Fizjoterapia pediatryczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-5S-FPE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fizjoterapia pediatryczna |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 7 sem. PC, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, (5-l) nstacj. jedn. mag. Obowiązkowe dla 7 sem. PC, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, (5-l) stacj. jedn. mag. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Ocena rozwoju motorycznego dziecka: kierunki prawidłowego rozwoju psychoruchowego noworodka i niemowlęcia, charakterystyka osiągnięć rozwojowych dziecka w pierwszym roku życia, ocena małego dziecka pod kątem funkcjonalnym w zakresie rozwoju małej motoryki (funkcji dłoni i chwytu), zabawy i umiejętności samoobsługi, rozwoju. - Wskaźniki nieprawidłowego rozwoju psychoruchowego noworodka i niemowlęcia: charakterystyka nieprawidłowych wzorców ruchowych i odruchów neurologicznych. - Charakterystyka osiągnięć rozwojowych dziecka w wieku żłobkowym i przedszkolnym, ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięć funkcjonalnych w zakresie rozwoju ruchowego, zabawy, czynności samoobsługi oraz planowania motorycznego i logicznego (ocena dziecka w młodszym wieku przedszkolnym 3-4 lata, ocena dziecka w starszym wieku przedszkolnym 5-6 lat). - Wczesna diagnostyka małego dziecka w aspekcie metod neurorozwojowych. - Diagnostyka kliniczna z zakresu fizjoterapii w wybranych zaburzeniach rozwojowych u dzieci o charakterze globalnym i parcjalnym. - Wady ortopedyczne narządu ruchu - charakterystyka najczęściej występujących wad wrodzonych i rozwojowych narządu ruchu. - Zadania fizjoterapeuty w zespole transdyscyplinarnym. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna i rozumie podstawy fizjoterapii w pracy z małym dzieckiem. Posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu fizjoterapii pediatrycznej. Zna i rozumie biologiczne podstawy rozwoju małego dziecka. Posiada wiedzą na temat mechanizmów prawidłowego rozwoju psychomotorycznego małego dziecka. Zna stadia rozwoju motorycznego. Umiejętności Potrafi określić i scharakteryzować kluczowe obszary i umiejętności ruchowe dla osiągnięcia poszczególnych etapów rozwojowych dziecka. Potrafi wykorzystywać podstawy fizjoterapii w pracy z małym dzieckiem. Potrafi analizować i intepretować biologiczne podstawy rozwoju. Potrafi skojarzyć miejsce uszkodzenia CUN z zaburzeniami funkcji percepcyjno-motorycznych. Potrafi określić sygnały ostrzegawcze w przebiegu rozwoju motorycznym małego dziecka. Potrafi scharakteryzować zaburzenia funkcji ruchowych. Kompetencje społeczne Jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego. Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka. Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. Podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | Joanna Antoniewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
POSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. Test z treści przedmiotu 2. analiza literatury 3. Symulacje Poszerzanie horyzontów w zakresie znajomości problematyki rozwoju psychoruchowego prawidłowego i nieprawidłowego dziecka z uwzględnieniem diagnozy, prognozy i terapii w procesie fizjoterapii. Ocena wypowiedzi pisemnej w trakcie zaliczenia/wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć, opracowanie pisemne na podstawie analizy literatury |
|
Pełny opis: |
1. Ocena rozwojowa małego dziecka 2. Rozwój psychoruchowy i odruchowy prawidłowy małego dziecka ( od 0 do 18 miesiąca życia) - kierunki prawidłowego rozwoju psychoruchowego noworodka i niemowlęcia - charakterystyka osiągnięć rozwojowych dziecka w pierwszym roku życia - ocena małego dziecka pod kątem funkcjonalnym w zakresie rozwoju małej motoryki (funkcji dłoni i chwytu), zabawy i umiejętności samoobsługi, rozwoju emocjonalnego i kontaktów społecznych - charakterystyka rozwoju odruchowego dziecka w pierwszym roku życia. 3. Rozwój psychoruchowy i odruchowy nieprawidłowy małego dziecka - wskaźniki nieprawidłowego rozwoju psychoruchowego noworodka i niemowlęcia - charakterystyka nieprawidłowych wzorców ruchowych i odruchów neurologicznych - ocena rozwoju psychoruchowego, społeczno-emocjonalnego i funkcjonalnego dziecka od 2 do 6 roku życia - charakterystyka osiągnięć rozwojowych dziecka w wieku przedszkolnym, ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięć funkcjonalnych w zakresie rozwoju ruchowego, zabawy, czynności samoobsługi oraz planowania motorycznego i logicznego (ocena dziecka w młodszym wieku przedszkolnym 3-4 lata, ocena dziecka w starszym wieku przedszkolnym 5-6 lat). 4. Wczesna diagnostyka małego dziecka - nieprawidłowości rozwojowe niemowląt i ich ocena metodą Prechtle'a, Vojty, NDT-Bobath, SI, testem TIMP - wykrywanie wczesnych zaburzeń rozwojowych (psychoruchowych, emocjonalnych i kontaktu) - przewidywany wpływ zaburzeń na dalszy rozwój dziecka. 5. Diagnostyka kliniczna z zakresu fizjoterapii w wybranych zaburzeniach rozwojowych u dzieci - Mózgowe porażenie dziecięce i inne problemy neurologiczne - Zaburzenia zachowania się, emocjonalne, psychiczne i kontaktu - Zespół Downa i inne wady genetyczne - Wady wzroku i słuchu u małego dziecka - Wady ortopedyczne narządu ruchu - charakterystyka najczęściej występujących wad wrodzonych i rozwojowych narządu ruchu (wrodzona dysplazja stawu biodrowego, choroba Perthesa, wrodzone i rozwojowe wady klatki piersiowej i kręgosłupa itp.). |
|
Literatura: |
1. Borkowska M. ABC rehabilitacji dzieci. cz. I, II, III. Wyd. Pelikan Warszawa 1989. 2. Borkowska M. Dziecko niepełnosprawne ruchowo. WSiP Warszawa 1997. 3. Czochańska J. Badanie i ocena neurorozwojowa niemowląt i noworodków. Wyd. Folium Lublin 1995. 4. Dziak. A. Aby dziecko było sprawne. PZWL Warszawa 1993. 5. Borkowska M. Uwarunkowania rozwoju ruchowego i jego zaburzenia w mózgowym porażeniu dziecięcym. Warszawa 1999. 6. Tecklin (1197) Fizjoterapia pediatryczna. Gelleta I. (2014) Wspomaganie funkcji ruchowych małego dziecka W: Piotrowicz R. Interdyscyplinarne uwarunkowania rozwoju małego dziecka. Wyd. APS, s. 129-164 Gelleta i (2016)O wspomaganiu ruchowym i znaczeniu pielęgnacji w rozwoju małego dziecka W; Piotrowicz., Walkiewicz-Krutak M. (r4ed.) Małego dziecko dużo pomysłów Wybrane obszary wspomagania rozwoju małego dziecka Wyd. APS. s. 146-167 |
|
Uwagi: |
Obecność na zajęcxiach Pozytywne zaliczenie pisemnego egzaminu testowego. METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - symulacja - dialog UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem - działania praktyczne KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - symulacja NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 30 Przygotowanie się do zajęć - 15 Przygotowanie się do zaliczenia - 20 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 50 Liczba punktów ECTS - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | Joanna Antoniewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
POSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. Test z treści przedmiotu 2. analiza literatury 3. Symulacje Poszerzanie horyzontów w zakresie znajomości problematyki rozwoju psychoruchowego prawidłowego i nieprawidłowego dziecka z uwzględnieniem diagnozy, prognozy i terapii w procesie fizjoterapii. Ocena wypowiedzi pisemnej w trakcie zaliczenia/wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć, opracowanie pisemne na podstawie analizy literatury |
|
Pełny opis: |
1. Ocena rozwojowa małego dziecka 2. Rozwój psychoruchowy i odruchowy prawidłowy małego dziecka ( od 0 do 18 miesiąca życia) - kierunki prawidłowego rozwoju psychoruchowego noworodka i niemowlęcia - charakterystyka osiągnięć rozwojowych dziecka w pierwszym roku życia - ocena małego dziecka pod kątem funkcjonalnym w zakresie rozwoju małej motoryki (funkcji dłoni i chwytu), zabawy i umiejętności samoobsługi, rozwoju emocjonalnego i kontaktów społecznych - charakterystyka rozwoju odruchowego dziecka w pierwszym roku życia. 3. Rozwój psychoruchowy i odruchowy nieprawidłowy małego dziecka - wskaźniki nieprawidłowego rozwoju psychoruchowego noworodka i niemowlęcia - charakterystyka nieprawidłowych wzorców ruchowych i odruchów neurologicznych - ocena rozwoju psychoruchowego, społeczno-emocjonalnego i funkcjonalnego dziecka od 2 do 6 roku życia - charakterystyka osiągnięć rozwojowych dziecka w wieku przedszkolnym, ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięć funkcjonalnych w zakresie rozwoju ruchowego, zabawy, czynności samoobsługi oraz planowania motorycznego i logicznego (ocena dziecka w młodszym wieku przedszkolnym 3-4 lata, ocena dziecka w starszym wieku przedszkolnym 5-6 lat). 4. Wczesna diagnostyka małego dziecka - nieprawidłowości rozwojowe niemowląt i ich ocena metodą Prechtle'a, Vojty, NDT-Bobath, SI, testem TIMP - wykrywanie wczesnych zaburzeń rozwojowych (psychoruchowych, emocjonalnych i kontaktu) - przewidywany wpływ zaburzeń na dalszy rozwój dziecka. 5. Diagnostyka kliniczna z zakresu fizjoterapii w wybranych zaburzeniach rozwojowych u dzieci - Mózgowe porażenie dziecięce i inne problemy neurologiczne - Zaburzenia zachowania się, emocjonalne, psychiczne i kontaktu - Zespół Downa i inne wady genetyczne - Wady wzroku i słuchu u małego dziecka - Wady ortopedyczne narządu ruchu - charakterystyka najczęściej występujących wad wrodzonych i rozwojowych narządu ruchu (wrodzona dysplazja stawu biodrowego, choroba Perthesa, wrodzone i rozwojowe wady klatki piersiowej i kręgosłupa itp.). |
|
Literatura: |
1. Borkowska M. ABC rehabilitacji dzieci. cz. I, II, III. Wyd. Pelikan Warszawa 1989. 2. Borkowska M. Dziecko niepełnosprawne ruchowo. WSiP Warszawa 1997. 3. Czochańska J. Badanie i ocena neurorozwojowa niemowląt i noworodków. Wyd. Folium Lublin 1995. 4. Dziak. A. Aby dziecko było sprawne. PZWL Warszawa 1993. 5. Borkowska M. Uwarunkowania rozwoju ruchowego i jego zaburzenia w mózgowym porażeniu dziecięcym. Warszawa 1999. 6. Tecklin (1197) Fizjoterapia pediatryczna. Gelleta I. (2014) Wspomaganie funkcji ruchowych małego dziecka W: Piotrowicz R. Interdyscyplinarne uwarunkowania rozwoju małego dziecka. Wyd. APS, s. 129-164 Gelleta i (2016)O wspomaganiu ruchowym i znaczeniu pielęgnacji w rozwoju małego dziecka W; Piotrowicz., Walkiewicz-Krutak M. (r4ed.) Małego dziecko dużo pomysłów Wybrane obszary wspomagania rozwoju małego dziecka Wyd. APS. s. 146-167 |
|
Uwagi: |
Obecność na zajęcxiach Pozytywne zaliczenie pisemnego egzaminu testowego. METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - symulacja - dialog UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem - działania praktyczne KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - symulacja NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 30 Przygotowanie się do zajęć - 15 Przygotowanie się do zaliczenia - 20 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 50 Liczba punktów ECTS - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | Joanna Antoniewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
POSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. Test z treści przedmiotu 2. analiza literatury 3. Symulacje Poszerzanie horyzontów w zakresie znajomości problematyki rozwoju psychoruchowego prawidłowego i nieprawidłowego dziecka z uwzględnieniem diagnozy, prognozy i terapii w procesie fizjoterapii. Ocena wypowiedzi pisemnej w trakcie zaliczenia/wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć, opracowanie pisemne na podstawie analizy literatury |
|
Pełny opis: |
1. Ocena rozwojowa małego dziecka 2. Rozwój psychoruchowy i odruchowy prawidłowy małego dziecka ( od 0 do 18 miesiąca życia) - kierunki prawidłowego rozwoju psychoruchowego noworodka i niemowlęcia - charakterystyka osiągnięć rozwojowych dziecka w pierwszym roku życia - ocena małego dziecka pod kątem funkcjonalnym w zakresie rozwoju małej motoryki (funkcji dłoni i chwytu), zabawy i umiejętności samoobsługi, rozwoju emocjonalnego i kontaktów społecznych - charakterystyka rozwoju odruchowego dziecka w pierwszym roku życia. 3. Rozwój psychoruchowy i odruchowy nieprawidłowy małego dziecka - wskaźniki nieprawidłowego rozwoju psychoruchowego noworodka i niemowlęcia - charakterystyka nieprawidłowych wzorców ruchowych i odruchów neurologicznych - ocena rozwoju psychoruchowego, społeczno-emocjonalnego i funkcjonalnego dziecka od 2 do 6 roku życia - charakterystyka osiągnięć rozwojowych dziecka w wieku przedszkolnym, ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięć funkcjonalnych w zakresie rozwoju ruchowego, zabawy, czynności samoobsługi oraz planowania motorycznego i logicznego (ocena dziecka w młodszym wieku przedszkolnym 3-4 lata, ocena dziecka w starszym wieku przedszkolnym 5-6 lat). 4. Wczesna diagnostyka małego dziecka - nieprawidłowości rozwojowe niemowląt i ich ocena metodą Prechtle'a, Vojty, NDT-Bobath, SI, testem TIMP - wykrywanie wczesnych zaburzeń rozwojowych (psychoruchowych, emocjonalnych i kontaktu) - przewidywany wpływ zaburzeń na dalszy rozwój dziecka. 5. Diagnostyka kliniczna z zakresu fizjoterapii w wybranych zaburzeniach rozwojowych u dzieci - Mózgowe porażenie dziecięce i inne problemy neurologiczne - Zaburzenia zachowania się, emocjonalne, psychiczne i kontaktu - Zespół Downa i inne wady genetyczne - Wady wzroku i słuchu u małego dziecka - Wady ortopedyczne narządu ruchu - charakterystyka najczęściej występujących wad wrodzonych i rozwojowych narządu ruchu (wrodzona dysplazja stawu biodrowego, choroba Perthesa, wrodzone i rozwojowe wady klatki piersiowej i kręgosłupa itp.). |
|
Literatura: |
1. Borkowska M. ABC rehabilitacji dzieci. cz. I, II, III. Wyd. Pelikan Warszawa 1989. 2. Borkowska M. Dziecko niepełnosprawne ruchowo. WSiP Warszawa 1997. 3. Czochańska J. Badanie i ocena neurorozwojowa niemowląt i noworodków. Wyd. Folium Lublin 1995. 4. Dziak. A. Aby dziecko było sprawne. PZWL Warszawa 1993. 5. Borkowska M. Uwarunkowania rozwoju ruchowego i jego zaburzenia w mózgowym porażeniu dziecięcym. Warszawa 1999. 6. Tecklin (1197) Fizjoterapia pediatryczna. Gelleta I. (2014) Wspomaganie funkcji ruchowych małego dziecka W: Piotrowicz R. Interdyscyplinarne uwarunkowania rozwoju małego dziecka. Wyd. APS, s. 129-164 Gelleta i (2016)O wspomaganiu ruchowym i znaczeniu pielęgnacji w rozwoju małego dziecka W; Piotrowicz., Walkiewicz-Krutak M. (r4ed.) Małego dziecko dużo pomysłów Wybrane obszary wspomagania rozwoju małego dziecka Wyd. APS. s. 146-167 |
|
Uwagi: |
Obecność na zajęcxiach Pozytywne zaliczenie pisemnego egzaminu testowego. METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - symulacja - dialog UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem - działania praktyczne KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - symulacja NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 12 Przygotowanie się do zajęć - 18 Przygotowanie się do zaliczenia - 20 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 50 Liczba punktów ECTS - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | Joanna Antoniewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
POSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. Test z treści przedmiotu 2. analiza literatury 3. Symulacje Poszerzanie horyzontów w zakresie znajomości problematyki rozwoju psychoruchowego prawidłowego i nieprawidłowego dziecka z uwzględnieniem diagnozy, prognozy i terapii w procesie fizjoterapii. Ocena wypowiedzi pisemnej w trakcie zaliczenia/wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć, opracowanie pisemne na podstawie analizy literatury |
|
Pełny opis: |
1. Ocena rozwojowa małego dziecka 2. Rozwój psychoruchowy i odruchowy prawidłowy małego dziecka ( od 0 do 18 miesiąca życia) - kierunki prawidłowego rozwoju psychoruchowego noworodka i niemowlęcia - charakterystyka osiągnięć rozwojowych dziecka w pierwszym roku życia - ocena małego dziecka pod kątem funkcjonalnym w zakresie rozwoju małej motoryki (funkcji dłoni i chwytu), zabawy i umiejętności samoobsługi, rozwoju emocjonalnego i kontaktów społecznych - charakterystyka rozwoju odruchowego dziecka w pierwszym roku życia. 3. Rozwój psychoruchowy i odruchowy nieprawidłowy małego dziecka - wskaźniki nieprawidłowego rozwoju psychoruchowego noworodka i niemowlęcia - charakterystyka nieprawidłowych wzorców ruchowych i odruchów neurologicznych - ocena rozwoju psychoruchowego, społeczno-emocjonalnego i funkcjonalnego dziecka od 2 do 6 roku życia - charakterystyka osiągnięć rozwojowych dziecka w wieku przedszkolnym, ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięć funkcjonalnych w zakresie rozwoju ruchowego, zabawy, czynności samoobsługi oraz planowania motorycznego i logicznego (ocena dziecka w młodszym wieku przedszkolnym 3-4 lata, ocena dziecka w starszym wieku przedszkolnym 5-6 lat). 4. Wczesna diagnostyka małego dziecka - nieprawidłowości rozwojowe niemowląt i ich ocena metodą Prechtle'a, Vojty, NDT-Bobath, SI, testem TIMP - wykrywanie wczesnych zaburzeń rozwojowych (psychoruchowych, emocjonalnych i kontaktu) - przewidywany wpływ zaburzeń na dalszy rozwój dziecka. 5. Diagnostyka kliniczna z zakresu fizjoterapii w wybranych zaburzeniach rozwojowych u dzieci - Mózgowe porażenie dziecięce i inne problemy neurologiczne - Zaburzenia zachowania się, emocjonalne, psychiczne i kontaktu - Zespół Downa i inne wady genetyczne - Wady wzroku i słuchu u małego dziecka - Wady ortopedyczne narządu ruchu - charakterystyka najczęściej występujących wad wrodzonych i rozwojowych narządu ruchu (wrodzona dysplazja stawu biodrowego, choroba Perthesa, wrodzone i rozwojowe wady klatki piersiowej i kręgosłupa itp.). |
|
Literatura: |
1. Borkowska M. ABC rehabilitacji dzieci. cz. I, II, III. Wyd. Pelikan Warszawa 1989. 2. Borkowska M. Dziecko niepełnosprawne ruchowo. WSiP Warszawa 1997. 3. Czochańska J. Badanie i ocena neurorozwojowa niemowląt i noworodków. Wyd. Folium Lublin 1995. 4. Dziak. A. Aby dziecko było sprawne. PZWL Warszawa 1993. 5. Borkowska M. Uwarunkowania rozwoju ruchowego i jego zaburzenia w mózgowym porażeniu dziecięcym. Warszawa 1999. 6. Tecklin (1197) Fizjoterapia pediatryczna. Gelleta I. (2014) Wspomaganie funkcji ruchowych małego dziecka W: Piotrowicz R. Interdyscyplinarne uwarunkowania rozwoju małego dziecka. Wyd. APS, s. 129-164 Gelleta i (2016)O wspomaganiu ruchowym i znaczeniu pielęgnacji w rozwoju małego dziecka W; Piotrowicz., Walkiewicz-Krutak M. (r4ed.) Małego dziecko dużo pomysłów Wybrane obszary wspomagania rozwoju małego dziecka Wyd. APS. s. 146-167 |
|
Uwagi: |
Obecność na zajęcxiach Pozytywne zaliczenie pisemnego egzaminu testowego. METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - symulacja - dialog UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem - działania praktyczne KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - symulacja NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 30 Przygotowanie się do zajęć - 15 Przygotowanie się do zaliczenia - 20 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 50 Liczba punktów ECTS - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.