Drama
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-DRA2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Drama |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: arteterapia z elementami terapii pedagogicznej |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Ocena aktywności na zajęciach. Aktywny udział w dyskusji. Prezentacja własnych refleksji na tle grupy. Indywidualne i grupowe improwizacje. |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie podstaw terminologii z zakresu dramy. 2. Omówienie roli dramaterapeuty w procesie terapeutycznym. Podanie zasad pracy w grupie. Funkcje grupy. 3. Przedstawienie etapów pracy w trakcie sesji dramaterapeutycznej. 4. Analiza materiału do pracy: określenie związku treści i formy działania dramowego. |
Literatura: |
Aichinger A. , Holl W. (2003), Psychodrama-terapia grupowa z dziećmi; Kielce, Wyd. Jedność Lania A, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013 Lewadowska-Kidoń, (2003) Drama w kształceniu pedagogicznym; Lublin, Wyd. Uniwersytetu Marii Curie–Skłodowskiej. Ostolska M, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013 Way B.(1997) Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży; Warszawa, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne |
Efekty uczenia się: |
Wiedza student/absolwent: · Student zna techniki dramowe · Student zna mechanizmy prawidłowej komunikacji w działaniu dramowym · Student zna środki wyrazu przynależne działaniu dramowemu Kompetencje społeczne: · Student doskonali umiejętności obiektywnej oceny samorozwoju zawodowego · Student przejmuje odpowiedzialność za efekty swoich działań Umiejętności: student/absolwent powinien być zdolny do: · Student potrafi właściwie dobrać techniki dramowe do celów terapii · Student projektuje działanie dramowe adekwatne do wskazanych celów · Student ocenia poprawność adekwatność techniki dramowej zastosowanej w określonym działaniu arteterapeutycznym · Student dobiera techniki dramowe do problemów i potrzeb uczestników grupy zajęciowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia w grupie, scenki, konwersatorium, projekcja dramatyczna, praca z ciałem, transformacja, prezentacja na tle grupy autorskich warsztatów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 11 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Chmielnicka-Plaskota | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska, Wiktoria Siedlecka-Dorosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Ocena aktywności na zajęciach. Aktywny udział w dyskusji. Prezentacja własnych refleksji na tle grupy. Indywidualne i grupowe improwizacje. |
|
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie podstaw terminologii z zakresu dramy. 2. Omówienie roli dramaterapeuty w procesie terapeutycznym. Podanie zasad pracy w grupie. Funkcje grupy. 3. Przedstawienie etapów pracy w trakcie sesji dramaterapeutycznej. 4. Analiza materiału do pracy: określenie związku treści i formy działania dramowego. |
|
Literatura: |
Aichinger A. , Holl W. (2003), Psychodrama-terapia grupowa z dziećmi; Kielce, Wyd. Jedność Lania A, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013 Lewadowska-Kidoń, (2003) Drama w kształceniu pedagogicznym; Lublin, Wyd. Uniwersytetu Marii Curie–Skłodowskiej. Ostolska M, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013 Way B.(1997) Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży; Warszawa, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne |
|
Uwagi: |
Ćwiczenia w grupie, scenki, konwersatorium, projekcja dramatyczna, praca z ciałem, transformacja, prezentacja na tle grupy autorskich warsztatów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 11 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Chmielnicka-Plaskota | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska, Wiktoria Siedlecka-Dorosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Ocena aktywności na zajęciach. Aktywny udział w dyskusji. Prezentacja własnych refleksji na tle grupy. Indywidualne i grupowe improwizacje. |
|
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie podstaw terminologii z zakresu dramy. 2. Omówienie roli dramaterapeuty w procesie terapeutycznym. Podanie zasad pracy w grupie. Funkcje grupy. 3. Przedstawienie etapów pracy w trakcie sesji dramaterapeutycznej. 4. Analiza materiału do pracy: określenie związku treści i formy działania dramowego. |
|
Literatura: |
Aichinger A. , Holl W. (2003), Psychodrama-terapia grupowa z dziećmi; Kielce, Wyd. Jedność Lania A, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013 Lewadowska-Kidoń, (2003) Drama w kształceniu pedagogicznym; Lublin, Wyd. Uniwersytetu Marii Curie–Skłodowskiej. Ostolska M, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013 Way B.(1997) Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży; Warszawa, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne |
|
Uwagi: |
Ćwiczenia w grupie, scenki, konwersatorium, projekcja dramatyczna, praca z ciałem, transformacja, prezentacja na tle grupy autorskich warsztatów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 11 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Chmielnicka-Plaskota | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 11 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Chmielnicka-Plaskota | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska, Wiktoria Siedlecka-Dorosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.