Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Drama - 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-DRAb
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Drama - 2
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: arteterapia z elementami terapii pedagogicznej
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Wprowadzenie w podstawy pracy z ciałem, słowem i gestem.

Pełny opis:

1. Techniki dramy.

2. Arteterapia a drama -implikacje do praktyki klinicznej.

3. Zajęcia dramowe praktyka w obszarze edukacji i resocjalizacji.

4. Elementy projektu dramowego.

5. Omówienie procesów dramaterapeutycznych: projekcja dramatyczna, gra, praca z rolą i personifikacja, dramaterapeutyczna empatia i dystans, aktywny widz i rola świadka, praca z ciałem, transformacja, paradoks rzeczywistość-fantazja.

Literatura:

Aichinger A. , Holl W. (2003), Psychodrama-terapia grupowa z dziećmi; Kielce, Wyd. Jedność

Lania A, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS.

Warszawa 2013

Lewadowska-Kidoń, (2003) Drama w kształceniu pedagogicznym; Lublin, Wyd. Uniwersytetu Marii Curie–Skłodowskiej.

Ostolska M, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd.

APS. Warszawa 2013

Way B.(1997) Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży; Warszawa, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

- zna techniki dramowe

- zna mechanizmy prawidłowej komunikacji w działaniu dramowym

- zna środki wyrazu przynależne działaniu dramowemu.

UMIEJĘTNOŚCI:

- potrafi właściwie dobrać techniki dramowe do celów terapii

- projektuje działanie dramowe adekwatne do wskazanych celów

- ocenia poprawność adekwatność techniki dramowej zastosowanej w określonym działaniu arteterapeutycznym.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- doskonali umiejętności obiektywnej oceny samorozwoju zawodowego

-przejmuje odpowiedzialność za efekty swoich działań.

Metody i kryteria oceniania:

Ćwiczenia warsztatowe, scenki, konwersatorium, projekcja dramatyczna, praca z ciałem, transformacja. Ocena aktywności i wypowiedzi w trakcie warsztatów.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Chmielnicka-Plaskota
Prowadzący grup: Maksym Kosiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Chmielnicka-Plaskota
Prowadzący grup: Magdalena Ostolska, Wiktoria Siedlecka-Dorosz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)