Drama - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-DRAb |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Drama - 2 |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: arteterapia z elementami terapii pedagogicznej |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Wprowadzenie w podstawy pracy z ciałem, słowem i gestem. |
Pełny opis: |
1. Techniki dramy. 2. Arteterapia a drama -implikacje do praktyki klinicznej. 3. Zajęcia dramowe praktyka w obszarze edukacji i resocjalizacji. 4. Elementy projektu dramowego. 5. Omówienie procesów dramaterapeutycznych: projekcja dramatyczna, gra, praca z rolą i personifikacja, dramaterapeutyczna empatia i dystans, aktywny widz i rola świadka, praca z ciałem, transformacja, paradoks rzeczywistość-fantazja. |
Literatura: |
Aichinger A. , Holl W. (2003), Psychodrama-terapia grupowa z dziećmi; Kielce, Wyd. Jedność Lania A, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013 Lewadowska-Kidoń, (2003) Drama w kształceniu pedagogicznym; Lublin, Wyd. Uniwersytetu Marii Curie–Skłodowskiej. Ostolska M, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013 Way B.(1997) Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży; Warszawa, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: - zna techniki dramowe - zna mechanizmy prawidłowej komunikacji w działaniu dramowym - zna środki wyrazu przynależne działaniu dramowemu. UMIEJĘTNOŚCI: - potrafi właściwie dobrać techniki dramowe do celów terapii - projektuje działanie dramowe adekwatne do wskazanych celów - ocenia poprawność adekwatność techniki dramowej zastosowanej w określonym działaniu arteterapeutycznym. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - doskonali umiejętności obiektywnej oceny samorozwoju zawodowego -przejmuje odpowiedzialność za efekty swoich działań. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia warsztatowe, scenki, konwersatorium, projekcja dramatyczna, praca z ciałem, transformacja. Ocena aktywności i wypowiedzi w trakcie warsztatów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Chmielnicka-Plaskota | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska, Wiktoria Siedlecka-Dorosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.