna, transfer- jako stałe elementy zajęć. 3. Organizacja zajęć i grupy: dobór członków grupy; liczebność, kontrakt; formy zajęć – stacjonarne i zajęcia w terenie; czas trwania i częstotliwość; trenerzy TUS. 4. Uczenie nowych umiejętności – instrukcje zachowań i znaczenie wizualizacji. 5. Zalety Treningu Umiejętności Społecznych. 6. Scenariusze zajęć TUS dla dzieci/młodzieży/dorosłych osób z ASD. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: Rozmowa kierowana, pogadanka; gry dydaktyczne, metody aktywizujące, działania praktyczne. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 30 godz. Przygotowanie do zajęć - 15 godz. Przygotowanie do zaliczenia - 5 godz. Liczba punktów ECTS - 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.