Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Drama

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-DRA2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Drama
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: arteterapia z elementami terapii pedagogicznej
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Ocena aktywności na zajęciach. Aktywny udział w dyskusji. Prezentacja własnych refleksji na tle grupy. Indywidualne i grupowe improwizacje.

Pełny opis:

1. Wprowadzenie podstaw terminologii z zakresu dramy.

2. Omówienie roli dramaterapeuty w procesie terapeutycznym. Podanie zasad pracy w grupie. Funkcje grupy.

3. Przedstawienie etapów pracy w trakcie sesji dramaterapeutycznej.

4. Analiza materiału do pracy: określenie związku treści i formy działania dramowego.

Literatura:

Aichinger A. , Holl W. (2003), Psychodrama-terapia grupowa z dziećmi; Kielce, Wyd. Jedność

Lania A, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013

Lewadowska-Kidoń, (2003) Drama w kształceniu pedagogicznym; Lublin, Wyd. Uniwersytetu Marii Curie–Skłodowskiej.

Ostolska M, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013

Way B.(1997) Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży; Warszawa, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne

Efekty uczenia się:

Wiedza

student/absolwent:

· Student zna techniki dramowe

· Student zna mechanizmy prawidłowej komunikacji w działaniu dramowym

· Student zna środki wyrazu przynależne działaniu dramowemu

Kompetencje społeczne:

· Student doskonali umiejętności obiektywnej oceny samorozwoju zawodowego

· Student przejmuje odpowiedzialność za efekty swoich działań

Umiejętności:

student/absolwent powinien być zdolny do:

· Student potrafi właściwie dobrać techniki dramowe do celów terapii

· Student projektuje działanie dramowe adekwatne do wskazanych celów

· Student ocenia poprawność adekwatność techniki dramowej zastosowanej w określonym działaniu arteterapeutycznym

· Student dobiera techniki dramowe do problemów i potrzeb uczestników grupy zajęciowej.

Metody i kryteria oceniania:

Ćwiczenia w grupie, scenki, konwersatorium, projekcja dramatyczna, praca z ciałem, transformacja, prezentacja na tle grupy autorskich warsztatów.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 11 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Chmielnicka-Plaskota
Prowadzący grup: Magdalena Ostolska, Wiktoria Siedlecka-Dorosz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Ocena aktywności na zajęciach. Aktywny udział w dyskusji. Prezentacja własnych refleksji na tle grupy. Indywidualne i grupowe improwizacje.

Pełny opis:

1. Wprowadzenie podstaw terminologii z zakresu dramy.

2. Omówienie roli dramaterapeuty w procesie terapeutycznym. Podanie zasad pracy w grupie. Funkcje grupy.

3. Przedstawienie etapów pracy w trakcie sesji dramaterapeutycznej.

4. Analiza materiału do pracy: określenie związku treści i formy działania dramowego.

Literatura:

Aichinger A. , Holl W. (2003), Psychodrama-terapia grupowa z dziećmi; Kielce, Wyd. Jedność

Lania A, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013

Lewadowska-Kidoń, (2003) Drama w kształceniu pedagogicznym; Lublin, Wyd. Uniwersytetu Marii Curie–Skłodowskiej.

Ostolska M, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013

Way B.(1997) Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży; Warszawa, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne

Uwagi:

Ćwiczenia w grupie, scenki, konwersatorium, projekcja dramatyczna, praca z ciałem, transformacja, prezentacja na tle grupy autorskich warsztatów.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 11 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Chmielnicka-Plaskota
Prowadzący grup: Magdalena Ostolska, Wiktoria Siedlecka-Dorosz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Ocena aktywności na zajęciach. Aktywny udział w dyskusji. Prezentacja własnych refleksji na tle grupy. Indywidualne i grupowe improwizacje.

Pełny opis:

1. Wprowadzenie podstaw terminologii z zakresu dramy.

2. Omówienie roli dramaterapeuty w procesie terapeutycznym. Podanie zasad pracy w grupie. Funkcje grupy.

3. Przedstawienie etapów pracy w trakcie sesji dramaterapeutycznej.

4. Analiza materiału do pracy: określenie związku treści i formy działania dramowego.

Literatura:

Aichinger A. , Holl W. (2003), Psychodrama-terapia grupowa z dziećmi; Kielce, Wyd. Jedność

Lania A, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013

Lewadowska-Kidoń, (2003) Drama w kształceniu pedagogicznym; Lublin, Wyd. Uniwersytetu Marii Curie–Skłodowskiej.

Ostolska M, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013

Way B.(1997) Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży; Warszawa, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne

Uwagi:

Ćwiczenia w grupie, scenki, konwersatorium, projekcja dramatyczna, praca z ciałem, transformacja, prezentacja na tle grupy autorskich warsztatów.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 11 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Chmielnicka-Plaskota
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)