Projekty pedagogiczne - 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | IP-2F-PPE3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekty pedagogiczne - 3 |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 3 sem. (IP) interdyscyp. studia nad dziecińs. i prawami dziecka, (2-l) niest. II st. Obowiązkowe dla 3 sem. (IP) interdyscyp. studia nad dziecińs. i prawami dziecka, (2-l) stacj. II st. |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a76568af979714e51964eafc32a9a14ab%40thread.tacv2/conversations?groupId=65a46e76-fd13-458e-bca5-94ccd35b7db6&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Praktycznie zapoznanie się z projektem realizowanym w terenie. |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Projekty pedagogiczne: badania i działania. Konsultacje, dokumentacja i notatki terenowe. Przedstawienie wyników uczestnictwa w projekcie z perspektywy badań w działaniu. Rekomendacje i ocena oddziaływania społecznego projektu w skali mikro, mezzo i makro. Refleksyjna i krytyczna ocena zmian związanych z zaprojektowanym i realizowanym działaniem. |
Literatura: |
- Aktywne społeczności. Zmian aspołeczna. Katalog praktyk, cz. 1, 2, 3. , CAL - Przewodnik po programie Erasmus+ - Dokumenty zamieszczone na stronach internetowych: www.frse.org.pl ; www.power.gov.pl ; www.ngo.pl ; www.ore.edu.pl ; https://granty.pl/ |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna i rozumie zaawansowaną metodologię badań z zakresu badań nad dzieciństwem i prawami dziecka. Umiejętności Potrafi posługiwać się wyspecjalizowanymi metodami i narzędziami, w tym zaawansowanymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi w celu rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów dotyczących dziecka i dzieciństwa. Potrafi przystosować istniejące lub opracować nowe metody i narzędzia. Potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi. Potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne dotyczące dziecka i praw dziecka ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców. Potrafi kierować własnym rozwojem, zdobywać wiedzę teoretyczną i praktyczną, refleksyjnie oceniać siebie i swoje działania, budować i rozwijać swój kapitał intelektualny i społeczny. Jest refleksyjnym praktykiem. Kompetencje społeczne Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w obszarze praw dziecka i dzieciństwa. Jest gotów do budowania swojej tożsamości zawodowej w perspektywie lokalnej i globalnej, pozostając otwartym zarówno na polskie tradycje i doświadczenia, jak i na międzynarodowe procesy i wyzwania. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena projektu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Kwiatkowski | |
Prowadzący grup: | Marta Kulesza, Michał Kwiatkowski, Anna Perkowska-Klejman | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a76568af979714e51964eafc32a9a14ab%40thread.tacv2/conversations?groupId=65a46e76-fd13-458e-bca5-94ccd35b7db6&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Praktycznie zapoznanie się z projektem realizowanym w terenie. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Konsultacje, dokumentacja i notatki terenowe. Przedstawienie wyników uczestnictwa w projekcie z perspektywy badań w działaniu. Rekomendacje i ocena oddziaływania społecznego projektu w skali mikro, mezzo i makro. Refleksyjna i krytyczna ocena zmian związanych z zaprojektowanym i realizowanym działaniem. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Kulesza | |
Prowadzący grup: | Marta Kulesza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Praktycznie zapoznanie się z projektem realizowanym w terenie. |
|
Pełny opis: |
Konsultacje, dokumentacja i notatki terenowe. Przedstawienie wyników uczestnictwa w projekcie z perspektywy badań w działaniu. Rekomendacje i ocena oddziaływania społecznego projektu w skali mikro, mezzo i makro. Refleksyjna i krytyczna ocena zmian związanych z zaprojektowanym i realizowanym działaniem. |
|
Literatura: |
- Aktywne społeczności. Zmian aspołeczna. Katalog praktyk, cz. 1, 2, 3. , CAL - Przewodnik po programie Erasmus+ - Dokumenty zamieszczone na stronach internetowych: www.frse.org.pl ; www.power.gov.pl ; www.ngo.pl ; www.ore.edu.pl ; https://granty.pl/ |
|
Uwagi: |
Wkład pracy studenta: 15h - godziny kontaktowe 10h - praca własna (przygotowanie sesji posterowej/prezentacji dotyczącej przygotowywanego projektu) 10h - praca własna (przeprowadzenie wybranych elementów projektu pedagogicznego w wybranym środowisku) Metody dydaktyczne - praca w grupach metodą projektu |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.