Szkoła w systemie oświaty
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-SSO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Szkoła w systemie oświaty |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 1 sem. PE, zarządzanie w oświacie, (2-l) niestacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
System oświaty – teoretyczne ramy pojęcia i kontekst historyczny. Przemiany systemu oświaty w XX-wiecznej Polsce. Współczesny polski system oświaty: założenia i cele; struktura; rola rządowej i samorządowej administracji publicznej; podstawa programowa; sposoby finansowania; regulacje prawne. Aktualne problemy polskiego systemu oświaty. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ma uszczegółowioną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu oświaty w Polsce Umiejętności potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną na temat systemu oświaty w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych związanych z jego funkcjonowaniem posiada pogłębione umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk i procesów zachodzących w ramach systemu oświaty oraz interpretowania ich z pedagogicznego punktu widzenia Kompetencje społeczne jest gotów do krytycznej analizy odbieranych treści dotyczących funkcjonowania systemu oświaty |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 21 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Duda | |
Prowadzący grup: | Ewa Duda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
System oświaty – teoretyczne ramy pojęcia i kontekst historyczny. Przemiany systemu oświaty w XX-wiecznej Polsce. Współczesny polski system oświaty: założenia i cele; struktura; rola rządowej i samorządowej administracji publicznej; podstawa programowa; sposoby finansowania; regulacje prawne. Aktualne problemy polskiego systemu oświaty. |
|
Pełny opis: |
METODY KSZTAŁCENIA: Pogadanka, dyskusja, analiza dokumentów, w tym przepisów prawa oświatowego. SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Kolokwium testowe sprawdzające wiedzę i umiejętność jej zastosowania w praktyce. Kryteria oceny: trafność tematyczna i merytoryczna, poprawność strukturalna i językowa. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Pawlak, M. Zarys dziejów oświaty, Bydgoszcz 2007. Gawroński, K., Wprowadzenie – pojęcie i istota prawa oświatowego, w: K. Gawroński, M. Kwiatkowski, Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą, Warszawa 2018, s. 396-415. Barszczewski, J., Prawo wewnątrzszkolne, w: K. Gawroński, M. Kwiatkowski, Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą, Warszawa 2018, s. 416-437. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2018 r., poz. 1574 ze zm.) LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Perkowska-Klejman A., Górka-Strzałkowska A. (2016). Szkoła jako instytucja, system społeczny i organizacja. |
|
Uwagi: |
Kontakt z prowadzącym zajęcia: eduda@aps.edu.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.