Metodyka wspomagania rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2S-MWE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka wspomagania rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PC1_KK_W06; PC1_KK_W09; PC1_KS_W01; PC1_KS_W03 Student zna fazy i etapy rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka PC1_KS_W03; PC1_KS_W06 Student zna psychopedagogiczne metody wspomagania rozwoju emocjonalno-społecznego, wykorzystywane w procesie terapeutycznym dziecka z opóźnieniem rozwoju psychoruchowego. PC1_KS_U01; PC1_KS_U02; PC1_KS_U04; PC1_KS_U05 Student potrafi scharakteryzować okresy rozwojowe dziecka oraz wskazań kluczowe obszary wspomagania rozwoju emocjonalnego i społecznego. PC1_KS_U05 Student potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć stymulujących rozwój z dzieckiem z w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym. PC1_KS_U01; PC1_KS_U02; PC1_KS_U04; PC1_KS_U05 Student potrafi opracować i przeprowadzić zadania terapeutyczne do realizacji w domu, uwzględniając codzienne czynności pielęgnacyjne rodziców PC1_KK_U05; PC1_KS_U06 Potrafi organizować sytuacje dydaktyczne prowokujące do samooaktywności i twórczego poszukiwania rozwiązań edukacyjnych oraz wspierające rodziców jak i dzieci w samodzielności w zdobywaniu wiedzy. PC1_KS_K01; PC1_KS_K02 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z planowaniem i prowadzeniem terapii dziecka z opóźnieniem psychoruchowym. PC1_KK_K02; PC1_KS_K01; PC1_KS_K02 Student potrafi przyjąć odpowiedzialność za przygotowane i prowadzone zajęcia z dzieckiem i rodziną. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aneta Jegier | |
Prowadzący grup: | Aneta Jegier | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | Radosław Piotrowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. Test z treści przedmiotu 2. Wykonanie ćwiczeń podczas treningów 3. Obecność na zajęciach Zajęcia mają charakter warsztatowy-treningowy |
|
Pełny opis: |
Dziecięca zabawa jako intensywny proces uczenia się małego dziecka - Zabawa jako poznanie kluczowych umiejętności rozwojowych małego dziecka - Zabawy jako budowanie relacji z dzieckiem - Domowe laboratorium- domowy plac zabaw małego dziecka - Jak bawić się z małym dzieckiem- konstruowanie scenariuszy zabaw i poradników dla rodzi-ców - programy umiejetności społecznych- TUS, Kuferek Emocji |
|
Literatura: |
Piotrowicz R., Walkiewicz- Krutak M (2017) Małe dziecko 0 wybrane obszary wspomagania rozwoju, APS Filipiak (2015) Rozwijanie zdolności Uczenia się Woldfson R. (2002) Zdolny Maluch Powell B. , Cooper G. (2015) Krąg ufności. Interwencja wzmacniająca przywiązanie we wczesnych relacjach rodzic-dziecko |
|
Uwagi: |
ETODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem - działania praktyczne- treningi KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - symulacja NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 30 Przygotowanie się do zajęć - 10 Przygotowanie się do zaliczenia - 10 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 50 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4ae02a85d50f40baaabf070f3614f517%40thread.tacv2/conversations?groupId=73d45608-142b-435d-b821-d920d8c857a5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Liczba punktów ECTS - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | Radosław Piotrowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. Test z treści przedmiotu 2. Wykonanie ćwiczeń podczas treningów 3. Obecność na zajęciach Zajęcia mają charakter warsztatowy-treningowy |
|
Pełny opis: |
- Dziecięca zabawa jako intensywny proces uczenia się małego dziecka - Zabawa jako poznanie kluczowych umiejętności rozwojowych małego dziecka - Zabawy jako budowanie relacji z dzieckiem - Domowe laboratorium- domowy plac zabaw małego dziecka - Jak bawić się z małym dzieckiem- konstruowanie scenariuszy zabaw i poradników dla rodzi-ców - programy umiejetności społecznych- TUS, Kuferek Emocji |
|
Literatura: |
Piotrowicz R., Walkiewicz- Krutak M (2017) Małe dziecko 0 wybrane obszary wspomagania rozwoju, APS Filipiak (2015) Rozwijanie zdolności Uczenia się Woldfson R. (2002) Zdolny Maluch Powell B. , Cooper G. (2015) Krąg ufności. Interwencja wzmacniająca przywiązanie we wczesnych relacjach rodzic-dziecko |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem - działania praktyczne- treningi KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - symulacja NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 12 Przygotowanie się do zajęć - 10 Przygotowanie się do zaliczenia - 10 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 50 Liczba punktów ECTS - 2 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4ae02a85d50f40baaabf070f3614f517%40thread.tacv2/conversations?groupId=73d45608-142b-435d-b821-d920d8c857a5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.