Podstawy psychiatrii dziecięcej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | LO-3F-PPD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy psychiatrii dziecięcej |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 4 sem. (LO) logopedii, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 4 sem. (LO) logopedii, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Podstawowe pojęcia psychopatologii - diagnoza i badanie psychiatryczne dziecka i rodziny Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń psychicznych. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych występujących u dzieci (podstawowe grupy). Podstawy terapii w zaburzeniach psychicznych. |
Pełny opis: |
1. diagnoza, badanie dziecka i rodziny 2. Wpływ krzywdzenia na powstawanie zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży - zaburzenia przywiązania 3. zaburzenia zachowania, ADHD, tiki 4. upośledzenie umysłowe, autyzm 5. depresja i psychozy u dzieci 6. Leczenie zaburzeń psychicznych u dzieci |
Literatura: |
Podstawowa: P. Gałecki, A. Szulc, Psychiatria t.1 i 2 (wybrane rozdziały), Edra Urban &Partner, Wrocław 2023 Barbara Remberk, Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży, PZWL, Warszawa 2020 Uzupełniająca: Hales R., Yudofsky S., Gabbard G. Psychiatria, MediPage, Warszawa 2010 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna obszar badań i podstawowe terminy z zakresu psychiatrii dziecięcej. Zna klasyfikacje chorób psychiatrycznych. Zna przyczyny powstawania chorób i zaburzeń psychicznych u dzieci. Posiada podstawową wiedzę na temat metod diagnozowania i leczenia chorób i zaburzeń psychicznych. Umiejętności Potrafi rozpoznać podstawowe objawy chorób i zaburzeń psychicznych u dzieci. Potrafi dostrzec relację studiowanej dyscypliny z wiedzą z zakresu psychiatrii. Kompetencje społeczne Ma świadomość konieczności współpracy logopedy z lekarzem psychiatrą. Jest wrażliwy na potrzeby dzieci z chorobami i zaburzeniami psychicznymi. |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty uczenia się będą oceniane poprzez dyskusję w czasie wykładu oraz poprzez końcowy test jednokrotnego wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Prot-Klinger | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Prot-Klinger | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Efekty uczenia się będą oceniane poprzez dyskusję w czasie wykładu oraz poprzez końcowy test jednokrotnego wyboru |
|
Pełny opis: |
Podstawowe pojęcia psychopatologii - diagnoza i badanie psychiatryczne dziecka i rodziny Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń psychicznych. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych występujących u dzieci (podstawowe grupy). Podstawy terapii w zaburzeniach psychicznych. |
|
Literatura: |
Podstawowa: Barbara Remberk, Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży, PZWL, Warszawa 2020 Uzupełniająca: Hales R., Yudofsky S., Gabbard G. Psychiatria, MediPage, Warszawa 2010 |
|
Uwagi: |
wykład i dyskusja liczba godzin wykładu - 15 lektury, przygotowanie do egzaminu -30 godzin Razem - 45 godzin https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3aOIH42TQWLFH03Mxm4lAyIAO_cblYW79f7aCvJo3WnEA1%40thread.tacv2/1679743106186?context=%7b%22Tid%22%3a%22aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86%22%2c%22Oid%22%3a%22dfe37a61-9d6a-4cc9-ba1c-b7993e2f5cd5%22%7d |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Prot-Klinger | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Prot-Klinger | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Efekty uczenia się będą oceniane poprzez dyskusję w czasie wykładu oraz poprzez końcowy test jednokrotnego wyboru |
|
Pełny opis: |
Podstawowe pojęcia psychopatologii - diagnoza i badanie psychiatryczne dziecka i rodziny Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń psychicznych. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych występujących u dzieci (podstawowe grupy). Podstawy terapii w zaburzeniach psychicznych. |
|
Literatura: |
Podstawowa: Barbara Remberk, Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży, PZWL, Warszawa 2020 Uzupełniająca: Hales R., Yudofsky S., Gabbard G. Psychiatria, MediPage, Warszawa 2010 |
|
Uwagi: |
wykład i dyskusja liczba godzin wykładu - 9 lektury, przygotowanie do egzaminu -20 godzin Razem - 29 godzin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Prot-Klinger | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Prot-Klinger | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Podstawowe pojęcia psychopatologii - diagnoza i badanie psychiatryczne dziecka i rodziny Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń psychicznych. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych występujących u dzieci (podstawowe grupy). Podstawy terapii w zaburzeniach psychicznych. |
|
Pełny opis: |
1. diagnoza, badanie dziecka i rodziny 2. Wpływ krzywdzenia na powstawanie zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży - zaburzenia przywiązania 3. zaburzenia zachowania, ADHD, tiki 4. upośledzenie umysłowe, autyzm 5. depresja i psychozy u dzieci 6. Leczenie zaburzeń psychicznych u dzieci |
|
Literatura: |
Podstawowa: P. Gałecki, A. Szulc, Psychiatria t.1 i 2 (wybrane rozdziały), Edra Urban &Partner, Wrocław 2023 Barbara Remberk, Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży, PZWL, Warszawa 2020 Uzupełniająca: Hales R., Yudofsky S., Gabbard G. Psychiatria, MediPage, Warszawa 2010 |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: wykład - 15 godzin przygotowanie do egzaminu - 30 godzin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Prot-Klinger | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Prot-Klinger | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Podstawowe pojęcia psychopatologii - diagnoza i badanie psychiatryczne dziecka i rodziny Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń psychicznych. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych występujących u dzieci (podstawowe grupy). Podstawy terapii w zaburzeniach psychicznych. |
|
Pełny opis: |
1. diagnoza, badanie dziecka i rodziny 2. Wpływ krzywdzenia na powstawanie zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży - zaburzenia przywiązania 3. zaburzenia zachowania, ADHD, tiki 4. upośledzenie umysłowe, autyzm 5. depresja i psychozy u dzieci 6. Leczenie zaburzeń psychicznych u dzieci |
|
Literatura: |
Podstawowa: P. Gałecki, A. Szulc, Psychiatria t.1 i 2 (wybrane rozdziały), Edra Urban &Partner, Wrocław 2023 Barbara Remberk, Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży, PZWL, Warszawa 2020 Uzupełniająca: Hales R., Yudofsky S., Gabbard G. Psychiatria, MediPage, Warszawa 2010 |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: wykład - 9 godzin przygotowanie do egzaminu - 20 godzin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Prot-Klinger | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Prot-Klinger | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Prot-Klinger | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Prot-Klinger | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.