Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody pracy z uczniem z zaburzeniami zachowania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-5S-MZZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody pracy z uczniem z zaburzeniami zachowania
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza

PC2_KS_W01 Rozróżnia techniki i metody pracy uczniem z zaburzeniami zachowania

Umiejętności

PC2_KS_U01 Analizuje złożony przypadek ucznia z ADHD, ODD

PC2_KS_U02 Projektuje kodeks zasad i konsekwencji obowiązujących w dwóch środowiskach ucznia

PC2_KS_U02 Opracowuje kwestionariusze wywiadów, obserwacji, itd. niezbędnych do przygotowania planu terapii ucznia z ADHD/ODD

PC2_KS_U03 Projektuje w grupie zadaniowej plan terapii ucznia z ADHD/ODD w domu i w szkole

Kompetencje społeczne

PC2_KS_K01 Dokonuje samooceny własnych kompetencji w zakresie planowania i realizowania zajęć terapeutycznych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bernadetta Kosewska
Prowadzący grup: Bernadetta Kosewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru: ocena pracy pisemnej wykonanej w parze wg podanego schematu

Pełny opis:

Zaburzenia zachowania, zaburzenia opozycyjno – buntownicze, ADHD - pojęcia

Obraz kliniczny, Kryteria diagnostyczne wg ICD – 10, DSM – V

Modele powstawania CD, ODD

Leczenie i profilaktyka, rodzaje terapii

Narzędzia diagnostyczne: kwestionariusze wywiadów

Projektowanie planu terapii: diagnoza, sposoby pracy w domu i w szkole

Literatura:

Blake T., (2009) Moje kochane ADHD. wyd. Przedsiębiorstwo Wydawnicze "Rzeczpospolita"s.a., Warszawa

Kaleta K., Mróz J. (2010). Psychologiczne aspekty trudności w wychowywaniu dzieci z zaburzeniami rozwoju i zachowania. Wyd. Pedagogiczne ZNP, Kielce.

Kołakowski A. (red.).(2013). Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka. GWP, Sopot.

Kołakowski A., Pisula A. (2011). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Wyd. GWP, Gdańsk.

Sipowicz K., Witusik A., Pietras T. (2019). ADHD Wybrane zagdanienia diagnozy i terapii. Wrocław: Wydawnictwo Continuo.

Wolańczyk T., Kołakowski A., Skotnicka A. (1999). Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci. Lublin: Wydawnictwo BiFOLIUM.

Wolańczyk T., Komender J. (red.). (2005). Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci. PZWL, Warszawa.

Uwagi:

Metody kształcenia: metoda zajęć praktycznych, projekt, dyskusja

Godziny kontaktowe - 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15

Przygotowanie się do kolokwium - 10

Przygotowanie planu pracy z dzieckiem - 20

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bernadetta Kosewska
Prowadzący grup: Bernadetta Kosewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru: ocena z kolokwium, analiza i ocena pracy pisemnej wykonanej wg podanego schematu

Pełny opis:

Zaburzenia zachowania, zaburzenia opozycyjno – buntownicze, ADHD - pojęcia

Obraz kliniczny, Kryteria diagnostyczne wg ICD – 10, DSM-IV, DSM – V

Modele powstawania CD, ODD

Leczenie i profilaktyka, rodzaje terapii

Narzędzia diagnostyczne: kwestionariusze wywiadów

Projektowanie planu terapii: diagnoza, sposoby pracy w domu i w szkole

Literatura:

Blake T., (2009) Moje kochane ADHD. wyd. Przedsiębiorstwo Wydawnicze "Rzeczpospolita"s.a., Warszawa

Kaleta K., Mróz J. (2010). Psychologiczne aspekty trudności w wychowywaniu dzieci z zaburzeniami rozwoju i zachowania. Wyd. Pedagogiczne ZNP, Kielce.

Kołakowski A. (red.).(2013). Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka. GWP, Sopot.

Kołakowski A., Pisula A. (2011). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Wyd. GWP, Gdańsk.

Sipowicz K., Witusik A., Pietras T. (2019). ADHD Wybrane zagdanienia diagnozy i terapii. Wrocław: Wydawnictwo Continuo.

Wolańczyk T., Kołakowski A., Skotnicka A. (1999). Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci. Lublin: Wydawnictwo BiFOLIUM.

Wolańczyk T., Komender J. (red.). (2005). Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci. PZWL, Warszawa.

Uwagi:

Metody kształcenia: metoda zajęć praktycznych, projekt, dyskusja, film

Godziny kontaktowe - 10

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15

Przygotowanie się do kolokwium - 10

Przygotowanie planu pracy z dzieckiem - 20

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)