Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przygotowanie wniosków projektowych na potrzeby edukacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PY-5S-PWP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przygotowanie wniosków projektowych na potrzeby edukacji
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Obowiązkowe dla IV r. PY, psychologia wspierania rozwoju i kształcenia, (5-l) niest. jednolite mag.
Obowiązkowe dla IV r. PY, psychologia wspierania rozwoju i kształcenia, (5-l) stacj. jednolite mag.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Rodzaje projektów.

2. Elementy i charakterystyka projektu.

3. Dokumenty projektowe, przygotowanie wniosku.

4. Analiza wybranego problemu i obecnych rozwiązań.

5. Definiowanie celów i rezultatów.

6. Identyfikacja i wybór źródeł finansowania.

7. Działania i grupa docelowa, dobór zespołu.

8. Budżet i harmonogram projektu.

9. Pozyskiwanie i współpraca z partnerami.

10. Metodyki zarządzania projektami.

11. Popularyzacja projektu i uzyskanych rezultatów, multiplikacja efektów.

12. Monitoring i ewaluacja, przygotowanie raportu.

13. Nowe technologie w realizacji projektów.

14. Wnioski projektowe w Polsce i na świecie.

15. Ocena i weryfikacja przygotowanych wniosków projektowych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/-ka ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w zakresie przygotowania wniosków projektowych.

Umiejętności

Student/-ka potrafi odpowiednio dobierać środki i metody działań służące przygotowaniu wniosków projektowych.

Kompetencje społeczne

Student/-ka jest gotowy/-a do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych, wykazuje aktywność i przedsiębiorczość oraz angażuje się we współpracę na rzecz środowiska społecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Zaborek
Prowadzący grup: Łukasz Zaborek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Formą zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie i zaprezentowanie projektu edukacyjnego oraz jego zaprezentowanie i omówienie na zajęciach

Pełny opis:

Na przedmiotach omawiana jest metodologia przygotowywania i realizacji projektów w edukacji według założeń "design thinking". Istotnym elementem bazowym jest diagnoza potrzeb edukacyjnych. Uwzględniane są też aspekty związane z formułowaniem celów i ich ewaluacją, oceną kosztów i zasobów oraz organizacją i planowaniem działań. Tworzone projekty mogą uwzględniać działania systemowe, tworzenie programów nauczania i scenariuszy zajęć, opracowywanie metod i pomocy edukacyjnych, zmian w środowisku uczenia się czy projektów badawczych.

Literatura:

https://projektanciedukacji.pl/praca-projektem/przygotowanie/projekt-krok-po-kroku

Razzouk, R., & Shute, V. (2012). What is design thinking and why is it important?. Review of educational research, 82(3), 330-348.

Kenny, J. (2002). Managing innovation in educational institutions. Australasian Journal of Educational Technology, 18(3).

Uwagi:

Nakład pracy: przygotowanie do zajęć - 10 godzin, opracowanie projektu - 15 godzin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Arkadiusz Korycki
Prowadzący grup: Arkadiusz Korycki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Łukasz Zaborek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)