Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy pedagogiki trudności w uczeniu się

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-4S-PPT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy pedagogiki trudności w uczeniu się
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

PE2_W15 Ma uporządkowaną wiedzę o realizatorach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, z uwzględnieniem działalności zawodowej nauczycieli; Ma pogłębioną wiedzę o nauczycielach i nauczycielach-specjalistach i ich roli w procesie diagnozy i terapii trudności w uczeniu się

PE2_W18 Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą koncepcji teoretycznych w zakresie określonym specjalnością studiów; Ma szczegółową wiedzę dotyczącą teoretycznych koncepcji kształcenia uczniów z trudnościami w uczeniu się

PE_2W19 Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie określonym specjalnością studiów; Ma szczegółową wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się na etapie wczesnej edukacji

PE2_W21 Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą wsparcia pedagogicznego na danym etapie edukacji i w zakresie określonym specjalnością studiów; Ma szczegółową wiedzę dotyczącą wsparcia pedagogicznego uczniów z trudnościami w uczeniu się na etapie wczesnej edukacji

PE2_U04 Potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych, ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych; Potrafi wykorzystując różne ujęcia teoretyczne poprawnie i skutecznie wypowiadać się w mowie i piśmie, konstruować rozbudowane, ustne i pisemne wypowiedzi dotyczące zagadnień związanych z pracą z uczniami z trudnościami w uczeniu się

PE2_U05 Posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi. Posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii dotyczących pracy z uczniami z różnie uwarunkowanymi trudnościami w uczeniu się, popartych rozbudowaną argumentacją z zakresu pedagogiki korekcyjnej.

PE2_K03 Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga. Docenia znaczenie pedagogiki wczesnoszkolnej dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej i budowania warsztatu pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej

-----------------------------------------------------

PE2_W15 Ma pogłębioną wiedzę o nauczycielach i nauczycielach - specjalistach i ich roli w procesie diagnozy i terapii trudności w uczeniu się

PE2_W18 Ma szczegółową wiedzę dotyczącą teoretycznych koncepcji kształcenia uczniów z trudnościami w uczeniu się

PE_2W19 Ma szczegółową wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się na etapie wczesnej edukacji

PE2_W21 Ma szczegółową wiedzę dotyczącą wsparcia pedagogicznego uczniów z trudnościami w uczeniu się na etapie wczesnej edukacji

PE2_U04 Potrafi wykorzystując różne ujęcia teoretyczne poprawnie i skutecznie wypowiadać się w mowie i piśmie, konstruować rozbudowane, ustne i pisemne wypowiedzi dotyczące zagadnień związanych z pracą z uczniami z trudnościami w uczeniu się

PE2_U05 Posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii dotyczących pracy z uczniami z różnie uwarunkowanymi trudnościami w uczeniu się, popartych rozbudowaną argumentacją z zakresu pedagogiki korekcyjnej

PE2_K03 Docenia znaczenie pedagogiki wczesnoszkolnej dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej i budowania warsztatu pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Mikler-Chwastek
Prowadzący grup: Anna Mikler-Chwastek, Katarzyna Pardej
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)