Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium dyplomowe - 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-PC-LI1 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe - 1
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla II r. PC, (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla II r. pedagogiki specjalnej (PC), (3-l) niestacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Tematyka seminariów z pedagogiki specjalnej dla studentów I roku stacjonarnych i niestacjonarnych (studia pierwszego stopnia)

Efekty uczenia się:

Wiedza

PC1_KK_W13

Zna i rozumie zasady budowania koncepcji pisemnej pracy dyplomowej o charakterze naukowo – badawczym

PC1_KK_W04

Zna i rozumie zagadnienia teoretyczne i terminologię związaną z obranym obszarem badawczym

PC1_KK_W13

Charakteryzuje etapy procesu badawczego

PC1_KK_W13

Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu metodologii badań własnych

Umiejętności

PC1_KK_U04

Dostrzega i formułuje aktualne problemy badawcze o charakterze teoretycznym i empirycznym

PC1_KK_U04

Potrafi opracować koncepcję badań własnych

PC1_KK_U05

Selekcjonuje i trafnie dobiera źródła bibliograficzne

Kompetencje społeczne

PC1_KK_K02

Podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych zadań związanych z przygotowaniem koncepcji badan własnych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin, 392 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Diana Aksamit, Danuta Al-Khamisy, Katarzyna Bieńkowska, Ewa Bilska, Justyna Gasik, Andrzej Giryński, Urszula Gosk, Wanda Hajnicz, Hubert Iwanicki, Agnieszka Jedlińska, Iwona Konieczna, Izabella Kucharczyk, Dorota Lipiec, Kamil Miszewski, Joanna Moleda, Katarzyna Nawrocka, Anna Nowicka-Skóra, Elżbieta Paradowska, Iwona Patejuk-Mazurek, Radosław Piotrowicz, Marta Porembska, Anna Prożych, Stefan Przybylski, Kasper Sipowicz, Katarzyna Smolińska, Małgorzata Walkiewicz-Krutak, Katarzyna Wereszka, Izabela Więcek-Poborczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia: obecność studenta na zajęciach; cząstkowe prace wykonywane w ramach prowadzonych projektów badawczych: wybór oraz sformułowanie tematu pracy, planowanie badań, sporządzenie bibliografii, zapoznanie z literaturą przedmiotu, przygotowanie części rozdziałów teoretycznych (zgodnie z wymogami dla danej grupy seminaryjnej).

Pełny opis:

Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej - licencjackiej. W trakcie grupowych lub indywidualnych spotkań student: prezentuje swoje zainteresowania i dokonuje wyboru tematu pracy, formułuje temat, tezy, konstruuje koncepcję badań, poszukuje bibliografii tematycznie wynikającej z podjętego tematu pracy, redaguje tekst części teoretycznej pracy z uwzględnieniem zasad prawidłowego korzystania ze źródeł (parafraza, cytat, przypis).

Realizowana tematyka seminarium:

1. Zapoznanie z etapami postępowania badawczego.

2. Omówienie założeń metodologicznych ilościowych i jakościowych strategii badawczych.

3. Zapoznanie z podstawową terminologią z zakresu metodologii badań: przedmiot badań, cele poznawcze i praktyczne badań

naukowych, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki, narzędzia.

4. Opracowanie koncepcji badań własnych oraz konstruowanie narzędzi badawczych.

5. Indywidualne spotkania seminarzystów z promotorem – prezentacja koncepcji badań własnych.

Literatura:

1. Ciczkowski, W. (2006) (red.). Prace promocyjne z pedagogiki: skrypt dla uczestników seminariów: licencjackiego, magisterskiego i doktoranckiego. Olsztyn: Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.

2. Guziuk, M. (2005). Podstawy metodologiczne prac promocyjnych (nauki społeczno - pedagogiczne). Warszawa: Wydaw. Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych.

3. Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Impuls.

4. Nowak, S. (2007), Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydaw. PWN.

5. Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne.

6. Palka, S. (1998) (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego.

7. Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydaw. Akademickie Żak

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład, praktycznego działania, metoda problemowa.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: seminarium – 30 godz.

Studiowanie literatury metodologicznej oraz literatury z zakresu problematyki badań własnych – 30 godz.

Sumaryczna liczba punktów - 2 ECTS.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-27 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin, 143 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Justyna Gasik, Joanna Grzesiewska, Joanna Kirsten, Marianna Marek-Ruka, Kamil Miszewski, Marta Pągowska, Kasper Sipowicz, Grażyna Walczak, Magdalena Wałachowska, Katarzyna Wereszka, Dorota Wojewódzka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia: obecność studenta na zajęciach; cząstkowe prace wykonywane w ramach prowadzonych projektów badawczych: wybór oraz sformułowanie tematu pracy, planowanie badań, sporządzenie bibliografii, zapoznanie z literaturą przedmiotu, przygotowanie części rozdziałów teoretycznych (zgodnie z wymogami dla danej grupy seminaryjnej).

Pełny opis:

Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej - licencjackiej. W trakcie grupowych lub indywidualnych spotkań student: prezentuje swoje zainteresowania i dokonuje wyboru tematu pracy, formułuje temat, tezy, konstruuje koncepcję badań, poszukuje bibliografii tematycznie wynikającej z podjętego tematu pracy, redaguje tekst części teoretycznej pracy z uwzględnieniem zasad prawidłowego korzystania ze źródeł (parafraza, cytat, przypis).

Realizowana tematyka seminarium:

1. Zapoznanie z etapami postępowania badawczego.

2. Omówienie założeń metodologicznych ilościowych i jakościowych strategii badawczych.

3. Zapoznanie z podstawową terminologią z zakresu metodologii badań: przedmiot badań, cele poznawcze i praktyczne badań

naukowych, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki, narzędzia.

4. Opracowanie koncepcji badań własnych oraz konstruowanie narzędzi badawczych.

5. Indywidualne spotkania seminarzystów z promotorem – prezentacja koncepcji badań własnych.

Literatura:

1. Ciczkowski, W. (2006) (red.). Prace promocyjne z pedagogiki: skrypt dla uczestników seminariów: licencjackiego, magisterskiego i doktoranckiego. Olsztyn: Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.

2. Guziuk, M. (2005). Podstawy metodologiczne prac promocyjnych (nauki społeczno - pedagogiczne). Warszawa: Wydaw. Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych.

3. Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Impuls.

4. Nowak, S. (2007), Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydaw. PWN.

5. Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne.

6. Palka, S. (1998) (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego.

7. Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydaw. Akademickie Żak

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład, praktycznego działania, metoda problemowa.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: seminarium – 30 godz.

Studiowanie literatury metodologicznej oraz literatury z zakresu problematyki badań własnych – 30 godz.

Sumaryczna liczba punktów - 2 ECTS.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin, 251 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Diana Aksamit, Danuta Al-Khamisy, Ewa Bilska, Andrzej Giryński, Hubert Iwanicki, Izabella Kucharczyk, Kamil Kuracki, Dorota Lipiec, Kamila Miler-Zdanowska, Joanna Moleda, Katarzyna Nawrocka, Anna Nowicka-Skóra, Radosław Piotrowicz, Marta Porembska, Kasper Sipowicz, Katarzyna Smolińska, Grażyna Walczak, Izabela Więcek-Poborczyk, Dominika Wiśniewska, Edyta Zawadzka, Agnieszka Żabińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia: obecność studenta na zajęciach; cząstkowe prace wykonywane w ramach prowadzonych projektów badawczych: wybór oraz sformułowanie tematu pracy, planowanie badań, sporządzenie bibliografii, zapoznanie z literaturą przedmiotu, przygotowanie części rozdziałów teoretycznych (zgodnie z wymogami dla danej grupy seminaryjnej).

Pełny opis:

Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej - licencjackiej. W trakcie grupowych lub indywidualnych spotkań student: prezentuje swoje zainteresowania i dokonuje wyboru tematu pracy, formułuje temat, tezy, konstruuje koncepcję badań, poszukuje bibliografii tematycznie wynikającej z podjętego tematu pracy, redaguje tekst części teoretycznej pracy z uwzględnieniem zasad prawidłowego korzystania ze źródeł (parafraza, cytat, przypis).

Realizowana tematyka seminarium:

1. Zapoznanie z etapami postępowania badawczego.

2. Omówienie założeń metodologicznych ilościowych i jakościowych strategii badawczych.

3. Zapoznanie z podstawową terminologią z zakresu metodologii badań: przedmiot badań, cele poznawcze i praktyczne badań

naukowych, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki, narzędzia.

4. Opracowanie koncepcji badań własnych oraz konstruowanie narzędzi badawczych.

5. Indywidualne spotkania seminarzystów z promotorem – prezentacja koncepcji badań własnych.

Literatura:

1. Ciczkowski, W. (2006) (red.). Prace promocyjne z pedagogiki: skrypt dla uczestników seminariów: licencjackiego, magisterskiego i doktoranckiego. Olsztyn: Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.

2. Guziuk, M. (2005). Podstawy metodologiczne prac promocyjnych (nauki społeczno - pedagogiczne). Warszawa: Wydaw. Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych.

3. Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Impuls.

4. Nowak, S. (2007), Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydaw. PWN.

5. Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne.

6. Palka, S. (1998) (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego.

7. Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydaw. Akademickie Żak

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład, praktycznego działania, metoda problemowa.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: seminarium – 30 godz.

Studiowanie literatury metodologicznej oraz literatury z zakresu problematyki badań własnych – 30 godz.

Sumaryczna liczba punktów - 2 ECTS.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-03-01
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Radosław Piotrowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-03-02 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin, 104 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Diana Aksamit, Anna Andrzejewska, Justyna Gasik, Tomasz Głowik, Tadeusz Kott, Agnieszka Lubowiedzka, Barbara Pilipczuk, Marta Porembska, Mieczysław Sędzicki, Kasper Sipowicz, Magdalena Wałachowska, Agnieszka Wołowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia: obecność studenta na zajęciach; cząstkowe prace wykonywane w ramach prowadzonych projektów badawczych: wybór oraz sformułowanie tematu pracy, planowanie badań, sporządzenie bibliografii, zapoznanie z literaturą przedmiotu, przygotowanie części rozdziałów teoretycznych (zgodnie z wymogami dla danej grupy seminaryjnej).

Pełny opis:

Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej - licencjackiej. W trakcie grupowych lub indywidualnych spotkań student: prezentuje swoje zainteresowania i dokonuje wyboru tematu pracy, formułuje temat, tezy, konstruuje koncepcję badań, poszukuje bibliografii tematycznie wynikającej z podjętego tematu pracy, redaguje tekst części teoretycznej pracy z uwzględnieniem zasad prawidłowego korzystania ze źródeł (parafraza, cytat, przypis).

Realizowana tematyka seminarium:

1. Zapoznanie z etapami postępowania badawczego.

2. Omówienie założeń metodologicznych ilościowych i jakościowych strategii badawczych.

3. Zapoznanie z podstawową terminologią z zakresu metodologii badań: przedmiot badań, cele poznawcze i praktyczne badań

naukowych, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki, narzędzia.

4. Opracowanie koncepcji badań własnych oraz konstruowanie narzędzi badawczych.

5. Indywidualne spotkania seminarzystów z promotorem – prezentacja koncepcji badań własnych.

Literatura:

1. Ciczkowski, W. (2006) (red.). Prace promocyjne z pedagogiki: skrypt dla uczestników seminariów: licencjackiego, magisterskiego i doktoranckiego. Olsztyn: Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.

2. Guziuk, M. (2005). Podstawy metodologiczne prac promocyjnych (nauki społeczno - pedagogiczne). Warszawa: Wydaw. Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych.

3. Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Impuls.

4. Nowak, S. (2007), Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydaw. PWN.

5. Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne.

6. Palka, S. (1998) (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego.

7. Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydaw. Akademickie Żak

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład, praktycznego działania, metoda problemowa.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: seminarium – 30 godz.

Studiowanie literatury metodologicznej oraz literatury z zakresu problematyki badań własnych – 30 godz.

Sumaryczna liczba punktów - 2 ECTS.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Nawrocka, Edyta Zawadzka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin, 240 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Diana Aksamit, Danuta Al-Khamisy, Ewa Bilska, Agnieszka Dłużniewska, Andrzej Giryński, Hubert Iwanicki, Agnieszka Jedlińska, Jacek Kulbaka, Kamil Kuracki, Barbara Lejzerowicz-Zajączkowska, Milena Miałkowska-Kozaryna, Joanna Moleda, Katarzyna Nawrocka, Anna Nowicka-Skóra, Małgorzata Paplińska, Radosław Piotrowicz, Marta Porembska, Stefan Przybylski, Kasper Sipowicz, Katarzyna Wereszka, Izabela Więcek-Poborczyk, Agnieszka Żabińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Uwagi:

w razie jakichkolwiek pytań, kłopotów ze zdobyciem lektury itd. jestem dostępny pod mailem: kmiszewski@aps.edu.pl

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin, 108 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Diana Aksamit, Danuta Al-Khamisy, Dorota Danielewicz, Tomasz Głowik, Urszula Gosk, Hubert Iwanicki, Joanna Kirsten, Iwona Konieczna, Tadeusz Kott, Kamil Miszewski, Radosław Piotrowicz, Mieczysław Sędzicki, Grażyna Walczak, Dorota Wojewódzka, Dorota Zawadzka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (w trakcie)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Nawrocka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Hubert Iwanicki, Ewa Kulesza
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.