Konstruowanie programów i planów korekcyjno-kompensacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-5S-KPK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konstruowanie programów i planów korekcyjno-kompensacyjnych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 9 sem. PC, terapia pedagogiczna, (5-l) nstacj. jedn. mag. Obowiązkowe dla 9 sem. PC, terapia pedagogiczna, (5-l) stacj. jedn. mag. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
- Plany i programy korekcyjno-kompensacyjnych w świetle prawa. - Definicje i terminy związane z konstrukcją i ewaluacją planów i programów korekcyjno-kompensacyjnych. - Zasady budowania planów i programów korekcyjno-kompensacyjnych. - Konstruowanie planów i programów korekcyjno-kompensacyjnych jako jedno z zadań terapeuty pedagogicznego. - Ewaluacja indywidualnych i grupowych planów i programów korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu, pisaniu i liczeniu. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna i rozumie psychologiczno-pedagogiczne uwarunkowania skuteczności podejmowanych działań terapeutycznych w ramach zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Zna budowę planów i programów korekcyjno-kompensacyjnych. Zna sposoby konstruowania i ewaluacji indywidualnych i grupowych planów korekcyjno-kompensacyjnych. Umiejętności Potrafi konstruować indywidualne i grupowe plany i programy korekcyjno-kompensacyjne. Potrafi ewaluować indywidualne i grupowe plany i programy korekcyjno-kompensacyjne. Kompetencje społeczne Wykazuje gotowość do aktywnego uczestnictwa w realizacji indywidualnych i zespołowych działań specjalistów. Wykazuje gotowość do podjęcia odpowiedzialności za działania związane z prowadzeniem zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Zalewska | |
Prowadzący grup: | Paulina Zalewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - opracowanie programu terapii pedagogicznej do indywidualnego przypadku (praca w parach) - opracowanie scenariusza zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (praca w parach) |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Plany i programy korekcyjno-kompensacyjnych w świetle prawa. - Definicje i terminy związane z konstrukcją i ewaluacją planów i programów korekcyjno-kompensacyjnych. - Zasady budowania planów i programów korekcyjno-kompensacyjnych. - Konstruowanie planów i programów korekcyjno-kompensacyjnych jako jedno z zadań terapeuty pedagogicznego. - Ewaluacja indywidualnych i grupowych planów i programów korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu, pisaniu i liczeniu. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Słupek, K. (2018). Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, dostosowanie wymagań. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. 2. Skłabania, B., Lewandowska-Kidoń, T. (2019). Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls". 3. Wejner-Jaworska, T. (2020). Szkoła na miarę ucznia z dysleksją. Warszawa: Difin. 4. Naprawa, R., Tanajewska, A., Mach, C., Szczepańska, K. (2012). Karta indywidualnych potrzeb ucznia. Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. 5. Radwańska, A. (2017). Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Warszawa: Difin. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: − metody asymilacji wiedzy (podająca) − metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (problemowa) - klasyczna metoda problemowa, burza mózgów − metody praktyczne. SZACOWANY NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe (15 h.) Przygotowanie się do zajęć, lektury (20 h.) Przygotowanie prac zaliczeniowych (15 h.) Punkty ECTS- 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Zalewska | |
Prowadzący grup: | Paulina Zalewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - opracowanie programu terapii pedagogicznej do indywidualnego przypadku (praca w parach) - opracowanie scenariusza zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (praca w parach) |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Plany i programy korekcyjno-kompensacyjnych w świetle prawa. - Definicje i terminy związane z konstrukcją i ewaluacją planów i programów korekcyjno-kompensacyjnych. - Zasady budowania planów i programów korekcyjno-kompensacyjnych. - Konstruowanie planów i programów korekcyjno-kompensacyjnych jako jedno z zadań terapeuty pedagogicznego. - Ewaluacja indywidualnych i grupowych planów i programów korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu, pisaniu i liczeniu. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Słupek, K. (2018). Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, dostosowanie wymagań. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. 2. Skłabania, B., Lewandowska-Kidoń, T. (2019). Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls". 3. Wejner-Jaworska, T. (2020). Szkoła na miarę ucznia z dysleksją. Warszawa: Difin. 4. Naprawa, R., Tanajewska, A., Mach, C., Szczepańska, K. (2012). Karta indywidualnych potrzeb ucznia. Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. 5. Radwańska, A. (2017). Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Warszawa: Difin. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: − metody asymilacji wiedzy (podająca) − metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (problemowa) - klasyczna metoda problemowa, burza mózgów − metody praktyczne. SZACOWANY NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe (10 h.) Przygotowanie się do zajęć, lektury (20 h.) Przygotowanie prac zaliczeniowych (15 h.) Punkty ECTS- 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Zalewska | |
Prowadzący grup: | Paulina Zalewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.