Komunikacja w języku angielskim
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-KJA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja w języku angielskim |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: zarządzanie w sytemie oświaty |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Formalne i praktyczne postępowanie administracyjne. Role i zadania organów szkoły. Organizacja zadań kształcenia i wychowania w szkołach i placówkach. Badanie, diagnozowanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych. Metody pracy wykorzystywane w praktyce terapeutycznej i ich stosowanie w realizacji zajęć z dziećmi i młodzieżą. Kierowanie procesami społecznymi w szkole. Badanie i kontrola realizacji zadań. Organizowanie kształcenia, wychowania i opieki pracy w szkole w oparciu obowiązujące prawo. Wspomaganie procesów pedagogicznych. Krajoznawstwo i turystyka szkolna. Sposoby konstruowania projektu edukacyjnego i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. Planowanie i realizacja zadań pracowników. Marketingowe zarządzanie szkołą. Nadzór pedagogiczny w systemie oświaty. System egzaminów zewnętrznych. Nadzór i kontrola zewnętrzna w szkole. Komunikacja interpersonalna. Zarządzanie informacją. Integrowanie podmiotów szkoły wokół jej celów. Rozwiązywanie problemów i konfliktów. Badanie, diagnozowanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych. Badanie i kontrola realizacji zadań. Konstruowania projektu edukacyjnego i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. Plan zadań pracowników i jego realizacja. Planowanie zajęć poza siedziba szkoły. Przykładowy projekt edukacyjny. Plan nadzoru pedagogicznego i jego realizacja. Przykładowe rozwiązania marketingowe. Dokumentacja nadzoru zewnętrznego. Praktyczne formy komunikacji interpersonalnej w języku polskim i angielskim, szczególnie przy planowaniu i realizowaniu wspólnych projektów. Przykłady rozwiązywania problemów i konfliktów. Działania integracyjne wokół celów szkoły. |
Literatura: |
K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - posiada elementarną, uporządkowaną wiedzę nt. kultury wypowiedzi; zna podstawowe pojęcia: język i jego funkcje, kultura języka (składniki), innowacje językowe a błędy językowe, błąd językowy, typy błędów, fonetyka, dykcja, etyka i estetyka słowa, manipulacja językowa; posiada elementarną wiedzę dotyczącą kompozycji wypowiedzi, gatunków, stylów wypowiedzi; zna relacje między doborem słów a zrozumiałością i precyzją wypowiedzi; zna typy błędów językowych; wie jak akcentować w języku polskim; - posiada wiedzę na temat nowych środków przekazu w komunikacji językowej, - posiada wiedzę na temat aspektu etycznego języka; wiem czym jest grzeczność w komunikacji językowej. Umiejętności: - rozpoznaje sytuacje komunikacyjne; potrafi dokonywać obserwacji, oceny i identyfikacji odbiorcy wypowiedzi, charakteryzuje go elastyczność wypowiedzi w zależności od dynamiki sytuacji komunikacyjnej; posiada podstawowe umiejętności konstruowania wypowiedzi; stosuje komponowanie (elementy) wypowiedzi; dostrzega różnice między słowem mówionym i pisanym, korzysta z nowych środków wspomagających komunikację językową (Internet, portale społecznościowe etc.); - stosuje elementarne reguły retoryki i erystyki, estetyki wypowiedzi; poprawnie formułuje wypowiedzi pod względem fonetycznym (akcent wyrazowy i zdaniowy, błędy w akcentowaniu, staranność wymowy, hiperpoprawność w wymowie); identyfikuje błędy językowe w wypowiedzi ustnej (w tym przede wszystkim – fonetyczne, stylistyczne); - posiada umiejętność właściwego doboru środków językowych w określonej wypowiedzi ze względu na jej charakter i funkcje, sprawność językowa. Kompetencje społeczne: - dostrzega konieczność dostosowania formy wypowiedzi do kontekstu sytuacyjnego, ale też konieczność zachowania komunikacyjnych „reguł nienaruszalnych”; stosuje etykę słowa, - radzi sobie w sytuacjach stresujących związanych z wystąpieniami publicznymi; rozpoznaje znaczenie jakości komunikacji językowej menedżera w różnych środowiskach społecznościowych; identyfikuje odbiorcę wypowiedzi. |
Metody i kryteria oceniania: |
praca zaliczeniowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Kwiatkowski | |
Prowadzący grup: | Anna Treger | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Pełny opis: |
Formalne i praktyczne postępowanie administracyjne. Role i zadania organów szkoły. Organizacja zadań kształcenia i wychowania w szkołach i placówkach. Badanie, diagnozowanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych. Metody pracy wykorzystywane w praktyce terapeutycznej i ich stosowanie w realizacji zajęć z dziećmi i młodzieżą. Kierowanie procesami społecznymi w szkole. Badanie i kontrola realizacji zadań. Organizowanie kształcenia, wychowania i opieki pracy w szkole w oparciu obowiązujące prawo. Wspomaganie procesów pedagogicznych. Krajoznawstwo i turystyka szkolna. Sposoby konstruowania projektu edukacyjnego i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. Planowanie i realizacja zadań pracowników. Marketingowe zarządzanie szkołą. Nadzór pedagogiczny w systemie oświaty. System egzaminów zewnętrznych. Nadzór i kontrola zewnętrzna w szkole. Komunikacja interpersonalna. Zarządzanie informacją. Integrowanie podmiotów szkoły wokół jej celów. Rozwiązywanie problemów i konfliktów. Badanie, diagnozowanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych. Badanie i kontrola realizacji zadań. Konstruowania projektu edukacyjnego i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. Plan zadań pracowników i jego realizacja. Planowanie zajęć poza siedziba szkoły. Przykładowy projekt edukacyjny. Plan nadzoru pedagogicznego i jego realizacja. Przykładowe rozwiązania marketingowe. Dokumentacja nadzoru zewnętrznego. Praktyczne formy komunikacji interpersonalnej w języku polskim i angielskim, szczególnie przy planowaniu i realizowaniu wspólnych projektów. Przykłady rozwiązywania problemów i konfliktów. Działania integracyjne wokół celów szkoły. |
|
Literatura: |
K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Szostakowska | |
Prowadzący grup: | Anna Treger | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW Wiedza: - posiada elementarną, uporządkowaną wiedzę nt. kultury wypowiedzi; - zna podstawowe pojęcia: język i jego funkcje, kultura języka (składniki), innowacje językowe a błędy językowe, błąd językowy, typy błędów, fonetyka, dykcja, etyka i estetyka słowa, manipulacja językowa; - posiada elementarną wiedzę dotyczącą kompozycji wypowiedzi, gatunków, stylów wypowiedzi; zna relacje między doborem słów a zrozumiałością i precyzją wypowiedzi; - posiada wiedzę na temat nowych środków przekazu w komunikacji językowej; - posiada wiedzę na temat aspektu etycznego języka; wiem czym jest grzeczność w komunikacji językowej. Umiejętności: - rozpoznaje sytuacje komunikacyjne; potrafi dokonywać obserwacji, oceny i identyfikacji odbiorcy wypowiedzi, charakteryzuje go elastyczność wypowiedzi w zależności od dynamiki sytuacji komunikacyjnej; - posiada podstawowe umiejętności konstruowania wypowiedzi; - stosuje komponowanie (elementy) wypowiedzi; - stosuje elementarne reguły retoryki i erystyki, estetyki wypowiedzi; poprawnie formułuje wypowiedzi pod względem fonetycznym (akcent wyrazowy i zdaniowy, błędy w akcentowaniu, staranność wymowy, hiperpoprawność w wymowie); - identyfikuje błędy językowe w wypowiedzi ustnej (w tym przede wszystkim – fonetyczne, stylistyczne); - posiada umiejętność właściwego doboru środków językowych w określonej wypowiedzi ze względu na jej charakter i funkcje, sprawność językowa. Kompetencje społeczne: - dostrzega konieczność dostosowania formy wypowiedzi do kontekstu sytuacyjnego, ale też konieczność zachowania komunikacyjnych „reguł nienaruszalnych”; - radzi sobie w sytuacjach stresujących związanych z wystąpieniami publicznymi; rozpoznaje znaczenie jakości komunikacji językowej menedżera w różnych środowiskach społecznościowych; - identyfikuje odbiorcę wypowiedzi. |
|
Pełny opis: |
Treści programowe: 1. Formalne i praktyczne postępowanie administracyjne. 2. Role i zadania organów szkoły. 3. Organizacja zadań kształcenia i wychowania w szkołach i placówkach. Badanie, diagnozowanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych. 4. Metody pracy wykorzystywane w praktyce terapeutycznej i ich stosowanie w realizacji zajęć z dziećmi i młodzieżą. 5. Kierowanie procesami społecznymi w szkole. 6. Badanie i kontrola realizacji zadań. 7. Organizowanie kształcenia, wychowania i opieki pracy w szkole w oparciu obowiązujące prawo. 8. Wspomaganie procesów pedagogicznych. Krajoznawstwo i turystyka szkolna. 9. Sposoby konstruowania projektu edukacyjnego i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. 10. Planowanie i realizacja zadań pracowników. 11. Marketingowe zarządzanie szkołą. 12. Nadzór pedagogiczny w systemie oświaty. 13. System egzaminów zewnętrznych. 14. Nadzór i kontrola zewnętrzna w szkole. 15. Komunikacja interpersonalna. 16. Zarządzanie informacją. 17. Integrowanie podmiotów szkoły wokół jej celów. 18. Rozwiązywanie problemów i konfliktów. 19. Badanie, diagnozowanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych. 20. Badanie i kontrola realizacji zadań. 21. Konstruowania projektu edukacyjnego i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. 22. Plan zadań pracowników i jego realizacja. 23. Planowanie zajęć poza siedziba szkoły. 24. Przykładowy projekt edukacyjny. Plan nadzoru pedagogicznego i jego realizacja. 25. Przykładowe rozwiązania marketingowe. 26. Dokumentacja nadzoru zewnętrznego. 27. Praktyczne formy komunikacji interpersonalnej w języku polskim i angielskim, szczególnie przy planowaniu i realizowaniu wspólnych projektów. 28. Przykłady rozwiązywania problemów i konfliktów. 29. Działania integracyjne wokół celów szkoły. |
|
Literatura: |
K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Szostakowska, Anna Treger | |
Prowadzący grup: | Anna Treger | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.