Przygotowanie wniosków projektowych na potrzeby edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PY-5S-PWP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przygotowanie wniosków projektowych na potrzeby edukacji |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla IV r. PY, psychologia wspierania rozwoju i kształcenia, (5-l) niest. jednolite mag. Obowiązkowe dla IV r. PY, psychologia wspierania rozwoju i kształcenia, (5-l) stacj. jednolite mag. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Rodzaje projektów. 2. Elementy i charakterystyka projektu. 3. Dokumenty projektowe, przygotowanie wniosku. 4. Analiza wybranego problemu i obecnych rozwiązań. 5. Definiowanie celów i rezultatów. 6. Identyfikacja i wybór źródeł finansowania. 7. Działania i grupa docelowa, dobór zespołu. 8. Budżet i harmonogram projektu. 9. Pozyskiwanie i współpraca z partnerami. 10. Metodyki zarządzania projektami. 11. Popularyzacja projektu i uzyskanych rezultatów, multiplikacja efektów. 12. Monitoring i ewaluacja, przygotowanie raportu. 13. Nowe technologie w realizacji projektów. 14. Wnioski projektowe w Polsce i na świecie. 15. Ocena i weryfikacja przygotowanych wniosków projektowych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/-ka ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w zakresie przygotowania wniosków projektowych. Umiejętności Student/-ka potrafi odpowiednio dobierać środki i metody działań służące przygotowaniu wniosków projektowych. Kompetencje społeczne Student/-ka jest gotowy/-a do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych, wykazuje aktywność i przedsiębiorczość oraz angażuje się we współpracę na rzecz środowiska społecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Zaborek | |
Prowadzący grup: | Łukasz Zaborek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Formą zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie i zaprezentowanie projektu edukacyjnego oraz jego zaprezentowanie i omówienie na zajęciach |
|
Pełny opis: |
Na przedmiotach omawiana jest metodologia przygotowywania i realizacji projektów w edukacji według założeń "design thinking". Istotnym elementem bazowym jest diagnoza potrzeb edukacyjnych. Uwzględniane są też aspekty związane z formułowaniem celów i ich ewaluacją, oceną kosztów i zasobów oraz organizacją i planowaniem działań. Tworzone projekty mogą uwzględniać działania systemowe, tworzenie programów nauczania i scenariuszy zajęć, opracowywanie metod i pomocy edukacyjnych, zmian w środowisku uczenia się czy projektów badawczych. |
|
Literatura: |
https://projektanciedukacji.pl/praca-projektem/przygotowanie/projekt-krok-po-kroku Razzouk, R., & Shute, V. (2012). What is design thinking and why is it important?. Review of educational research, 82(3), 330-348. Kenny, J. (2002). Managing innovation in educational institutions. Australasian Journal of Educational Technology, 18(3). |
|
Uwagi: |
Nakład pracy: przygotowanie do zajęć - 10 godzin, opracowanie projektu - 15 godzin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arkadiusz Korycki | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Korycki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Łukasz Zaborek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.