Technologia informacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2F-TEI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjna |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
SPOSOBY REALIZACJI PRZEDMIOTU: - zajęcia stacjonarne, - edukacja zdalna. SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: UMIEJĘTNOŚCI - ocena projektów lub/i kolokwia KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Autorskie instrukcje przygotowane przez prowadzącą przedmiot. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. |
Efekty uczenia się: |
1. UMIEJĘTNOŚCI Po ukończeniu przedmiotu student: PC1_KK_U03 Przetwarza informacje za pomocą środków ITC PC1_KK_U03 Korzysta z oprogramowania użytkowego oraz podstawowych usług sieci Internet PC1_KK_U03 Dobiera i stosuje środki i narzędzia technologii informacyjnej do projektów edukacyjnych 2. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Po ukończeniu przedmiotu student: PC1_KK_K01 Jest przekonany o potrzebie podejmowania i realizacji działań samokształceniowych w zakresie nabywania nowych kompetencji informatycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe i edukacja zdalna np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: UMIEJĘTNOŚCI - ocena projektów lub/i kolokwia KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. |
|
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Monika Rebizant | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in. - projektowanie pomocy dydaktycznych - zaliczenie 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych - tworzenie formuł - projektowanie i formatowanie wykresów - zaliczenie 4. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 5. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne. Warszawa: Wyd. APS. Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilnaedukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.16r. |
|
Uwagi: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: - podające - ćwiczeniowe - zadaniowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 30h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: 10h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 10h 4. Przygotowanie się do zajęć: 10h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.