Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Drama - 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-DRAa
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Drama - 1
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: arteterapia z elementami terapii pedagogicznej
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Pojęcie dramy - podejście holistyczne, koncepcje dramy, prezentacja parateatralnych metod, cele dramy w ujęciu multimodalnym.

Pełny opis:

1. Drama pedagogiczna.

2. Psychodrama-techniki.

3. Socjodrama.

4. Koncepcja pracy według Brian Way.

5. Techniki dramy wykorzystujące plastykę.

6. Techniki dramy skupiające się na słowie pisanym.

7. Techniki dramy odwołujące się do doświadczeń teatru.

Literatura:

Aichinger A. , Holl W. (2003), Psychodrama-terapia grupowa z dziećmi; Kielce, Wyd. Jedność

Lania A, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013

Lewadowska-Kidoń, (2003) Drama w kształceniu pedagogicznym; Lublin, Wyd. Uniwersytetu Marii Curie–Skłodowskiej.

Ostolska M, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013

Way B.(1997) Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży; Warszawa, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

- Student zna techniki dramowe

- Student zna mechanizmy prawidłowej komunikacji w działaniu dramowym

- Student zna środki wyrazu przynależne działaniu dramowemu.

UMIEJETNOŚCI:

- Student potrafi właściwie dobrać techniki dramowe do celów terapii

- Student projektuje działanie dramowe adekwatne do wskazanych celów

- Student ocenia poprawność adekwatność techniki dramowej zastosowanej w określonym działaniu arteterapeutycznym

- Student dobiera techniki dramowe do problemów i potrzeb uczestników grupy zajęciowej.

KOMPETENCJE SPOŁECZE:

- Student doskonali umiejętności obiektywnej oceny samorozwoju zawodowego

- Student przejmuje odpowiedzialność za efekty swoich działań.

Metody i kryteria oceniania:

Ćwiczenia w grupie, scenki, konwersatorium, projekcja dramatyczna, praca z ciałem, transformacja, prezentacja na tle grupy autorskich warsztatów.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)