Drama - 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-DRAa |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Drama - 1 |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: arteterapia z elementami terapii pedagogicznej |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Pojęcie dramy - podejście holistyczne, koncepcje dramy, prezentacja parateatralnych metod, cele dramy w ujęciu multimodalnym. |
Pełny opis: |
1. Drama pedagogiczna. 2. Psychodrama-techniki. 3. Socjodrama. 4. Koncepcja pracy według Brian Way. 5. Techniki dramy wykorzystujące plastykę. 6. Techniki dramy skupiające się na słowie pisanym. 7. Techniki dramy odwołujące się do doświadczeń teatru. |
Literatura: |
Aichinger A. , Holl W. (2003), Psychodrama-terapia grupowa z dziećmi; Kielce, Wyd. Jedność Lania A, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013 Lewadowska-Kidoń, (2003) Drama w kształceniu pedagogicznym; Lublin, Wyd. Uniwersytetu Marii Curie–Skłodowskiej. Ostolska M, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013 Way B.(1997) Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży; Warszawa, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: - Student zna techniki dramowe - Student zna mechanizmy prawidłowej komunikacji w działaniu dramowym - Student zna środki wyrazu przynależne działaniu dramowemu. UMIEJETNOŚCI: - Student potrafi właściwie dobrać techniki dramowe do celów terapii - Student projektuje działanie dramowe adekwatne do wskazanych celów - Student ocenia poprawność adekwatność techniki dramowej zastosowanej w określonym działaniu arteterapeutycznym - Student dobiera techniki dramowe do problemów i potrzeb uczestników grupy zajęciowej. KOMPETENCJE SPOŁECZE: - Student doskonali umiejętności obiektywnej oceny samorozwoju zawodowego - Student przejmuje odpowiedzialność za efekty swoich działań. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia w grupie, scenki, konwersatorium, projekcja dramatyczna, praca z ciałem, transformacja, prezentacja na tle grupy autorskich warsztatów. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.