Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wykład monograficzny w języku angielskim

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SC-2F-WMA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wykład monograficzny w języku angielskim
Jednostka: Instytut Filozofii i Socjologii
Grupy: Obowiązkowe dla 1 sem. SC, (2-l) stacj. II st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Sociological perspective on post-soviet women

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Treści programowe zależą od tematyki zajęć i dobierane są przez osobę prowadzącą, która zgłasza prowadzenie wykładu monograficznego.

Literatura:

Gender equality vs. difference and what post-socialism can teach us by Elena Gapova in Women's Studies International Forum 59 (2016) 9-16.

Gender Relations and Transition to Motherhood in the Post-Soviet Kyrgyzstan by Konstantin Kazenin and Vladimir Kozlov in Tatiana Karabchuk, Kazuhiro Kumo, Kseniia Gatskova, Ekaterina Skoglund (Editors), Gendering Post-Soviet Space, Demography, Labor Market and Values in Empirical Research, Springer 2021.

When the Private Remains Nonpolitical: Gender Roles, Sexual Liberation, and the Example of Armenia by Li Bennich-Björkman in Ann-Mari Sätre, Yulia Gradskova, Vladislava Vladimirova (Editors), Post-Soviet Women New Challenges and Ways to Empowerment, Palgrave McMillan 2023.

Women Cultivating Love in the Belarusian Countryside by Aliaksandra Shrubok in Ann-Mari Sätre, Yulia Gradskova, Vladislava Vladimirova (Editors), Post-Soviet Women New Challenges and Ways to Empowerment, Palgrave McMillan 2023.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/-ka ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat omawianego zagadnienia.

Zna koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia.

Ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska/procesu społecznego.

Umiejętności

Student/-ka potrafi wykorzystać właściwą literaturę do omawianych zjawisk/procesów społecznych.

Zna anglojęzyczną, specjalistyczną terminologię z zakresu omawianego zagadnienia i umie się nią posłużyć.

Kompetencje społeczne

Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych; jest gotów/-owa do krytycznej oceny odbieranych treści.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność i aktywność podczas zajęć

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ilona Matysiak
Prowadzący grup: Ilona Matysiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Obecność i aktywność podczas zajęć.

Pełny opis:

1. Introduction to rural ageing.

2. Ageing in a sociological perspective.

3. Quality of life in rural areas.

4. Can rural communities be good places to live for older adults? Part I.

5. Can rural communities be good places to live for older adults? Part II.

6. Innovative approaches toward rural ageing.

7. Rural ageing in Poland.

8. Summary.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

- Settersten, R. A., & Angel, J. L. (Eds.). (2011). Handbook of sociology of aging. Spronger.

- Glasgow, N., Berry, E. H. (Eds.). (2013). Rural aging in 21st century America (Vol. 7). Springer Netherlands.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

- Matysiak, I. (2022). Social bonding strategies in the context of retirement migration to nonmetropolitan areas in the United States—Insights from Michigan and North Carolina. Population, Space and Place.

- Matysiak, I. (2017). Elderly people as key actors behind social innovations in rural areas: Examples of care cooperatives in the Netherlands. Acta Innovations.

- Peters, D. J., Hamideh, S., Zarecor, K. E., & Ghandour, M. (2018). Using entrepreneurial social infrastructure to understand smart shrinkage in small towns. Journal of Rural Studies, 64, 39-49.

- Zarecor, K. E., Peters, D. J., & Hamideh, S. (2021). Rural Smart Shrinkage and Perceptions of Quality of Life in the American Midwest. In: Martinez, J., Mikkelsen, C., Phillips, R. (eds.). Handbook of Quality of Life and Sustainability (pp. 395-415). Springer.

Uwagi:

Wykład z elementami interaktywnymi.

NAKŁAD PRACY STUDENTA/STUDENTKI:

- udział w wykładach - 15 h

- praca własna z udostępnionymi materiałami w jeż. angielskim - 50 h

- przyswojenie materiału z wykładów - 30 h

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natallia Paulovich
Prowadzący grup: Natallia Paulovich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

jj

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)