Urban Education
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-UED |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Urban Education |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Fakultatywne dla 5 sem (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia Fakultatywne dla 5 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 11: Zrównoważone miasta i społeczności |
Skrócony opis: |
Mieszkańcy miast stanowią ponad połowę populacji na świecie. Rozrost miast stawia przed nami coraz to nowe wyzwania. Zmiana trendów demograficznych, pogłębiające się nierówności społeczne, zanieczyszczenie środowiska, wzrastające zapotrzebowanie na energię elektryczną, problemy związane z transportem miejskim to tylko niektóre z nich. Konwersatorium będzie koncentrowało się na lekturze tekstów z zakresu edukacji miejskiej, praktycznych ćwiczeń warsztatowych i dyskusji nad rolą edukacji w rozwiązywaniu problemów miast przyszłości. |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Tworzenie profilu użytkowników miast - Problemy współczesnych miast - Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych - Projektowanie edukacyjnych interwencji odpowiadających na problemy i potrzeby mieszkańców miast - Diagnoza miejskich środowisk edukacyjnych |
Literatura: |
H. Richard Milner IV, Kofi Lomotey (2021). Handbook of Urban Education. Routledge Norman Longworth (2018). Making Lifelong Learning Work: Learning Cities for a Learning Century. Routledge Welsh, R. O., & Swain, W. A. (2020). (Re)Defining Urban Education: A Conceptual Review and Empirical Exploration of the Definition of Urban Education. Educational Researcher, 49(2), 90–100. https://doi.org/10.3102/0013189X20902822 |
Efekty uczenia się: |
Dla kierunku Pedagogika: Wiedza: Ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur społecznych i instytucji życia społecznego, jak też o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących. Ma podstawową wiedzę o celach, funkcjach, podstawach prawnych, organizacji i sposobach działania instytucji kształcenia, wychowania i opieki, alternatywnych form edukacji oraz edukacji otwartej na różnorodność. Ma uszczegółowioną wiedzę o uczestnikach działalności pedagogicznej, w tym ich prawach, w zakresie określonym specjalnością studiów. Umiejętności: Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Kompetencje społeczne: Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności. Dla kierunku Pedagogika zdolności i informatyki: Wiedza: - ma wiedzę na temat specyfiki komunikowania się w języku obcym, - ma poszerzony słownik pojęć i wyrażeń pedagogicznych w języku obcym Umiejętności: - posiada pogłębione umiejętności językowe na poziomie B2 - potrafi wykorzystywać literaturę w języku obcym dla poszerzania swej wiedzy pedagogicznej Kompetencje społeczne: - ma przekonanie o wadze zachowywania się w sposób profesjonalny Dla kierunku Praca socjalna Wiedza: w zaawansowanym stopniu zna i rozumie wybrane obszary problemowe z zakresu pracy socjalnej; posiada wiedzę na temat funkcjonowania człowieka w społeczeństwie, wybranych struktur społecznych; zna i rozumie wybrane zróżnicowania społeczne, stanowiące czynniki ryzyka stygmatyzacji jednostek i rodzin; Umiejętności: potrafi brać udział w debacie związanej z zagadnieniami omawianymi zagadnieniami, oceniać różne prezentowane stanowiska i o nich dyskutować; potrafi pracować zarówno indywidualnie, jak i w grupie; potrafi przygotować wystąpienia ustne na wybrany temat; posługuje się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego; Kompetencje społeczne: dokonuje krytycznej oceny posiadanej wiedzy; prezentuje odpowiedzialną i empatyczną postawę wobec innych ludzi, formułuje problemy moralne oraz dylematy etyczne w obrębie wybranych zagadnień; |
Metody i kryteria oceniania: |
METODY KSZTAŁCENIA - rozmowa kierowana - dyskusja w języku angielskim - metody oparte na działaniu praktycznym NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny zajęciowe: 15 godz. Praca samodzielna: 5 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz. Ocena na podstawie pracy indywidualnej i grupowej podczas poszczególnych zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 14 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Duda | |
Prowadzący grup: | Ewa Duda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Mieszkańcy miast stanowią ponad połowę populacji na świecie. Rozrost miast stawia przed nami coraz to nowe wyzwania. Zmiana trendów demograficznych, pogłębiające się nierówności społeczne, zanieczyszczenie środowiska, wzrastające zapotrzebowanie na energię elektryczną, problemy związane z transportem miejskim to tylko niektóre z nich. Konwersatorium będzie koncentrowało się na lekturze tekstów z zakresu edukacji miejskiej, praktycznych ćwiczeń warsztatowych i dyskusji nad rolą edukacji w rozwiązywaniu problemów miast przyszłości. |
|
Literatura: |
H. Richard Milner IV, Kofi Lomotey (2021). Handbook of Urban Education. Routledge Norman Longworth (2018). Making Lifelong Learning Work: Learning Cities for a Learning Century. Routledge Welsh, R. O., & Swain, W. A. (2020). (Re)Defining Urban Education: A Conceptual Review and Empirical Exploration of the Definition of Urban Education. Educational Researcher, 49(2), 90–100. https://doi.org/10.3102/0013189X20902822 |
|
Uwagi: |
Warunki zaliczenia (ZO): Aktywne uczestnictwo w zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 14 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Duda | |
Prowadzący grup: | Ewa Duda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Mieszkańcy miast stanowią ponad połowę populacji świecie. Rozrost miast stawia przed nami coraz to nowe wyzwania. Zmiana trendów demograficznych, pogłębiające się nierówności społeczne, zanieczyszczenie środowiska, wzrastające zapotrzebowanie na energię elektryczną, problemy związane z transportem miejskim to tylko niektóre z nich. Konwersatorium będzie koncentrowało się na lekturze tekstów z zakresu edukacji miejskiej, praktycznych ćwiczeń warsztatowych i dyskusji nad rolą edukacji w rozwiązywaniu problemów miast przyszłości. |
|
Literatura: |
H. Richard Milner IV, Kofi Lomotey (2021). Handbook of Urban Education. Routledge Norman Longworth (2018). Making Lifelong Learning Work: Learning Cities for a Learning Century. Routledge Welsh, R. O., & Swain, W. A. (2020). (Re)Defining Urban Education: A Conceptual Review and Empirical Exploration of the Definition of Urban Education. Educational Researcher, 49(2), 90–100. https://doi.org/10.3102/0013189X20902822 |
|
Uwagi: |
Warunki zaliczenia (ZO): * Aktywne uczestnictwo w zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.