Modelowanie informatyczne II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-MI2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Modelowanie informatyczne II |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie studentom zagadnień związanych z modelowaniem informatycznym i symulacjami komputerowymi oraz metod i narzędzi do tego wykorzystywanych. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem modeli informatycznych. Narzędzi MS Excel i AnyLogic do budowania modeli. Cześć zajęć dedykowana będzie tematyce sztucznej inteligencji oraz budowie chatbota na platformach DialogFlow i ChatFuel, także przykłady wykorzystania programów do modelowania rzeczywistości (np. symulacja zmian fizjonomii). |
Pełny opis: |
Po zaliczeniu przedmiotu student: - rozumie podstawowe zagadnienia związane z budowaniem modeli informatycznych. - potrafi zaprojektować i wykonać model informatyczny - rozumie zagadnienia związane z naturą i wpływem sztucznej inteligencji na życie człowieka oraz zna sposoby wykorzystania AI w modelowaniu informatycznym i rozwiązywaniu problemów. |
Literatura: |
Dokumentacja DialogFlow, AnyLogic i Chatfuel. Przekazywane poprzez stronę internetową przedmiotu materiały dotyczące sztucznej inteligencji. Książki Świt robotów. Czy sztuczna inteligencja pozbawi nas pracy? Ford Martin Życie 3.0. Człowiek w erze sztucznej inteligencji Max Tegmark Artykuły: m.in: Asystent Google kontra Alexa, Cortana oraz Siri. Porównujemy możliwości wirtualnych asystentów iMagazine 1/2020 Alexa, Alex, or Al? 3 Suggestions to Fight Gender Biases in AI Assistants KomputerŚwiat 11 sty 2019 I’d blush if I could: closing gender divides in digital skills through education UNESCO [50446], EQUALS Skills Coalition [480] https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000367416.page=1 |
Efekty uczenia się: |
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17 WIEDZA PE1_W22 - Posiada uszczegółowioną wiedzę z zakresu logiki i matematyki. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U05 - Posiada podstawowe umiejętności w zakresie przeprowadzenia prostego wnioskowania statystycznego. - Umie przeprowadzić badanie modelowanej rzeczywistości i ująć syntetycznie otrzymane wyniki. PE1_U08 - Umie zaprezentować i uzasadnić własne koncepcje działań i rozwiązania zadań z obszaru modelowania informatycznego. PE1_U15 - Ma dobrze ugruntowane umiejętności modelowania informatycznego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K01 - Ma świadomość rozwoju swych kompetencji twórczych i informatycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Udział w dyskusji, realizacja projektów modeli, wykonanie projektu końcowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sergo Kuruliszwili | |
Prowadzący grup: | Sergo Kuruliszwili | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Dokumentacja programów Any Logic oraz DialogFlow. Filmy i materiały dostępne na stronie kurs: https://sergo.pl/modelowanie/ |
|
Pełny opis: |
- ma wiedzę na temat modelowania informatycznego i symulacji komputerowych, -ma wiedzę z obszaru wykorzystania narzędzi informatycznych w modelingu i symulacji. - zna przykładowe rozwiązania z wykorzystaniem modeli informatycznych - umie zaprezentować i uzasadnić własne koncepcje działań i rozwiązania zadań z obszaru modelowania informatycznego, - posiada podstawowe umiejętności w zakresie budowy wykorzystania programu modelującego oraz Chatbota - posiada podstawową wiedzę w zakresie formułowania i rozwiązywania problemów dyskretnych z wykorzystywaniem narzędzi TI, - potrafi podejmować i rozwiązywać zadania modelowania poprzez konstrukcję algorytmu rozwiązania i zapisania go z pomocą standardowych narzędzi informatycznych, - umie zaprojektować, uruchomić i sprawdzić samodzielnie stworzony model komputerowy. Ma świadomość rozwoju swych kompetencji twórczych i informatycznych. - Pracuje nad doskonaleniem umiejętności modelowania informatycznego oraz stosowania twórczych rozwiązań programistycznych |
|
Literatura: |
Modele i modelowanie. Model hipotetyczną konstrukcją odwzorowującą rzeczywistość. Zbiór oczekiwań, które trzeba spełnić budując model. Modele naśladowcze, modele służące za zastępcze obiekty badań, modele wyjaśniające. Wykorzystanie modułów programu MS Excel do budowy prostych modeli, poszukiwanie rozwiązań. Popularne przykłady problemów – optymalizacyjnych Dyskretny problem plecakowy (ang. discrete knapsack problem) i Problem komiwojażera. Przykłady wykorzystanie programów do modelowania rzeczywistości (symulacja zmian fizjonomii) Budowanie i analiza modeli w programie Any Logic. Budowanie chatbota na platformie DialogFlow |
|
Uwagi: |
Ćwiczenia, warsztaty laboratoryjne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Makaruk | |
Prowadzący grup: | Sergo Kuruliszwili | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.