Praktyka indywidualna w placówkach wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-P-WWDe |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka indywidualna w placówkach wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju - 2 |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
7.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: Zna i rozumie: - Specyfikę funkcjonowania przedszkola, szkoły lub placówki w której odbywana jest praktyka, w szczególności zadania opiekuńczo wychowawcze, organizacje pracy, zakresy zadań pracowników, uczestników procesów pedagogiczno – terapeutycznych oraz rodzaj prowadzonej dokumentacji. - Zasady zapewniania bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu i innych placówkach , w której realizowana jest praktyka - zadania charakterystyczne dla zespołów WWR , żłobków, przedszkola, szkół i inny placówek realizujących WWR/WI oraz środowisko, w jakim one działają; organizację, statut i plan pracy zespołów WWR /WI przedszkola, szkoły oraz program wychowawczo-profilaktyczny; - zasady zapewniania bezpieczeństwa w czasie realizacji WWR/WI - Zna założenia, cele programu praktyk - Zna zasady korzystania z materiałów udostępnionych w czasie praktyki. UMIEJĘTNOSCI: - Umie obserwować funkcjonowanie dziecka i pracowników dydaktyczno – terapeutycznych w przedszkolu - Dokonać analizy i interpretacji zaobserwowanych sytuacji, zdarzeń pedagogicznych - Umie dokonać oceny obserwowanych zajęć pod względem metodycznym i rewalidacyjnym - Umie dokonać krytycznej refleksji na temat zajęć obserwowanych podczas hospitacji zajęć realizowanych dzieckiem z niepełnosprawnością sprzężoną. - Umie opracować notatkę z hospitowanych zajęć i przebiegu praktyki - Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych;analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-- pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie tych praktyk - Umie dokonać krytycznej refleksji na temat zajęć obserwowanych podczas hospitacji zajęć realizowanych dzieckiem z niepełnosprawnością sprzężoną. - Umie opracować studium przypadku wybranego dziecka - Umie opracować program wspomagania rozwoju wybranego dziecka i wspierania jego rodziny zgodnie z obowiązującymi standardami. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - Jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami, w celu poszerzania swojej wiedzy - Jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami, w celu poszerzania swojej wiedzy; nawiązywać pozytywne relacje z terapeutami w czasie omawiania hospitowanych zajęć;prowadzić ukierunkowaną rozmowę z terapeutami, rodzicami na temat hospitowanych zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 70 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Walczak | |
Prowadzący grup: | Grażyna Walczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie na podstawie wykonanych zadań wynikających z programu praktyki |
|
Pełny opis: |
• Poznanie struktury placówki w której realizowane jest wwr • Poznanie form i metod pracy z dzieckiem i z rodzina stosowanych w obszarze ww w danej placówce • Udział w zebraniu zespołu terapeutycznego , którego celem jest wstępne omówienie problemów dziecka i rodziny; • Poznanie form i zadań pracy zespołu terapeutycznego; • Czynny udział w realizacji procesu wwr dla wybranego dziecka , z uwzględnieniem wszystkich etapów tego procesu • Opracowanie dokumentacji z realizacji w/w procesu |
|
Literatura: |
materiały podane przez opiekuna praktyk |
|
Uwagi: |
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 70 Przygotowanie się do zajęć, lektury 70 Przygotowanie się do egzaminu Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 20 Inne formy 30 Sumaryczna liczba punktów ECTS 7 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 70 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Grażyna Walczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.