Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja w języku angielskim

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-KJA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komunikacja w języku angielskim
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: zarządzanie w sytemie oświaty
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Formalne i praktyczne postępowanie administracyjne. Role i zadania organów szkoły. Organizacja zadań kształcenia

i wychowania w szkołach i placówkach. Badanie, diagnozowanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych. Metody pracy wykorzystywane w praktyce terapeutycznej i ich stosowanie w realizacji zajęć z dziećmi i młodzieżą. Kierowanie procesami społecznymi w szkole. Badanie i kontrola realizacji zadań. Organizowanie kształcenia, wychowania i opieki pracy

w szkole w oparciu obowiązujące prawo. Wspomaganie procesów pedagogicznych. Krajoznawstwo i turystyka szkolna.

Sposoby konstruowania projektu edukacyjnego i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.

Planowanie i realizacja zadań pracowników. Marketingowe zarządzanie szkołą. Nadzór pedagogiczny w systemie oświaty. System egzaminów zewnętrznych. Nadzór i kontrola zewnętrzna w szkole. Komunikacja interpersonalna.

Zarządzanie informacją. Integrowanie podmiotów szkoły wokół jej celów. Rozwiązywanie problemów i konfliktów.

Badanie, diagnozowanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych. Badanie i kontrola realizacji zadań. Konstruowania projektu edukacyjnego i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. Plan zadań pracowników i jego realizacja.

Planowanie zajęć poza siedziba szkoły. Przykładowy projekt edukacyjny. Plan nadzoru pedagogicznego i jego realizacja.

Przykładowe rozwiązania marketingowe. Dokumentacja nadzoru zewnętrznego. Praktyczne formy komunikacji interpersonalnej w języku polskim i angielskim, szczególnie przy planowaniu i realizowaniu wspólnych projektów. Przykłady rozwiązywania problemów i konfliktów. Działania integracyjne wokół celów szkoły.

Literatura:

K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

- posiada elementarną, uporządkowaną wiedzę nt. kultury wypowiedzi; zna podstawowe pojęcia: język i jego funkcje, kultura języka (składniki), innowacje językowe a błędy językowe, błąd językowy, typy błędów, fonetyka, dykcja, etyka i estetyka słowa, manipulacja językowa;

posiada elementarną wiedzę dotyczącą kompozycji wypowiedzi, gatunków, stylów wypowiedzi; zna relacje między doborem słów a zrozumiałością i precyzją wypowiedzi; zna typy błędów językowych; wie jak akcentować w języku polskim;

- posiada wiedzę na temat nowych środków przekazu w komunikacji językowej,

- posiada wiedzę na temat aspektu etycznego języka; wiem czym jest grzeczność w komunikacji językowej.

Umiejętności:

- rozpoznaje sytuacje komunikacyjne; potrafi dokonywać obserwacji, oceny i identyfikacji odbiorcy wypowiedzi, charakteryzuje go elastyczność wypowiedzi w zależności od dynamiki sytuacji komunikacyjnej; posiada podstawowe umiejętności konstruowania wypowiedzi; stosuje komponowanie (elementy) wypowiedzi; dostrzega różnice między słowem mówionym i pisanym, korzysta z nowych środków wspomagających komunikację językową (Internet, portale społecznościowe etc.);

- stosuje elementarne reguły retoryki i erystyki, estetyki wypowiedzi; poprawnie formułuje wypowiedzi pod względem fonetycznym (akcent wyrazowy i zdaniowy, błędy w akcentowaniu, staranność wymowy, hiperpoprawność w wymowie); identyfikuje błędy językowe w wypowiedzi ustnej (w tym przede wszystkim – fonetyczne, stylistyczne);

- posiada umiejętność właściwego doboru środków językowych w określonej wypowiedzi ze względu na jej charakter i funkcje, sprawność językowa.

Kompetencje społeczne:

- dostrzega konieczność dostosowania formy wypowiedzi do kontekstu sytuacyjnego, ale też konieczność zachowania komunikacyjnych „reguł nienaruszalnych”; stosuje etykę słowa,

- radzi sobie w sytuacjach stresujących związanych z wystąpieniami publicznymi; rozpoznaje znaczenie jakości komunikacji językowej menedżera w różnych środowiskach społecznościowych; identyfikuje odbiorcę wypowiedzi.

Metody i kryteria oceniania:

praca zaliczeniowa

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Kwiatkowski
Prowadzący grup: Anna Treger
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Pełny opis:

Formalne i praktyczne postępowanie administracyjne. Role i zadania organów szkoły. Organizacja zadań kształcenia

i wychowania w szkołach i placówkach. Badanie, diagnozowanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych. Metody pracy wykorzystywane w praktyce terapeutycznej i ich stosowanie w realizacji zajęć z dziećmi i młodzieżą. Kierowanie procesami społecznymi w szkole. Badanie i kontrola realizacji zadań. Organizowanie kształcenia, wychowania i opieki pracy

w szkole w oparciu obowiązujące prawo. Wspomaganie procesów pedagogicznych. Krajoznawstwo i turystyka szkolna.

Sposoby konstruowania projektu edukacyjnego i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.

Planowanie i realizacja zadań pracowników. Marketingowe zarządzanie szkołą. Nadzór pedagogiczny w systemie oświaty. System egzaminów zewnętrznych. Nadzór i kontrola zewnętrzna w szkole. Komunikacja interpersonalna.

Zarządzanie informacją. Integrowanie podmiotów szkoły wokół jej celów. Rozwiązywanie problemów i konfliktów.

Badanie, diagnozowanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych. Badanie i kontrola realizacji zadań. Konstruowania projektu edukacyjnego i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. Plan zadań pracowników i jego realizacja.

Planowanie zajęć poza siedziba szkoły. Przykładowy projekt edukacyjny. Plan nadzoru pedagogicznego i jego realizacja.

Przykładowe rozwiązania marketingowe. Dokumentacja nadzoru zewnętrznego. Praktyczne formy komunikacji interpersonalnej w języku polskim i angielskim, szczególnie przy planowaniu i realizowaniu wspólnych projektów. Przykłady rozwiązywania problemów i konfliktów. Działania integracyjne wokół celów szkoły.

Literatura:

K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Szostakowska
Prowadzący grup: Anna Treger
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW

Wiedza:

- posiada elementarną, uporządkowaną wiedzę nt. kultury wypowiedzi;

- zna podstawowe pojęcia: język i jego funkcje, kultura języka (składniki), innowacje językowe a błędy językowe, błąd językowy, typy błędów, fonetyka, dykcja, etyka i estetyka słowa, manipulacja językowa;

- posiada elementarną wiedzę dotyczącą kompozycji wypowiedzi, gatunków, stylów wypowiedzi; zna relacje między doborem słów a zrozumiałością i precyzją wypowiedzi;

- posiada wiedzę na temat nowych środków przekazu w komunikacji językowej;

- posiada wiedzę na temat aspektu etycznego języka; wiem czym jest grzeczność w komunikacji językowej.

Umiejętności:

- rozpoznaje sytuacje komunikacyjne; potrafi dokonywać obserwacji, oceny i identyfikacji odbiorcy wypowiedzi, charakteryzuje go elastyczność wypowiedzi w zależności od dynamiki sytuacji komunikacyjnej;

- posiada podstawowe umiejętności konstruowania wypowiedzi;

- stosuje komponowanie (elementy) wypowiedzi;

- stosuje elementarne reguły retoryki i erystyki, estetyki wypowiedzi; poprawnie formułuje wypowiedzi pod względem fonetycznym (akcent wyrazowy i zdaniowy, błędy w akcentowaniu, staranność wymowy, hiperpoprawność w wymowie);

- identyfikuje błędy językowe w wypowiedzi ustnej (w tym przede wszystkim – fonetyczne, stylistyczne);

- posiada umiejętność właściwego doboru środków językowych w określonej wypowiedzi ze względu na jej charakter i funkcje, sprawność językowa.

Kompetencje społeczne:

- dostrzega konieczność dostosowania formy wypowiedzi do kontekstu sytuacyjnego, ale też konieczność zachowania komunikacyjnych „reguł nienaruszalnych”;

- radzi sobie w sytuacjach stresujących związanych z wystąpieniami publicznymi; rozpoznaje znaczenie jakości komunikacji językowej menedżera w różnych środowiskach społecznościowych;

- identyfikuje odbiorcę wypowiedzi.

Pełny opis:

Treści programowe:

1. Formalne i praktyczne postępowanie administracyjne.

2. Role i zadania organów szkoły.

3. Organizacja zadań kształcenia i wychowania w szkołach i placówkach. Badanie, diagnozowanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych.

4. Metody pracy wykorzystywane w praktyce terapeutycznej i ich stosowanie w realizacji zajęć z dziećmi i młodzieżą.

5. Kierowanie procesami społecznymi w szkole.

6. Badanie i kontrola realizacji zadań.

7. Organizowanie kształcenia, wychowania i opieki pracy

w szkole w oparciu obowiązujące prawo.

8. Wspomaganie procesów pedagogicznych. Krajoznawstwo i turystyka szkolna.

9. Sposoby konstruowania projektu edukacyjnego i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.

10. Planowanie i realizacja zadań pracowników.

11. Marketingowe zarządzanie szkołą.

12. Nadzór pedagogiczny w systemie oświaty.

13. System egzaminów zewnętrznych.

14. Nadzór i kontrola zewnętrzna w szkole.

15. Komunikacja interpersonalna.

16. Zarządzanie informacją.

17. Integrowanie podmiotów szkoły wokół jej celów.

18. Rozwiązywanie problemów i konfliktów.

19. Badanie, diagnozowanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych.

20. Badanie i kontrola realizacji zadań.

21. Konstruowania projektu edukacyjnego i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.

22. Plan zadań pracowników i jego realizacja.

23. Planowanie zajęć poza siedziba szkoły.

24. Przykładowy projekt edukacyjny. Plan nadzoru pedagogicznego i jego realizacja.

25. Przykładowe rozwiązania marketingowe.

26. Dokumentacja nadzoru zewnętrznego.

27. Praktyczne formy komunikacji interpersonalnej w języku polskim i angielskim, szczególnie przy planowaniu i realizowaniu wspólnych projektów. 28. Przykłady rozwiązywania problemów i konfliktów.

29. Działania integracyjne wokół celów szkoły.

Literatura:

K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Szostakowska, Anna Treger
Prowadzący grup: Anna Treger
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-2 (2025-04-29)