Wykład monograficzny w języku angielskim
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SC-2F-WMA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykład monograficzny w języku angielskim |
Jednostka: | Instytut Filozofii i Socjologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 1 sem. SC, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Sociological perspective on post-soviet women |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Treści programowe zależą od tematyki zajęć i dobierane są przez osobę prowadzącą, która zgłasza prowadzenie wykładu monograficznego. |
Literatura: |
Gender equality vs. difference and what post-socialism can teach us by Elena Gapova in Women's Studies International Forum 59 (2016) 9-16. Gender Relations and Transition to Motherhood in the Post-Soviet Kyrgyzstan by Konstantin Kazenin and Vladimir Kozlov in Tatiana Karabchuk, Kazuhiro Kumo, Kseniia Gatskova, Ekaterina Skoglund (Editors), Gendering Post-Soviet Space, Demography, Labor Market and Values in Empirical Research, Springer 2021. When the Private Remains Nonpolitical: Gender Roles, Sexual Liberation, and the Example of Armenia by Li Bennich-Björkman in Ann-Mari Sätre, Yulia Gradskova, Vladislava Vladimirova (Editors), Post-Soviet Women New Challenges and Ways to Empowerment, Palgrave McMillan 2023. Women Cultivating Love in the Belarusian Countryside by Aliaksandra Shrubok in Ann-Mari Sätre, Yulia Gradskova, Vladislava Vladimirova (Editors), Post-Soviet Women New Challenges and Ways to Empowerment, Palgrave McMillan 2023. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/-ka ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat omawianego zagadnienia. Zna koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia. Ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska/procesu społecznego. Umiejętności Student/-ka potrafi wykorzystać właściwą literaturę do omawianych zjawisk/procesów społecznych. Zna anglojęzyczną, specjalistyczną terminologię z zakresu omawianego zagadnienia i umie się nią posłużyć. Kompetencje społeczne Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych; jest gotów/-owa do krytycznej oceny odbieranych treści. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywność podczas zajęć |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ilona Matysiak | |
Prowadzący grup: | Ilona Matysiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Obecność i aktywność podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
1. Introduction to rural ageing. 2. Ageing in a sociological perspective. 3. Quality of life in rural areas. 4. Can rural communities be good places to live for older adults? Part I. 5. Can rural communities be good places to live for older adults? Part II. 6. Innovative approaches toward rural ageing. 7. Rural ageing in Poland. 8. Summary. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: - Settersten, R. A., & Angel, J. L. (Eds.). (2011). Handbook of sociology of aging. Spronger. - Glasgow, N., Berry, E. H. (Eds.). (2013). Rural aging in 21st century America (Vol. 7). Springer Netherlands. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: - Matysiak, I. (2022). Social bonding strategies in the context of retirement migration to nonmetropolitan areas in the United States—Insights from Michigan and North Carolina. Population, Space and Place. - Matysiak, I. (2017). Elderly people as key actors behind social innovations in rural areas: Examples of care cooperatives in the Netherlands. Acta Innovations. - Peters, D. J., Hamideh, S., Zarecor, K. E., & Ghandour, M. (2018). Using entrepreneurial social infrastructure to understand smart shrinkage in small towns. Journal of Rural Studies, 64, 39-49. - Zarecor, K. E., Peters, D. J., & Hamideh, S. (2021). Rural Smart Shrinkage and Perceptions of Quality of Life in the American Midwest. In: Martinez, J., Mikkelsen, C., Phillips, R. (eds.). Handbook of Quality of Life and Sustainability (pp. 395-415). Springer. |
|
Uwagi: |
Wykład z elementami interaktywnymi. NAKŁAD PRACY STUDENTA/STUDENTKI: - udział w wykładach - 15 h - praca własna z udostępnionymi materiałami w jeż. angielskim - 50 h - przyswojenie materiału z wykładów - 30 h |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natallia Paulovich | |
Prowadzący grup: | Natallia Paulovich | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
jj |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.