Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Childhood in Multicultural Societies

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-CMS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Childhood in Multicultural Societies
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Fakultatywne dla 5 sem (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia
Fakultatywne dla 5 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Efekty uczenia się:

Dla kierunku Pedagogika:

Wiedza:

Ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur społecznych i instytucji życia społecznego, jak też o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących.

Ma podstawową wiedzę o celach, funkcjach, podstawach prawnych, organizacji i sposobach działania instytucji kształcenia, wychowania i opieki, alternatywnych form edukacji oraz edukacji otwartej na różnorodność.

Ma uszczegółowioną wiedzę o uczestnikach działalności pedagogicznej, w tym ich prawach, w zakresie określonym specjalnością studiów.

Umiejętności:

Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Kompetencje społeczne:

Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.

Dla kierunku Pedagogika zdolności i informatyki:

Wiedza:

- ma wiedzę na temat specyfiki komunikowania się w języku obcym,

- ma poszerzony słownik pojęć i wyrażeń pedagogicznych w języku obcym

Umiejętności:

- posiada pogłębione umiejętności językowe na poziomie B2

- potrafi wykorzystywać literaturę w języku obcym dla poszerzania swej wiedzy pedagogicznej

Kompetencje społeczne:

- ma przekonanie o wadze zachowywania się w sposób profesjonalny

Dla kierunku Praca socjalna

Wiedza:

w zaawansowanym stopniu zna i rozumie wybrane obszary problemowe z zakresu pracy socjalnej;

posiada wiedzę na temat funkcjonowania człowieka w społeczeństwie, wybranych struktur społecznych;

zna i rozumie wybrane zróżnicowania społeczne, stanowiące czynniki ryzyka stygmatyzacji jednostek i rodzin;

Umiejętności:

potrafi brać udział w debacie związanej z zagadnieniami omawianymi zagadnieniami, oceniać różne prezentowane stanowiska i o nich dyskutować;

potrafi pracować zarówno indywidualnie, jak i w grupie;

potrafi przygotować wystąpienia ustne na wybrany temat;

posługuje się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego;

Kompetencje społeczne:

dokonuje krytycznej oceny posiadanej wiedzy;

prezentuje odpowiedzialną i empatyczną postawę wobec innych ludzi, formułuje problemy moralne oraz dylematy etyczne w obrębie wybranych zagadnień;

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 14 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Dąbrowa
Prowadzący grup: Ewa Dąbrowa
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aJpGiP0EaxPXEzE-Ut81DmeYDJ7I-YJiJChuREtaJ6M81%40thread.tacv2/conversations?groupId=8a301cd4-3df1-4faa-ad9f-c4ed2e8f2544&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Assessment:

- participation in the seminars - one absence allowed

- activity in discussions and exercises

- presentation about child and childhood

Measurement of effects:

- presentations with some text for reading

- activity for the group related to presentation

- quality of taks performance during seminar

- participation in discussions

Pass the threshold - 60%.

100%-90,1% - 5,0

90%-85,1% - 4,5

85%-75,1% - 4,0

75%-70,1% - 3,5

70%-60,1% - 3,0

Pełny opis:

Contents of lectures

1. Introduction to the seminar

2. Child and childhood in the past. Development of childhood studies

3. Cultural changes and a child situation at present (intercultural view)

4. Children's rights in the contemporary world.

5. The child's situation during armed conflicts.

6. Support for children with war experience.

7. Adaptation and integration in a multicultural educational environment.

8. Partnership to support children from conflict-affected regions.

Literatura:

1. Abdullah A.Ch., Multicultural Education in Early Childhood:

Issues and Challenges, CICE Hiroshima University, Journal of International Cooperation in Education, Vol.12 No.1 (2009) pp.159-175.

2. Browne J., Identity, Teaching, and Learning, Corwin Press 2012, [in:] Walking the Equity Talk: A Guide for Culturally Courageous Leadership in School Communities, https://www.corwin.com/sites/default/files/upm-binaries/48365_Browne_chapter_1.pdf.

3. Conflict Assessment Framework, United States Agency for International Development, Juny 2012, pp. 9-44.

4. Education and conflict: research, policy and practice http://www.fmreview.org/FMRpdfs/EducationSupplement/full.pdf.

5. Fountain S., Peace Education In UNICEF, UNICEF, New York 1999.

6. Investing in Cultural Diversity and Intercultural Dialogue. UNESCO World Report , Paris, UNESCO 2009, pp. 31-64, 95-157.

7. Intercultural Communication, CINFO, Bienne 2007.

8. Moghaddam F.M., Multiculturalism and Intergroup Relations: Psychological Implications for Democracy in Global Context, Amer Psychological Assn, 2007.

9. Wagschal, U., Schwank N., Trinn Ch., Croissant A., Culture and Conflict in Global Perspective, Bertelsmann Stiftung 2010.

10. 20 years to better protect children affected by conflict, WN, NewYork 2016.

Uwagi:

Lectures & labs - simulated experiences, video and slide demonstrations, discussion, exercises, presentation, texts analysis

Student workload:

- contact hours - 15

- hours needed to prepare for the lab - 35

- hours for the exam/pass - 20

The total number of ECTS points - 2

Seminar take place in real time at the University.

Team link:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aJpGiP0EaxPXEzE-Ut81DmeYDJ7I-YJiJChuREtaJ6M81%40thread.tacv2/conversations?groupId=8a301cd4-3df1-4faa-ad9f-c4ed2e8f2544&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 14 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Dąbrowa
Prowadzący grup: Ewa Dąbrowa
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6SMoZTM4vjlOQMW8Ccaf6T-vRzBR4yjoFi3wfXmXDw81%40thread.tacv2/conversations?groupId=c9effb8b-412c-4bd0-aaa2-9978c7ebf2e3&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Assessment:

- participation in the seminars - one absence allowed

- activity in discussions and exercises

- presentation about child and childhood

Measurement of effects:

- presentations with some text for reading

- activity for the group related to presentation

- quality of taks performance during seminar

- participation in discussions

Pass the threshold - 60%.

100%-90,1% - 5,0

90%-85,1% - 4,5

85%-75,1% - 4,0

75%-70,1% - 3,5

70%-60,1% - 3,0

Pełny opis:

Contents of lectures

1. Introduction to the seminar

2. Child and childhood in the past. Development of childhood studies.

3. Cultural changes and a child situation at present (intercultural view)

4. Children's rights in the contemporary world - cross-cultural view.

5. The child's situation during armed conflicts.

6. Support for children with different needs/war experience.

7. Adaptation and integration in a multicultural educational environment. (presentations)

8. Childhood and the challenges of a multicultural world. Research on children and childhood. (presentations)

Literatura:

1. Abdullah A.Ch., Multicultural Education in Early Childhood:

Issues and Challenges, CICE Hiroshima University, Journal of International Cooperation in Education, Vol.12 No.1 (2009) pp.159-175.

2. Browne J., Identity, Teaching, and Learning, Corwin Press 2012, [in:] Walking the Equity Talk: A Guide for Culturally Courageous Leadership in School Communities, https://www.corwin.com/sites/default/files/upm-binaries/48365_Browne_chapter_1.pdf.

3. Conflict Assessment Framework, United States Agency for International Development, Juny 2012, pp. 9-44.

4. Education and conflict: research, policy and practice http://www.fmreview.org/FMRpdfs/EducationSupplement/full.pdf.

5. Fountain S., Peace Education In UNICEF, UNICEF, New York 1999.

6. Investing in Cultural Diversity and Intercultural Dialogue. UNESCO World Report , Paris, UNESCO 2009, pp. 31-64, 95-157.

7. Intercultural Communication, CINFO, Bienne 2007.

8. Moghaddam F.M., Multiculturalism and Intergroup Relations: Psychological Implications for Democracy in Global Context, Amer Psychological Assn, 2007.

9. Wagschal, U., Schwank N., Trinn Ch., Croissant A., Culture and Conflict in Global Perspective, Bertelsmann Stiftung 2010.

10. 20 years to better protect children affected by conflict, WN, NewYork 2016.

Uwagi:

Lectures & labs - simulated experiences, video and slide demonstrations, discussion, exercises, presentation, texts analysis

Student workload:

- contact hours - 15

- hours needed to prepare for the lab - 35

- hours for the exam/pass - 20

The total number of ECTS points - 2

Seminar takes place in real time at the University.

Team link:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6SMoZTM4vjlOQMW8Ccaf6T-vRzBR4yjoFi3wfXmXDw81%40thread.tacv2/conversations?groupId=c9effb8b-412c-4bd0-aaa2-9978c7ebf2e3&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Code: hxaq4m0

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-5 (2024-07-29)