Projekt badawczy specjalnościowy - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2F-PB2a |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekt badawczy specjalnościowy - 2 |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) niestacjonarne II stopnia Obowiązkowe dla 2 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Opracowanie uzyskanych wyników badań, formułowanie wniosków, prezentacja na forum grupy. Analiza SWOT badań zespołowych i refleksja nad uzyskanymi kompetencjami. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma rozszerzoną wiedzę metodologiczną na temat projektowania i prowadzenia badań w pedagogice. Umiejętności Posiada rozwinięte umiejętności badawcze: potrafi, wykorzystując wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, opracowywać i realizować projekty badawcze, w tym – określać i precyzować problemy oraz projektować ich eksplorację poznawczą w trakcie badań zespołowych. Potrafi pracować w zespole badawczym w roli osoby współtworzącej postępowanie badawcze i realizującej powierzone jej zadania. Kompetencje społeczne Przejawia krytyczne podejście do poziomu swojej wiedzy i umiejętności w obszarze metodologii nauk społecznych, dąży do rozwoju osobistego i zawodowego w tym zakresie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT LAB
ŚR CZ LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Józef Bednarek, Joanna Moleda, Adam Solak | |
Prowadzący grup: | Urszula Jeruszka, Joanna Moleda, Marek Siwicki, Adam Solak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena postępów realizacji projektu (uzasadnienie doboru metod i narzędzi badawczych, doboru próby badawczej) - ocena projektu (prezentacja projektu, ocena pracy i zaangażowania poszczególnych członkin/ów projektu) |
|
Pełny opis: |
1. Poszerzenie wiedzy z zakresu przedmiotu projektu (prezentacja kwerendy, uzasadnienie doboru paradygmatu). 2. Dopracowanie i zrealizowanie koncepcji badań. Organizacja i przeprowadzenie badań (teoretycznych lub w terenie) według wskazań uszczegółowionych dla określonej specjalności w cyklu kształcenia. 3. Opracowanie osiągniętych wyników badań formułowanie wniosków (cząstkowe prezentacje, dyskusja w grupie) 4. Prezentacja na forum grupy. Analiza SWOT badań zespołowych i refleksja nad uzyskanymi kompetencjami. |
|
Literatura: |
Zakres literatury podany w grupach zajęciowych |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - analiza dokumentów (raporty, doniesienia z badań), - dyskusja dydaktyczna, - metoda projektów - praca w zespołach, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (prezentacja): 5 godz. Przygotowanie pracy projektowej (założenia, konstrukt metodol., narzędzia badawcze, dyskusja wyników): 25 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
N LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Czyżewska, Anna Nowicka-Skóra, Adam Pietruszka, Adam Solak | |
Prowadzący grup: | Anna Nowicka-Skóra, Adam Solak, Marta Wiatr | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena postępów realizacji projektu (uzasadnienie doboru metod i narzędzi badawczych, doboru próby badawczej) - ocena projektu (prezentacja projektu, ocena pracy i zaangażowania poszczególnych członkin/ów projektu) |
|
Pełny opis: |
1. Poszerzenie wiedzy z zakresu przedmiotu projektu (prezentacja kwerendy, uzasadnienie doboru paradygmatu). 2. Dopracowanie i zrealizowanie koncepcji badań. Organizacja i przeprowadzenie badań (teoretycznych lub w terenie) według wskazań uszczegółowionych dla określonej specjalności w cyklu kształcenia. 3. Opracowanie osiągniętych wyników badań formułowanie wniosków (cząstkowe prezentacje, dyskusja w grupie) 4. Prezentacja na forum grupy. Analiza SWOT badań zespołowych i refleksja nad uzyskanymi kompetencjami. |
|
Literatura: |
Zakres literatury podany w grupach zajęciowych |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - analiza dokumentów (raporty, doniesienia z badań), - dyskusja dydaktyczna, - metoda projektów - praca w zespołach, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 9 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 16 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (prezentacja): 5 godz. Przygotowanie pracy projektowej (założenia merytoryczne, konstrukt metodol., narzędzia badawcze, dyskusja wyników): 25 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Piwowarski, Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Rafał Piwowarski, Adam Solak, Ewelina Żurek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
N LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nowicka-Skóra, Adam Solak | |
Prowadzący grup: | Anna Nowicka-Skóra, Adam Solak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena postępów realizacji projektu (uzasadnienie doboru metod i narzędzi badawczych, doboru próby badawczej) - ocena projektu (prezentacja projektu, ocena pracy i zaangażowania poszczególnych członkin/ów projektu) |
|
Pełny opis: |
1. Poszerzenie wiedzy z zakresu przedmiotu projektu (prezentacja kwerendy, uzasadnienie doboru paradygmatu). 2. Dopracowanie i zrealizowanie koncepcji badań. Organizacja i przeprowadzenie badań (teoretycznych lub w terenie) według wskazań uszczegółowionych dla określonej specjalności w cyklu kształcenia. 3. Opracowanie osiągniętych wyników badań formułowanie wniosków (cząstkowe prezentacje, dyskusja w grupie) 4. Prezentacja na forum grupy. Analiza SWOT badań zespołowych i refleksja nad uzyskanymi kompetencjami. |
|
Literatura: |
Zakres literatury podany w grupach zajęciowych |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - analiza dokumentów (raporty, doniesienia z badań), - dyskusja dydaktyczna, - metoda projektów - praca w zespołach, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (prezentacja): 5 godz. Przygotowanie pracy projektowej (założenia, konstrukt metodol., narzędzia badawcze, dyskusja wyników): 25 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.