Metody pracy z uczniem z zaburzeniami zachowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-5S-MZZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody pracy z uczniem z zaburzeniami zachowania |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza PC2_KS_W01 Rozróżnia techniki i metody pracy uczniem z zaburzeniami zachowania Umiejętności PC2_KS_U01 Analizuje złożony przypadek ucznia z ADHD, ODD PC2_KS_U02 Projektuje kodeks zasad i konsekwencji obowiązujących w dwóch środowiskach ucznia PC2_KS_U02 Opracowuje kwestionariusze wywiadów, obserwacji, itd. niezbędnych do przygotowania planu terapii ucznia z ADHD/ODD PC2_KS_U03 Projektuje w grupie zadaniowej plan terapii ucznia z ADHD/ODD w domu i w szkole Kompetencje społeczne PC2_KS_K01 Dokonuje samooceny własnych kompetencji w zakresie planowania i realizowania zajęć terapeutycznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bernadetta Kosewska | |
Prowadzący grup: | Bernadetta Kosewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru: ocena pracy pisemnej wykonanej w parze wg podanego schematu |
|
Pełny opis: |
Zaburzenia zachowania, zaburzenia opozycyjno – buntownicze, ADHD - pojęcia Obraz kliniczny, Kryteria diagnostyczne wg ICD – 10, DSM – V Modele powstawania CD, ODD Leczenie i profilaktyka, rodzaje terapii Narzędzia diagnostyczne: kwestionariusze wywiadów Projektowanie planu terapii: diagnoza, sposoby pracy w domu i w szkole |
|
Literatura: |
Blake T., (2009) Moje kochane ADHD. wyd. Przedsiębiorstwo Wydawnicze "Rzeczpospolita"s.a., Warszawa Kaleta K., Mróz J. (2010). Psychologiczne aspekty trudności w wychowywaniu dzieci z zaburzeniami rozwoju i zachowania. Wyd. Pedagogiczne ZNP, Kielce. Kołakowski A. (red.).(2013). Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka. GWP, Sopot. Kołakowski A., Pisula A. (2011). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Wyd. GWP, Gdańsk. Sipowicz K., Witusik A., Pietras T. (2019). ADHD Wybrane zagdanienia diagnozy i terapii. Wrocław: Wydawnictwo Continuo. Wolańczyk T., Kołakowski A., Skotnicka A. (1999). Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci. Lublin: Wydawnictwo BiFOLIUM. Wolańczyk T., Komender J. (red.). (2005). Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci. PZWL, Warszawa. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: metoda zajęć praktycznych, projekt, dyskusja Godziny kontaktowe - 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15 Przygotowanie się do kolokwium - 10 Przygotowanie planu pracy z dzieckiem - 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
N LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bernadetta Kosewska | |
Prowadzący grup: | Bernadetta Kosewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru: ocena z kolokwium, analiza i ocena pracy pisemnej wykonanej wg podanego schematu |
|
Pełny opis: |
Zaburzenia zachowania, zaburzenia opozycyjno – buntownicze, ADHD - pojęcia Obraz kliniczny, Kryteria diagnostyczne wg ICD – 10, DSM-IV, DSM – V Modele powstawania CD, ODD Leczenie i profilaktyka, rodzaje terapii Narzędzia diagnostyczne: kwestionariusze wywiadów Projektowanie planu terapii: diagnoza, sposoby pracy w domu i w szkole |
|
Literatura: |
Blake T., (2009) Moje kochane ADHD. wyd. Przedsiębiorstwo Wydawnicze "Rzeczpospolita"s.a., Warszawa Kaleta K., Mróz J. (2010). Psychologiczne aspekty trudności w wychowywaniu dzieci z zaburzeniami rozwoju i zachowania. Wyd. Pedagogiczne ZNP, Kielce. Kołakowski A. (red.).(2013). Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka. GWP, Sopot. Kołakowski A., Pisula A. (2011). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Wyd. GWP, Gdańsk. Sipowicz K., Witusik A., Pietras T. (2019). ADHD Wybrane zagdanienia diagnozy i terapii. Wrocław: Wydawnictwo Continuo. Wolańczyk T., Kołakowski A., Skotnicka A. (1999). Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci. Lublin: Wydawnictwo BiFOLIUM. Wolańczyk T., Komender J. (red.). (2005). Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci. PZWL, Warszawa. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: metoda zajęć praktycznych, projekt, dyskusja, film Godziny kontaktowe - 10 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15 Przygotowanie się do kolokwium - 10 Przygotowanie planu pracy z dzieckiem - 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.