Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zrównoważone życie w zrównoważonym środowisku

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-FF-ZZZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zrównoważone życie w zrównoważonym środowisku
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe, wybierane EZR, dla 4 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) niestacjonarne II stopnia
Obowiązkowe, wybierane EZR, dla 4 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) stacjonarne II stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin, 35 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Bluszcz
Prowadzący grup: Justyna Bluszcz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

WIEDZA

- ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć,

- ocena prac cząstkowych wykonywanych podczas zajęć

UMIEJĘTNOŚCI

- ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć,

- ocena prac prac cząstkowych wykonywanych podczas zajęć

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

· Koncepcja zrównoważonego rozwoju - paradygmaty, cele.

· Problemy zrównoważonego rozwoju w środowisku społeczno-przyrodniczym

· Życie codzienne - synergia troski o człowieka i troski o środowisko.

· Równowaga praca-życie prywatne (work-life balanse), dobrostan i dobre samopoczucie (welfare, well-being), szacunek dla środowiska: edukacyjno-zawodowe trendy, czy oczywista przyszłość

· Kariera w zgodzie z wartościami - równoważenie celów własnych z celami społecznymi (zawodowymi) i środowiskowymi

· Zrównoważony człowiek w zrównoważonym środowisku - międzypokoleniowe dobre praktyki

Literatura:

OBOWIĄZKOWA:

  1. ONZ. Przekształcamy nasz świat: Agenda na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030 (rezolucja). , A/RES/70/1 § (2015). [link do agendy]
  2. Niśkiewicz, Z. (2019). Dobrostan psychiczny i jego rola w życiu człowieka. Studia Krytyczne/Critical Studies, (3), 139–151. https://doi.org/10.25167/sk.1424
  3. Ponikowska, K. (2016). Zrównoważone style życia—Ujęcie teoretyczne. W J. Klimczak i K. Ponikowska (Red.), Style życia w perspektywie zrównoważonego rozwoju (s. 17–26). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. [pdf]
  4. Soszyńska, K., i Zima-Parjaszewska, M. (2023). Strategia zrównoważonego rozwoju Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Prorektor ds. Rozwoju Akademii Pedagogiki Specjalnej. [pdf]
  5. Stanny, M., i Czarnecki, A. (2011). Zrównoważony rozwój—Idea, definicje, mierniki. W Zrównoważony rozwój obszarów wiejskich Zielonych Płuc Polski. Próba analizy empirycznej (s. 13–36). Warszawa: Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa Polskiej Akademii Nauk. [pdf]
  6. Trzepacz, P. (Red.). (2012). Zrównoważony rozwój – wyzwania globalne Podręcznik dla uczestników studiów doktoranckich. Kraków: Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ. (tekst do przeczytania: str. 13-52) [pdf]
  7. Zrałek, J. (2015). Voluntary simplicity – zrównoważony styl życia współczesnych konsumentów. Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, (231), 139–158. [pdf]

UZUPEŁNIAJĄCA:

- rekomendowane przez wykładowcę filmy i materiały multimedialne

Uwagi:

WARUNKI ZALICZENIA (zaliczenie na ocenę):

· aktywność na zajęciach

· obecność

· wykonanie pracy zaliczeniowej (projekt)

METODY KSZTAŁCENIA:

- wykład aktywizujący

- dyskusja dydaktyczna

- praca w zespołach

FORMA AKTYWNOŚCI STUDENTA (ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI):

Godziny kontaktowe (wykład): 15 godz.

Przygotowanie do zaliczenia na ocenę – 15 godz.

Lektura zaleconych tekstów i filmów – 20 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 (50 godz.)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 9 godzin, 40 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Bluszcz
Prowadzący grup: Justyna Bluszcz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

WIEDZA

- ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć,

- ocena prac cząstkowych wykonywanych podczas zajęć

UMIEJĘTNOŚCI

- ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć,

- ocena prac prac cząstkowych wykonywanych podczas zajęć

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

· Koncepcja zrównoważonego rozwoju - paradygmaty, cele.

· Problemy zrównoważonego rozwoju w środowisku społeczno-przyrodniczym

· Życie codzienne - synergia troski o człowieka i troski o środowisko.

· Równowaga praca-życie prywatne (work-life balanse), dobrostan i dobre samopoczucie (welfare, well-being), szacunek dla środowiska: edukacyjno-zawodowe trendy, czy oczywista przyszłość

· Kariera w zgodzie z wartościami - równoważenie celów własnych z celami społecznymi (zawodowymi) i środowiskowymi

· Zrównoważony człowiek w zrównoważonym środowisku - międzypokoleniowe dobre praktyki

Literatura:

OBOWIĄZKOWA:

  1. ONZ. Przekształcamy nasz świat: Agenda na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030 (rezolucja). , A/RES/70/1 § (2015). [link do agendy]
  2. Niśkiewicz, Z. (2019). Dobrostan psychiczny i jego rola w życiu człowieka. Studia Krytyczne/Critical Studies, (3), 139–151. https://doi.org/10.25167/sk.1424
  3. Ponikowska, K. (2016). Zrównoważone style życia—Ujęcie teoretyczne. W J. Klimczak i K. Ponikowska (Red.), Style życia w perspektywie zrównoważonego rozwoju (s. 17–26). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. [pdf]
  4. Soszyńska, K., i Zima-Parjaszewska, M. (2023). Strategia zrównoważonego rozwoju Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Prorektor ds. Rozwoju Akademii Pedagogiki Specjalnej. [pdf]
  5. Stanny, M., i Czarnecki, A. (2011). Zrównoważony rozwój—Idea, definicje, mierniki. W Zrównoważony rozwój obszarów wiejskich Zielonych Płuc Polski. Próba analizy empirycznej (s. 13–36). Warszawa: Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa Polskiej Akademii Nauk. [pdf]
  6. Trzepacz, P. (Red.). (2012). Zrównoważony rozwój – wyzwania globalne Podręcznik dla uczestników studiów doktoranckich. Kraków: Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ. (tekst do przeczytania: str. 13-52) [pdf]
  7. Zrałek, J. (2015). Voluntary simplicity – zrównoważony styl życia współczesnych konsumentów. Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, (231), 139–158. [pdf]

UZUPEŁNIAJĄCA:

- rekomendowane przez wykładowcę filmy i materiały multimedialne

Uwagi:

WARUNKI ZALICZENIA (zaliczenie na ocenę):

· aktywność na zajęciach

· obecność

· wykonanie pracy zaliczeniowej (projekt)

METODY KSZTAŁCENIA:

- wykład aktywizujący

- dyskusja dydaktyczna

- praca w zespołach

FORMA AKTYWNOŚCI STUDENTA (ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI):

Godziny kontaktowe (wykład): 9 godz.

Przygotowanie do zaliczenia na ocenę – 19 godz.

Lektura zaleconych tekstów i filmów – 22 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 (50 godz.)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Bluszcz
Prowadzący grup: Justyna Bluszcz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 9 godzin, 36 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Bluszcz
Prowadzący grup: Justyna Bluszcz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)