Diversity Forum. Interfaith Dialog and Education for Peace
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-DIF |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diversity Forum. Interfaith Dialog and Education for Peace |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Fakultatywne dla 5 sem (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia Fakultatywne dla 5 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Diversity and education for peace, specific on antidiscrimination |
Pełny opis: |
The course will discuss the aspects of diversity that are a baseline for interfaith dialogue and education for peace. We will look for barriers to interfaith dialogue and the barriers to education for peace. We will focus at the benefits that diversity offers and for the management of diversity and driving education for peace through interfaith dialogue, understanding, awareness and sensitivity. Empathy and emotional intelligence will be considered as tools for diversity management on a policy level and on an individual level. The course will draw from the sociology of religion, critical and social pedagogy, as well as elements of other social science disciplines. |
Literatura: |
ON THE ROAD TO SOCIAL INCLUSION book in open access - selected chapters http://www.aps.edu.pl/media/on2bymw2/the-road-to-social-inclusion_e-book_2022-02-14.pdf EDUCATION & the Challenges of the Multicultural World book in open access selected chapters http://www.aps.edu.pl/media/3579463/edukation-and-the-chelleng_202-12-15.pdf THE CONTEMPORARY PROBLEMS OF CHILDREN AND YOUTH IN MULTICULTURAL SOCIETIESTHEORY, RESEARCH, PRAXIS http://www.aps.edu.pl/media/2391446/the_contemporary_problems_e-book.pdf Symbolic violence in socio-educational contexts. A post-colonial critique - open access book http://www.aps.edu.pl/wydawnictwo/publikacje-online-w-jezyku-angielskim/symbolic-violence-in-socio-educational-contexts-a-post-colonial-critique/ |
Efekty uczenia się: |
Dla kierunku Pedagogika: Wiedza: Ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur społecznych i instytucji życia społecznego, jak też o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących. Ma podstawową wiedzę o celach, funkcjach, podstawach prawnych, organizacji i sposobach działania instytucji kształcenia, wychowania i opieki, alternatywnych form edukacji oraz edukacji otwartej na różnorodność. Ma uszczegółowioną wiedzę o uczestnikach działalności pedagogicznej, w tym ich prawach, w zakresie określonym specjalnością studiów. Umiejętności: Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Kompetencje społeczne: Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności. Dla kierunku Pedagogika zdolności i informatyki: Wiedza: - ma wiedzę na temat specyfiki komunikowania się w języku obcym, - ma poszerzony słownik pojęć i wyrażeń pedagogicznych w języku obcym Umiejętności: - posiada pogłębione umiejętności językowe na poziomie B2 - potrafi wykorzystywać literaturę w języku obcym dla poszerzania swej wiedzy pedagogicznej Kompetencje społeczne: - ma przekonanie o wadze zachowywania się w sposób profesjonalny Dla kierunku Praca socjalna Wiedza: w zaawansowanym stopniu zna i rozumie wybrane obszary problemowe z zakresu pracy socjalnej; posiada wiedzę na temat funkcjonowania człowieka w społeczeństwie, wybranych struktur społecznych; zna i rozumie wybrane zróżnicowania społeczne, stanowiące czynniki ryzyka stygmatyzacji jednostek i rodzin; Umiejętności: potrafi brać udział w debacie związanej z zagadnieniami omawianymi zagadnieniami, oceniać różne prezentowane stanowiska i o nich dyskutować; potrafi pracować zarówno indywidualnie, jak i w grupie; potrafi przygotować wystąpienia ustne na wybrany temat; posługuje się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego; Kompetencje społeczne: dokonuje krytycznej oceny posiadanej wiedzy; prezentuje odpowiedzialną i empatyczną postawę wobec innych ludzi, formułuje problemy moralne oraz dylematy etyczne w obrębie wybranych zagadnień; |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 28 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Odrowąż-Coates | |
Prowadzący grup: | Moshe Shner, Maria Zsögön | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
The course will pertain to the aspects of diversity that are a baseline for interfaith dialogue and education for peace. We will look for barriers to interfaith dialogue and the barriers to education for peace. We will focus at the benefits that diversity offers and for the management of diversity and driving education for peace through interfaith dialogue, understanding, awareness and sensitivity. Empathy and emotional intelligence will be considered as tools for diversity management on a policy level and on an individual level. The course will draw from the sociology of religion, critical and social pedagogy, as well as elements of other social science disciplines. |
|
Uwagi: |
To pass weekly presence and active participation are required. Students may expect small weekly tasks for self-study, and a final essay or research report. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 14 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Odrowąż-Coates | |
Prowadzący grup: | Anna Odrowąż-Coates | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
For measuring achieved learning effects: Students may expect small weekly tasks for self-study, and a final essay or research report. To pass weekly presence and active participation are required. The course will pertain to the aspects of diversity that are a baseline for interfaith dialogue and education for peace. We will look for barriers to interfaith dialogue and the barriers to education for peace. We will focus at the benefits that diversity offers and for the management of diversity and driving education for peace through interfaith dialogue, understanding, awareness and sensitivity. Empathy and emotional intelligence will be considered as tools for diversity management on a policy level and on an individual level. The course will draw from the sociology of religion, critical and social pedagogy, as well as elements of other social science disciplines. |
|
Pełny opis: |
The course will discuss the aspects of diversity that are a baseline for interfaith dialogue and education for peace. We will look for barriers to interfaith dialogue and the barriers to education for peace. We will focus at the benefits that diversity offers and for the management of diversity and driving education for peace through interfaith dialogue, understanding, awareness and sensitivity. Empathy and emotional intelligence will be considered as tools for diversity management on a policy level and on an individual level. The course will draw from the sociology of religion, critical and social pedagogy, as well as elements of other social science disciplines. |
|
Literatura: |
Górak-Sosnowska, K., Odrowąż-Coates, A., (2023). Strategies of teachers towards Muslim students in Polish schools, Studia z Teorii Wychowania. 3 (2023). ON THE ROAD TO SOCIAL INCLUSION book in open access - selected chapters http://www.aps.edu.pl/media/on2bymw2/the-road-to-social-inclusion_e-book_2022-02-14.pdf EDUCATION & the Challenges of the Multicultural World book in open access selected chapters http://www.aps.edu.pl/media/3579463/edukation-and-the-chelleng_202-12-15.pdf THE CONTEMPORARY PROBLEMS OF CHILDREN AND YOUTH IN MULTICULTURAL SOCIETIESTHEORY, RESEARCH, PRAXIS http://www.aps.edu.pl/media/2391446/the_contemporary_problems_e-book.pdf Symbolic violence in socio-educational contexts. A post-colonial critique - open access book http://www.aps.edu.pl/wydawnictwo/publikacje-online-w-jezyku-angielskim/symbolic-violence-in-socio-educational-contexts-a-post-colonial-critique/ |
|
Uwagi: |
To pass weekly presence and active participation are required. Students may expect small weekly tasks for self-study, and a final essay or research report. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.