Procedury badań ewaluacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SC-2F-PBE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Procedury badań ewaluacyjnych |
Jednostka: | Instytut Filozofii i Socjologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 4 sem. SC, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
- Efekty uczenia z zakresu wiedzy sprawdzane się poprzez kolokwium końcowe - Efekty uczenia się z zakresu umiejętności sprawdzane poprzez sprawdzenie raportu metodologicznego do badania ewaluacyjnego - Efekty uczenia się z zakresu kompetencje sprawdzanie są poprzez aktywność na zajęciach oraz współpracę z zaproszonym praktykiem. |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wprowadzenie do tematyki badań ewaluacyjnych - podstawowe definicje. 2. Ewaluacja a audyt, monitoring, badania naukowe - podobieństwa i różnice. 3. Projektowanie badań ewaluacyjnych - pytania, obszary, kryteria ewaluacyjne. 4. Zbieranie informacji - metody i techniki stosowane w badaniach ewaluacyjnych. 5. Metody analizy danych w badaniach ewaluacyjnych. 6. Podsumowanie ewaluacji - formułowanie kluczowych wniosków i rekomendacji. 7. Etyczne aspekty badań ewaluacyjnych. |
Literatura: |
Bienias Stanisław, Gapski Tomasz, Jąkalski Jakub, Lewandowska Iwona, Opałka Elżbieta, Strzęboszewski Piotr. 2012. Ewaluacja. Poradnik dla pracowników administracji publicznej. Warszawa: MRR. Durlik Maja, Dziarmakowska Kaja (red.). 2013. Miniporadnik ewaluacji dla realizatorów projektów Edukacji kulturalnej. Warszawa: Stocznia. Pracownia Badań i innowacji społecznych Pietras-Goc Bożena (red.) 2008. Ewaluacja jako standard zarządzania w sektorze publicznym. Kraków: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. J.Tischnera Ostrowski Łukasz, Wiśnicka Maria (red.) 2013. Ewaluacja? Jak to się robi? Poradnik dla programów PAFW. Warszawa: Stocznia. Pracownia Badań i innowacji społecznych |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/-ka ma wiedzę o metodach, narzędziach oraz technikach pozyskiwania danych charakterystycznych dla badań ewaluacyjnych. Umiejętności Student/-ka posiada umiejętność przygotowania, zgodnie z przyjętymi w socjologii standardami, wystąpień ustnych i prac pisemnych. Potrafi funkcjonować i współdziałać w grupie przy opracowywaniu zleconych zadań. Umie samodzielnie uzupełniać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze oraz inicjować podobne działania u innych osób. Kompetencje społeczne Student/-ka jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych, wykazuje aktywność i przedsiębiorczość. Respektuje zasady etyki zawodowej socjologa oraz normy i reguły prawne, zawodowe i moralne, w tym przestrzega kodeksu ewaluatora. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na zaliczenie z przedmiotu składa się: - kolokwium zaliczeniowe (50%) - raport metodologiczny do badania ewaluacyjnego (50%) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magda Prokopczuk | |
Prowadzący grup: | Magda Prokopczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
- Efekty uczenia z zakresu wiedzy sprawdzane się poprzez kolokwium końcowe - Efekty uczenia się z zakresu umiejętności sprawdzane poprzez sprawdzenie raportu metodologicznego do badania ewaluacyjnego - Efekty uczenia się z zakresu kompetencje sprawdzanie są poprzez aktywność na zajęciach oraz współpracę z zaproszonym praktykiem. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wprowadzenie do tematyki badań ewaluacyjnych - podstawowe definicje. 2. Ewaluacja a audyt, monitoring, badania naukowe - podobieństwa i różnice. 3. Projektowanie badań ewaluacyjnych - pytania, obszary, kryteria ewaluacyjne. 4. Zbieranie informacji - metody i techniki stosowane w badaniach ewaluacyjnych. 5. Metody analizy danych w badaniach ewaluacyjnych. 6. Podsumowanie ewaluacji - formułowanie kluczowych wniosków i rekomendacji. 7. Etyczne aspekty badań ewaluacyjnych. |
|
Literatura: |
Bienias Stanisław, Gapski Tomasz, Jąkalski Jakub, Lewandowska Iwona, Opałka Elżbieta, Strzęboszewski Piotr. 2012. Ewaluacja. Poradnik dla pracowników administracji publicznej. Warszawa: MRR. Durlik Maja, Dziarmakowska Kaja (red.). 2013. Miniporadnik ewaluacji dla realizatorów projektów Edukacji kulturalnej. Warszawa: Stocznia. Pracownia Badań i innowacji społecznych Pietras-Goc Bożena (red.) 2008. Ewaluacja jako standard zarządzania w sektorze publicznym. Kraków: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. J.Tischnera Ostrowski Łukasz, Wiśnicka Maria (red.) 2013. Ewaluacja? Jak to się robi? Poradnik dla programów PAFW. Warszawa: Stocznia. Pracownia Badań i innowacji społecznych |
|
Uwagi: |
Zgodnie z Zarządzaniem Rektora w sprawie organizacji semestru zimowego w roku akademickim 2020/2021, zajęcia odbywać się będą w trybie zdalnym, synchronicznie, w godzinach ustalonych przez Biuro ds. Organizacji Kształcenia, poprzez platformę MS Teams. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magda Prokopczuk | |
Prowadzący grup: | Magda Prokopczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
- Efekty uczenia z zakresu wiedzy sprawdzane się poprzez kolokwium końcowe - Efekty uczenia się z zakresu umiejętności sprawdzane poprzez sprawdzenie raportu metodologicznego do badania ewaluacyjnego - Efekty uczenia się z zakresu kompetencje sprawdzanie są poprzez aktywność na zajęciach oraz współpracę z zaproszonym praktykiem. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wprowadzenie do tematyki badań ewaluacyjnych - podstawowe definicje. 2. Ewaluacja a audyt, monitoring, badania naukowe - podobieństwa i różnice. 3. Projektowanie badań ewaluacyjnych - pytania, obszary, kryteria ewaluacyjne. 4. Zbieranie informacji - metody i techniki stosowane w badaniach ewaluacyjnych. 5. Metody analizy danych w badaniach ewaluacyjnych. 6. Podsumowanie ewaluacji - formułowanie kluczowych wniosków i rekomendacji. 7. Etyczne aspekty badań ewaluacyjnych. |
|
Literatura: |
Bienias Stanisław, Gapski Tomasz, Jąkalski Jakub, Lewandowska Iwona, Opałka Elżbieta, Strzęboszewski Piotr. 2012. Ewaluacja. Poradnik dla pracowników administracji publicznej. Warszawa: MRR. Durlik Maja, Dziarmakowska Kaja (red.). 2013. Miniporadnik ewaluacji dla realizatorów projektów Edukacji kulturalnej. Warszawa: Stocznia. Pracownia Badań i innowacji społecznych Pietras-Goc Bożena (red.) 2008. Ewaluacja jako standard zarządzania w sektorze publicznym. Kraków: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. J.Tischnera Ostrowski Łukasz, Wiśnicka Maria (red.) 2013. Ewaluacja? Jak to się robi? Poradnik dla programów PAFW. Warszawa: Stocznia. Pracownia Badań i innowacji społecznych |
|
Uwagi: |
Podczas kursu wykorzystywane będą różnorodne metody kształcenia m.in: mini-wykłady, konwersatoria, ćwiczenia w formie pracy zespołowej, indywidualna praca studentów podczas zajęć. Nakład pracy studenta: Udział w zajęciach – 30h Przygotowanie raportu metodologicznego – 15h Przygotowanie się do kolokwium końcowego - 15h |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magda Prokopczuk | |
Prowadzący grup: | Magda Prokopczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
- Efekty uczenia z zakresu wiedzy sprawdzane się poprzez kolokwium końcowe - Efekty uczenia się z zakresu umiejętności sprawdzane poprzez sprawdzenie raportu metodologicznego do badania ewaluacyjnego - Efekty uczenia się z zakresu kompetencje sprawdzanie są poprzez aktywność na zajęciach oraz współpracę z zaproszonym praktykiem. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wprowadzenie do tematyki badań ewaluacyjnych - podstawowe definicje. 2. Ewaluacja a audyt, monitoring, badania naukowe - podobieństwa i różnice. 3. Projektowanie badań ewaluacyjnych - pytania, obszary, kryteria ewaluacyjne. 4. Zbieranie informacji - metody i techniki stosowane w badaniach ewaluacyjnych. 5. Metody analizy danych w badaniach ewaluacyjnych. 6. Podsumowanie ewaluacji - formułowanie kluczowych wniosków i rekomendacji. 7. Etyczne aspekty badań ewaluacyjnych. |
|
Literatura: |
Bienias Stanisław, Gapski Tomasz, Jąkalski Jakub, Lewandowska Iwona, Opałka Elżbieta, Strzęboszewski Piotr. 2012. Ewaluacja. Poradnik dla pracowników administracji publicznej. Warszawa: MRR. Durlik Maja, Dziarmakowska Kaja (red.). 2013. Miniporadnik ewaluacji dla realizatorów projektów Edukacji kulturalnej. Warszawa: Stocznia. Pracownia Badań i innowacji społecznych Pietras-Goc Bożena (red.) 2008. Ewaluacja jako standard zarządzania w sektorze publicznym. Kraków: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. J.Tischnera Ostrowski Łukasz, Wiśnicka Maria (red.) 2013. Ewaluacja? Jak to się robi? Poradnik dla programów PAFW. Warszawa: Stocznia. Pracownia Badań i innowacji społecznych |
|
Uwagi: |
Podczas kursu wykorzystywane będą różnorodne metody kształcenia m.in: mini-wykłady, konwersatoria, ćwiczenia w formie pracy zespołowej, indywidualna praca studentów podczas zajęć z wykorzystaniem autorskiego zeszytu do ćwiczeń z zakresu metodologii badań ewaluacyjnych. Nakład pracy studenta: Udział w zajęciach – 30h Przygotowanie raportu metodologicznego – 15h Przygotowanie się do kolokwium końcowego - 15h |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magda Prokopczuk | |
Prowadzący grup: | Magda Prokopczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
- Efekty uczenia z zakresu wiedzy sprawdzane się poprzez kolokwium końcowe - Efekty uczenia się z zakresu umiejętności sprawdzane poprzez sprawdzenie raportu metodologicznego do badania ewaluacyjnego - Efekty uczenia się z zakresu kompetencje sprawdzanie są poprzez aktywność na zajęciach oraz współpracę z zaproszonym praktykiem. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wprowadzenie do tematyki badań ewaluacyjnych - podstawowe definicje. 2. Ewaluacja a audyt, monitoring, badania naukowe - podobieństwa i różnice. 3. Projektowanie badań ewaluacyjnych - pytania, obszary, kryteria ewaluacyjne. 4. Zbieranie informacji - metody i techniki stosowane w badaniach ewaluacyjnych. 5. Metody analizy danych w badaniach ewaluacyjnych. 6. Podsumowanie ewaluacji - formułowanie kluczowych wniosków i rekomendacji. 7. Etyczne aspekty badań ewaluacyjnych. |
|
Literatura: |
Bienias Stanisław, Gapski Tomasz, Jąkalski Jakub, Lewandowska Iwona, Opałka Elżbieta, Strzęboszewski Piotr. 2012. Ewaluacja. Poradnik dla pracowników administracji publicznej. Warszawa: MRR. Durlik Maja, Dziarmakowska Kaja (red.). 2013. Miniporadnik ewaluacji dla realizatorów projektów Edukacji kulturalnej. Warszawa: Stocznia. Pracownia Badań i innowacji społecznych Pietras-Goc Bożena (red.) 2008. Ewaluacja jako standard zarządzania w sektorze publicznym. Kraków: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. J.Tischnera Ostrowski Łukasz, Wiśnicka Maria (red.) 2013. Ewaluacja? Jak to się robi? Poradnik dla programów PAFW. Warszawa: Stocznia. Pracownia Badań i innowacji społecznych |
|
Uwagi: |
Podczas kursu wykorzystywane będą różnorodne metody kształcenia m.in: mini-wykłady, konwersatoria, ćwiczenia w formie pracy zespołowej, indywidualna praca studentów podczas zajęć z wykorzystaniem autorskiego zeszytu do ćwiczeń z zakresu metodologii badań ewaluacyjnych. Nakład pracy studenta: Udział w zajęciach – 30h Przygotowanie raportu metodologicznego – 15h Przygotowanie się do kolokwium końcowego - 15h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.