Kompas kreatywności – warsztat rozwijania kreatywności i kompetencji wielokulturowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-KKW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kompas kreatywności – warsztat rozwijania kreatywności i kompetencji wielokulturowych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Fakultatywne dla 6 sem (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Gajda, Dorota Jankowska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Gajda, Dorota Jankowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA 1. Aktywność studenta/studentki podczas zajęć (kompetencje) 2. Zespołowy projekt zaliczeniowy (wiedza i umiejętności) MATERIAŁY DO ZAJĘĆ: Wszystkie materiały do zajęć dostępne dla studentów na platformie MS TEAMS Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aFVHPa_M0yJUkg222hY79coGEUFw58Wev6L74aJcAQX01%40thread.tacv2/conversations?groupId=ebb721ff-a254-41c1-b3e5-0c3185ad6ac5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 KOMUNIKACJA ZE STUDENTAMI: 1. Poczta e-mail 2. Platforma MS TEAMS 3. Dyżur akademicki |
|
Pełny opis: |
We współczesnym świecie liczba nowości i innowacji, z którą mamy do czynienia nie tylko jako jednostki, ale również jako społeczeństwa, rośnie z zawrotną prędkością. W tym kontekście, kreatywność przywoływana jest jako jedna z kluczowych kompetencji przyszłości. Innym równie często akcentowanym atrybutem współczesności jest różnorodność kulturowa. Jest to jednocześnie jedno z największych wyzwań, z jakimi przychodzi nam się obecnie mierzyć w edukacji. Na warsztacie odwołując się do wyników badań, poznamy argumenty, które dowodzą, że połączenie oddziaływań edukacyjnych ukierunkowanych na rozwój kreatywności i kompetencji wielokulturowych daje synergię korzyści. Na tym tle, poznamy program „Kompas kreatywności”, który jest skutecznym narzędziem budowania otwartości, nie tylko na nowe idee, ale również na innych ludzi. |
|
Literatura: |
1. Jankowska, D., Gajda, A., & Karwowski, M. (2023). Kompas Kreatywności. Program rozwijania kreatywności i kompetencji wielokulturowych. Wrocław: Uniwersytet Wrocławski. 2. Jankowska, D., Gajda, A., & Karwowski, M. (2023). Kompas Kreatywności. Program rozwijania kreatywności i kompetencji wielokulturowych - KARTY AKTYWNOŚCI. Wrocław: Uniwersytet Wrocławski. 3. Dziedziewicz, D., Gajda, A., & Karwowski, M. (2014). Developing children's intercultural competence and creativity. Thinking skills and creativity, 13, 32-42. 4. Jankowska, D. M., Gajda, A., & Karwowski, M. (2015). How to Develop Children’s Creativity and Intercultural Sensitivity Intercultural Sensitivity: Around Creativity Compass Program. In Creativity, culture, and development (pp. 133-146). Singapore: Springer Singapore. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - dyskusja grupowa - dialog - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy UMIEJETNOŚCI: - działania praktyczne - dialog - gry dydaktyczne - praca w grupach KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - praca w grupach - prezentacje na forum grupy NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 30h Przygotowanie się do zajęć - 20h Przygotowanie się do egzaminu - 20h Inne formy: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 70h Liczba punktów ECTS - 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.