Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wczesna interwencja logopedyczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PC-2S-WIL
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wczesna interwencja logopedyczna
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Opis:

1. zadania i cele wczesnej interwencji logopedycznej

2. warunki prawidłowego rozwoju mowy

3. czynniki ryzyka (okres prenatalny, perinatalny i postnatalny)

4. wczesne uwarunkowania rozwoju twarzoczaszki i narządu żucia w kontekście rozwoju czynności prymarnych

5. odruchowe reakcje oralne

6. rozwój funkcji pokarmowych aparatu oralnego, dobór akcesoriów do karmienia

7. trudności w karmieniu małego dziecka (neofobia, wyborczość i awersja pokarmowa)

8. nadwrażliwość orofacjalna

9. wady anatomiczne układu oralnego

10. rozwój dzieci urodzonych przedwcześnie

11. wczesna interwencja i stymulacja rozwoju dziecka na oddziale neonatologicznym

12. wczesna interwencja logopedyczna w jąkaniu

Efekty uczenia się:

Wiedza

Charakteryzuje główne problemy w sferze zagrożeń dla rozwoju mowy

Potrafi opisać i wyjaśnić patomechanizm zaburzeń rozwojowych w przypadku noworodków i niemowląt

Rozumie znaczenie zasad terapii noworodków i niemowląt

Umiejętności

Poddaje trafnej analizie objawy wczesnych zagrożeń dla rozwoju mowy

Potrafi przygotować plan postępowania profilaktycznego w przypadku zagrożenia nieprawidłowego rozwoju mowy

Potrafi przygotować plan postępowania terapeutycznego w przypadku wczesnych symptomów zaburzenia rozwoju mowy

Umie elastycznie dostosowywać formy interakcji z rodzicami pacjentów

Kompetencje społeczne

Jest wrażliwy na indywidualne potrzeby pacjentów z grupy ryzyka zaburzeń oraz ich rodzin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Laboratorium/warsztaty, 5 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Bieńkowska, Aleksandra Karwowska
Prowadzący grup: Katarzyna Bieńkowska, Łukasz Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach i zaliczenie testu końcowego (na platformie FORMS)

Pełny opis:

Treści:

Wykład:

1. Cele prowadzenia wczesnej interwencji z zakresu logopedii.

2. Wspomaganie rozwoju dziecka - norma a patologia.

3. Edukacja rodziców.

4. Ustawa o wczesnym wspomaganiu rozwoju.

5. Róznorakie patomechanizmy zaburzeń rozwoju dzieci urodzonych przedwcześnie.

Część wykładów zostanie przeprowadzona w formie teleedukacji: przezentacje z nagranym głosem, pliki pdf z materiałem do pracy samodzelnej, linki do filmów.

Kontakt z prowadzącym: katarzynabienkowska@aps.edu.pl

tel, whats app: 502308597

Ćwiczenia:

1. Zasady wzmacniania komunikacji między niemowlęciem a jego rodzicami.

2. Zasady opieki i pielęgnacji noworodków i niemowląt.

3. Analiza zachowań komunikacyjnych noworodków i niemowląt.

4. Dobór technik i narzędzi pomocniczych do nauki ssania.

5. Konstruowania planu postępowania terapeutycznego (logopedycznego) w przypadku noworodków i niemowląt zagrożonych niepełnosprawnością.

6. Odpowiedzialność zawodowa za podejmowane wobec dziecka i rodziny działa

7. Konieczność współpracy w specjalistycznych zespołach leczniczo - terapeutycznych.

Zajęcia przeprowadzone drogą online (www.clikmeeting, temas), udostępnienie prezentacji oraz materiałów z zakresu wczesnej interwencji

Warsztaty:

- Odruchy ustno-twarzowe

Literatura:

Kaczorowska - Bray K., 2012, Diagnoza we wczesnej interwencji terapeutycznej [w:] Czaplewska E., Milewski S. (red.) Diagnoza logopedyczna. Podręcznik akademicki. GWP. Gdańsk.

CieszyńskaJ., Korendo M.,2008, Wczesna interwencja erapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wydawnictwo Edukacyjne. Kraków.

Literatura uzupełniająca:

Cytowska B., Winczura B., 2008, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Impuls. Kraków.

Kaczan T., Śmigiel R.(red.), 2012, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi. Impuls. Kraków.

Winnicka-Makulec E., 2012, Niskie napięcie mięśniowe u noworodków i niemowląt w aspekcie logopedycznym W: Interwencja logopedyczna : zagadnienia ogólne i praktyk. Porayski-Pomsta J., Przybysz-Piwko M. (red.). Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa.

+ linki do filmów dostarczane na bieżaco w czasie wykładów

Uwagi:

Przedmiot realizowany jest synchronicznie na platformie teams

Link do zepołu został przesłany mailowo - w systemie USOS

Kontakt z prowadzącym na platformie teams w godzinach dyżurów,

Mailowo: katarzynabienkowska@aps.edu.pl

lub telefonicznie za pośrednictwem starosty grupy

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury 5

Przygotowanie się do egzaminu 10

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 5

Inne formy 10

ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Laboratorium/warsztaty, 5 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Bieńkowska
Prowadzący grup: Łukasz Kowalczyk, Radosław Piotrowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach i zaliczenie testu końcowego (na platformie FORMS)

Pełny opis:

Treści:

Wykład:

1. Cele prowadzenia wczesnej interwencji z zakresu logopedii.

2. Wspomaganie rozwoju dziecka - norma a patologia.

3. Edukacja rodziców.

4. Ustawa o wczesnym wspomaganiu rozwoju.

5. Róznorakie patomechanizmy zaburzeń rozwoju dzieci urodzonych przedwcześnie.

Część wykładów zostanie przeprowadzona w formie teleedukacji: przezentacje z nagranym głosem, pliki pdf z materiałem do pracy samodzelnej, linki do filmów.

Kontakt z prowadzącym: katarzynabienkowska@aps.edu.pl

tel, whats app: 502308597

Ćwiczenia:

1. Zasady wzmacniania komunikacji między niemowlęciem a jego rodzicami.

2. Zasady opieki i pielęgnacji noworodków i niemowląt.

3. Analiza zachowań komunikacyjnych noworodków i niemowląt.

4. Dobór technik i narzędzi pomocniczych do nauki ssania.

5. Konstruowania planu postępowania terapeutycznego (logopedycznego) w przypadku noworodków i niemowląt zagrożonych niepełnosprawnością.

6. Odpowiedzialność zawodowa za podejmowane wobec dziecka i rodziny działa

7. Konieczność współpracy w specjalistycznych zespołach leczniczo - terapeutycznych.

Zajęcia przeprowadzone drogą online (www.clikmeeting, temas), udostępnienie prezentacji oraz materiałów z zakresu wczesnej interwencji

Warsztaty:

- Odruchy ustno-twarzowe

Literatura:

Kaczorowska - Bray K., 2012, Diagnoza we wczesnej interwencji terapeutycznej [w:] Czaplewska E., Milewski S. (red.) Diagnoza logopedyczna. Podręcznik akademicki. GWP. Gdańsk.

CieszyńskaJ., Korendo M.,2008, Wczesna interwencja erapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wydawnictwo Edukacyjne. Kraków.

Literatura uzupełniająca:

Cytowska B., Winczura B., 2008, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Impuls. Kraków.

Kaczan T., Śmigiel R.(red.), 2012, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi. Impuls. Kraków.

Winnicka-Makulec E., 2012, Niskie napięcie mięśniowe u noworodków i niemowląt w aspekcie logopedycznym W: Interwencja logopedyczna : zagadnienia ogólne i praktyk. Porayski-Pomsta J., Przybysz-Piwko M. (red.). Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa.

+ linki do filmów dostarczane na bieżaco w czasie wkładu

Uwagi:

Przedmiot realizowany jest synchronicznie na platformie teams

Link do zepołu został przesłany mailowo - w systemie USOS

Kontakt z prowadzącym na platformie teams w godzinach dyżurów,

Mailowo: katarzynabienkowska@aps.edu.pl

lub telefonicznie za pośrednictwem starosty grupy

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury 5

Przygotowanie się do egzaminu 10

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 5

Inne formy 10

ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Laboratorium/warsztaty, 5 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Gabriela Lorens
Prowadzący grup: Agnieszka Jarzyńska, Aleksandra Karwowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach i zaliczenie testu końcowego

Pełny opis:

Opis:

1. zadania i cele wczesnej interwencji logopedycznej

2. warunki prawidłowego rozwoju mowy

3. czynniki ryzyka (okres prenatalny, perinatalny i postnatalny)

4. wczesne uwarunkowania rozwoju twarzoczaszki i narządu żucia w kontekście rozwoju czynności prymarnych

5. odruchowe reakcje oralne

6. rozwój funkcji pokarmowych aparatu oralnego, dobór akcesoriów do karmienia

7. trudności w karmieniu małego dziecka (neofobia, wyborczość i awersja pokarmowa)

8. nadwrażliwość orofacjalna

9. wady anatomiczne układu oralnego

10. rozwój dzieci urodzonych przedwcześnie

11. wczesna interwencja i stymulacja rozwoju dziecka na oddziale neonatologicznym

12. wczesna interwencja logopedyczna w jąkaniu

Literatura:

Literatura (dodałam jeden na końcu):

- Kaczorowska - Bray K., 2012, Diagnoza we wczesnej interwencji terapeutycznej [w:] Czaplewska E., Milewski S. (red.) Diagnoza logopedyczna. Podręcznik akademicki. GWP. Gdańsk.

- Cieszyńska J., Korendo M.,2008, Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wydawnictwo Edukacyjne. Kraków.

Literatura uzupełniająca:

- Cytowska B., Winczura B., 2008, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Impuls. Kraków.

Kaczan T., Śmigiel R.(red.), 2012, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi. Impuls. Kraków.

- Winnicka-Makulec E., 2012, Niskie napięcie mięśniowe u noworodków i niemowląt w aspekcie logopedycznym W: Interwencja logopedyczna: zagadnienia ogólne i praktyk. Porayski-Pomsta J., Przybysz-Piwko M. (red.). Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa.

- Jakóbiak A., Lorens G. "Rola wczesnej interwencji logopedycznej w zminimalizowaniu lub zapobieganiu nadwrażliwości oralnej u dzieci przedwcześnie urodzonych."[w:] Błeszyński J.J., Baczała D. red., "Wczesna interwencja w logopedii", Gdańsk 2015

Uwagi:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury 5

Przygotowanie się do egzaminu 10

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 5

Inne formy 10

ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Laboratorium/warsztaty, 5 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Kowalczyk
Prowadzący grup: Agnieszka Jarzyńska, Łukasz Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach i zaliczenie testu końcowego

Pełny opis:

Opis:

1. zadania i cele wczesnej interwencji logopedycznej

2. warunki prawidłowego rozwoju mowy

3. czynniki ryzyka (okres prenatalny, perinatalny i postnatalny)

4. wczesne uwarunkowania rozwoju twarzoczaszki i narządu żucia w kontekście rozwoju czynności prymarnych

5. odruchowe reakcje oralne

6. rozwój funkcji pokarmowych aparatu oralnego, dobór akcesoriów do karmienia

7. trudności w karmieniu małego dziecka (neofobia, wyborczość i awersja pokarmowa)

8. nadwrażliwość orofacjalna

9. wady anatomiczne układu oralnego

10. rozwój dzieci urodzonych przedwcześnie

11. wczesna interwencja i stymulacja rozwoju dziecka na oddziale neonatologicznym

12. wczesna interwencja logopedyczna w jąkaniu

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Kaczorowska - Bray K., 2012, Diagnoza we wczesnej interwencji terapeutycznej [w:] Czaplewska E., Milewski S. (red.) Diagnoza logopedyczna. Podręcznik akademicki. GWP. Gdańsk.

- Cieszyńska J., Korendo M.,2008, Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wydawnictwo Edukacyjne. Kraków.

Literatura uzupełniająca:

- Cytowska B., Winczura B., 2008, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Impuls. Kraków.

Kaczan T., Śmigiel R.(red.), 2012, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi. Impuls. Kraków.

- Winnicka-Makulec E., 2012, Niskie napięcie mięśniowe u noworodków i niemowląt w aspekcie logopedycznym W: Interwencja logopedyczna: zagadnienia ogólne i praktyk. Porayski-Pomsta J., Przybysz-Piwko M. (red.). Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa.

- Jakóbiak A., Lorens G. "Rola wczesnej interwencji logopedycznej w zminimalizowaniu lub zapobieganiu nadwrażliwości oralnej u dzieci przedwcześnie urodzonych."[w:] Błeszyński J.J., Baczała D. red., "Wczesna interwencja w logopedii", Gdańsk 2015

Uwagi:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury 5

Przygotowanie się do egzaminu 10

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 5

Inne formy 10

ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Laboratorium/warsztaty, 5 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Karwowska
Prowadzący grup: Agnieszka Jarzyńska, Aleksandra Karwowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach i zaliczenie testu końcowego

Pełny opis:

1. zadania i cele wczesnej interwencji logopedycznej

2. warunki prawidłowego rozwoju mowy

3. czynniki ryzyka (okres prenatalny, perinatalny i postnatalny)

4. wczesne uwarunkowania rozwoju twarzoczaszki i narządu żucia w kontekście rozwoju czynności prymarnych

5. odruchowe reakcje oralne

6. rozwój funkcji pokarmowych aparatu oralnego, dobór akcesoriów do karmienia

7. trudności w karmieniu małego dziecka (neofobia, wybiórczość i awersja pokarmowa)

8. nadwrażliwość orofacjalna

9. wady anatomiczne układu oralnego

10. rozwój dzieci urodzonych przedwcześnie

11. wczesna interwencja i stymulacja rozwoju dziecka na oddziale neonatologicznym

12. wczesna interwencja logopedyczna w jąkaniu

Literatura:

- Kaczorowska - Bray K., 2012, Diagnoza we wczesnej interwencji terapeutycznej [w:] Czaplewska E., Milewski S. (red.) Diagnoza logopedyczna. Podręcznik akademicki. GWP. Gdańsk.

- Cieszyńska J., Korendo M.,2008, Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wydawnictwo Edukacyjne. Kraków.

Literatura uzupełniająca:

- Cytowska B., Winczura B., 2008, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Impuls. Kraków.

Kaczan T., Śmigiel R.(red.), 2012, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi. Impuls. Kraków.

- Winnicka-Makulec E., 2012, Niskie napięcie mięśniowe u noworodków i niemowląt w aspekcie logopedycznym W: Interwencja logopedyczna: zagadnienia ogólne i praktyk. Porayski-Pomsta J., Przybysz-Piwko M. (red.). Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa.

- Jakóbiak A., Lorens G. "Rola wczesnej interwencji logopedycznej w zminimalizowaniu lub zapobieganiu nadwrażliwości oralnej u dzieci przedwcześnie urodzonych."[w:] Błeszyński J.J., Baczała D. red., "Wczesna interwencja w logopedii", Gdańsk 2015

Uwagi:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30 (15 + 10 + 5)

Przygotowanie się do zajęć, lektury 5

Przygotowanie się do egzaminu 10

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 5

Inne formy 10

ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Laboratorium/warsztaty, 5 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Karwowska
Prowadzący grup: Agnieszka Jarzyńska, Aleksandra Karwowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach i zaliczenie testu końcowego

Pełny opis:

1. zadania i cele wczesnej interwencji logopedycznej

2. warunki prawidłowego rozwoju mowy

3. czynniki ryzyka (okres prenatalny, perinatalny i postnatalny)

4. wczesne uwarunkowania rozwoju twarzoczaszki i narządu żucia w kontekście rozwoju czynności prymarnych

5. odruchowe reakcje oralne

6. rozwój funkcji pokarmowych aparatu oralnego, dobór akcesoriów do karmienia

7. trudności w karmieniu małego dziecka (neofobia, wybiórczość i awersja pokarmowa)

8. nadwrażliwość orofacjalna

9. wady anatomiczne układu oralnego

10. rozwój dzieci urodzonych przedwcześnie

11. wczesna interwencja i stymulacja rozwoju dziecka na oddziale neonatologicznym

12. wczesna interwencja logopedyczna w jąkaniu

Literatura:

- Kaczorowska - Bray K., 2012, Diagnoza we wczesnej interwencji terapeutycznej [w:] Czaplewska E., Milewski S. (red.) Diagnoza logopedyczna. Podręcznik akademicki. GWP. Gdańsk.

- Cieszyńska J., Korendo M.,2008, Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wydawnictwo Edukacyjne. Kraków.

Literatura uzupełniająca:

- Cytowska B., Winczura B., 2008, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Impuls. Kraków.

Kaczan T., Śmigiel R.(red.), 2012, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi. Impuls. Kraków.

- Winnicka-Makulec E., 2012, Niskie napięcie mięśniowe u noworodków i niemowląt w aspekcie logopedycznym W: Interwencja logopedyczna: zagadnienia ogólne i praktyk. Porayski-Pomsta J., Przybysz-Piwko M. (red.). Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa.

- Jakóbiak A., Lorens G. "Rola wczesnej interwencji logopedycznej w zminimalizowaniu lub zapobieganiu nadwrażliwości oralnej u dzieci przedwcześnie urodzonych."[w:] Błeszyński J.J., Baczała D. red., "Wczesna interwencja w logopedii", Gdańsk 2015

Uwagi:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30 (15 + 10 + 5)

Przygotowanie się do zajęć, lektury 5

Przygotowanie się do egzaminu 10

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 5

Inne formy 10

ECTS - 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)