Aranżacja przestrzeni terapeutycznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-2S-AZT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Aranżacja przestrzeni terapeutycznej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Uwarunkowania środowiskowe wpływające na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością złożoną - Cele i zasady aranżacji przestrzeni terapeutycznej dla osób ze złożoną niepełnosprawnością - Możliwości i ograniczenia aranżacji otoczenia osób z niepełnosprawnością złożoną - Metody oceny środowiska, przestrzeni, w której funkcjonuje osoba z niepełnosprawnością złożoną - Projektowanie modyfikacji przestrzeni z uwzględnieniem potrzeb i możliwości osoby z niepełnosprawnością złożoną - Opracowanie skali oceny środowiska dla wybranego dziecka - Opracowanie raportu z przeprowadzonej oceny środowiska wybranej osoby. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna uwarunkowania środowiskowe wpływające na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością złożoną Zna cele i zasady aranżowanej przestrzeni terapeutycznej dla osób ze złożoną niepełnosprawnością Umiejętności Umie zaprojektować modyfikacje przestrzeni z uwzględnieniem potrzeb i możliwości osoby z niepełnosprawnością złożoną Umie zaprojektować modyfikacje przestrzeni z uwzględnieniem potrzeb i możliwości osoby z niepełnosprawnością złożoną Kompetencje społeczne Jest otwarty i wrażliwy na potrzeby osób z niepełnosprawnością złożoną |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Walczak | |
Prowadzący grup: | Grażyna Walczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
-pozytywna ocena zadań wykonanych w czasie ćwiczeń, -pozytywna ocena pracy zawierającej następujące elementy: -opracowanie skali oceny środowiska wybranej osoby - przeprowadzenie oceny środowiska wybranej osoby - opracowanie raportu z przeprowadzonej oceny - opracowanie wskazówek dot modyfikacji, aranżacji w/w przestrzeni |
|
Pełny opis: |
Uwarunkowania środowiskowe wpływające na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością złożoną Cele i zasady aranżowanej przestrzeni terapeutycznej dla osób ze złożoną niepełnosprawnością Możliwości i ograniczenia aranżacji otoczenia osób z niepełnosprawnością złożoną Metody oceny środowiska i przestrzeni, w której funkcjonuje osoba z niepełnosprawnością złożoną Projektowanie i modyfikacje przestrzeni z uwzględnieniem potrzeb i możliwości osoby z niepełnosprawnością złożoną |
|
Literatura: |
Gindrich,P.(2009). Wspomaganie wczesnej edukacji w kontekście efektywności instytucji przedszkola, czyli jak mierzyć jakość Skalą Oceny Jakości Środowiska Dziecka w Wieku Przedszkolnym (ECERS-R).[w:] Meritum Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny. Kuryłowicz E. (2015). Uniwersalność rozwiązań architektonicznych w kontekście otwierania środowiska wybudowanego dla wszystkich, jako wyraz i efekt postawy innowacyjnej – normalność w architekturze, „Studia BAS” 2/42, s. 204. Trociuk, S. (2011) (red.). Dostępność infrastruktury publicznej dla osób z niepełnosprawnością. Analiza i zalecenia. Warszawa: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich. Walczak, G.(2016). Środowisko naturalne we wspomaganiu rozwoju dziecka. Aranżacja przestrzeni terapeutycznej. [w:] R. Piotrowicz (red.). Małe dziecko , dużo pomysłów. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. |
|
Uwagi: |
Godziny kontaktowe ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 30 Przygotowanie się do egzaminu Przygotowanie pracy zaliczeniowej , prezentacji 60 Inne formy 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 LINK DO ZAJĘĆ APLIKACJA TEAMS https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5dc234cc732e453a8d025af170a59e39%40thread.tacv2/conversations?groupId=bf77a8fd-1ab1-4dbc-9994-0c4a341a8bb4&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.