Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka indywidualna w placówkach wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju - 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-P-WWDe
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka indywidualna w placówkach wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju - 2
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 7.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

Zna i rozumie:

- Specyfikę funkcjonowania przedszkola, szkoły lub placówki w której odbywana jest praktyka, w szczególności zadania opiekuńczo wychowawcze, organizacje pracy, zakresy zadań pracowników, uczestników procesów pedagogiczno – terapeutycznych oraz rodzaj prowadzonej dokumentacji.

- Zasady zapewniania bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu i innych placówkach , w której realizowana jest praktyka

- zadania charakterystyczne dla zespołów WWR , żłobków, przedszkola, szkół i inny placówek realizujących WWR/WI oraz środowisko, w jakim one działają;

organizację, statut i plan pracy zespołów WWR /WI przedszkola, szkoły oraz program wychowawczo-profilaktyczny;

- zasady zapewniania bezpieczeństwa w czasie realizacji WWR/WI

- Zna założenia, cele programu praktyk

- Zna zasady korzystania z materiałów udostępnionych w czasie praktyki.

UMIEJĘTNOSCI:

- Umie obserwować funkcjonowanie dziecka i pracowników dydaktyczno – terapeutycznych w przedszkolu

- Dokonać analizy i interpretacji zaobserwowanych sytuacji, zdarzeń pedagogicznych

- Umie dokonać oceny obserwowanych zajęć pod względem metodycznym i rewalidacyjnym

- Umie dokonać krytycznej refleksji na temat zajęć obserwowanych podczas hospitacji zajęć realizowanych dzieckiem z niepełnosprawnością sprzężoną.

- Umie opracować notatkę z hospitowanych zajęć i przebiegu praktyki

- Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych;analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-- pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie tych praktyk

- Umie dokonać krytycznej refleksji na temat zajęć obserwowanych podczas hospitacji zajęć realizowanych dzieckiem z niepełnosprawnością sprzężoną.

- Umie opracować studium przypadku wybranego dziecka

- Umie opracować program wspomagania rozwoju wybranego dziecka i wspierania jego rodziny zgodnie z obowiązującymi standardami.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- Jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami, w celu poszerzania swojej wiedzy

- Jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami, w celu poszerzania swojej wiedzy; nawiązywać pozytywne relacje z terapeutami w czasie omawiania hospitowanych zajęć;prowadzić ukierunkowaną rozmowę z terapeutami, rodzicami na temat hospitowanych zajęć.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 70 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Walczak
Prowadzący grup: Grażyna Walczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Zaliczenie na podstawie wykonanych zadań wynikających z programu praktyki

Pełny opis:

• Poznanie struktury placówki w której realizowane jest wwr

• Poznanie form i metod pracy z dzieckiem i z rodzina stosowanych w obszarze ww w danej placówce

• Udział w zebraniu zespołu terapeutycznego , którego celem jest wstępne omówienie problemów dziecka i rodziny;

• Poznanie form i zadań pracy zespołu terapeutycznego;

• Czynny udział w realizacji procesu wwr dla wybranego dziecka , z uwzględnieniem wszystkich etapów tego procesu

• Opracowanie dokumentacji z realizacji w/w procesu

Literatura:

materiały podane przez opiekuna praktyk

Uwagi:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 70

Przygotowanie się do zajęć, lektury 70

Przygotowanie się do egzaminu

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 20

Inne formy 30

Sumaryczna liczba punktów ECTS 7

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 70 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Grażyna Walczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)