Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Modelowanie informatyczne II 10-1S-MI2
Laboratorium/warsztaty (LAB) Semestr zimowy 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Dokumentacja programów Any Logic oraz DialogFlow. Filmy i materiały dostępne na stronie kurs: https://sergo.pl/modelowanie/

Efekty uczenia się:

- ma wiedzę na temat modelowania informatycznego i symulacji komputerowych,

-ma wiedzę z obszaru wykorzystania narzędzi informatycznych w modelingu i symulacji.

- zna przykładowe rozwiązania z wykorzystaniem modeli informatycznych

- umie zaprezentować i uzasadnić własne koncepcje działań i rozwiązania zadań z obszaru modelowania informatycznego,

- posiada podstawowe umiejętności w zakresie budowy wykorzystania programu modelującego oraz Chatbota

- posiada podstawową wiedzę w zakresie formułowania i rozwiązywania problemów dyskretnych z wykorzystywaniem narzędzi TI,

- potrafi podejmować i rozwiązywać zadania modelowania poprzez konstrukcję algorytmu rozwiązania i zapisania go z pomocą standardowych narzędzi informatycznych,

- umie zaprojektować, uruchomić i sprawdzić samodzielnie stworzony model komputerowy.

Ma świadomość rozwoju swych kompetencji twórczych i informatycznych.

- Pracuje nad doskonaleniem umiejętności modelowania informatycznego oraz stosowania twórczych rozwiązań programistycznych

Metody i kryteria oceniania:

Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez:

-ocenę uczestnictwa w zajęciach,

- ocenę wykonania projektu autorskiego modelu

Zakres tematów:

Modele i modelowanie. Model hipotetyczną konstrukcją odwzorowującą rzeczywistość. Zbiór oczekiwań, które trzeba spełnić budując model.

Modele naśladowcze, modele służące za zastępcze obiekty badań, modele wyjaśniające.

Wykorzystanie modułów programu MS Excel do budowy prostych modeli, poszukiwanie rozwiązań.

Popularne przykłady problemów – optymalizacyjnych Dyskretny problem plecakowy (ang. discrete knapsack problem) i Problem komiwojażera.

Przykłady wykorzystanie programów do modelowania rzeczywistości (symulacja zmian fizjonomii)

Budowanie i analiza modeli w programie Any Logic. Budowanie chatbota na platformie DialogFlow

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia, warsztaty laboratoryjne

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 13:30 - 15:05, sala 3328 (komp.)
Sergo Kuruliszwili 4/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek z aulami C
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)