Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w przedszkolu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-2S-MNP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w przedszkolu |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. PC, edukacja i reh. osób z niepełn. intelektualną, (2-l) niestac. II st. Obowiązkowe dla 2 sem. PC, edukacja i reh. osób z niepełn. intelektualną, (2-l) stac. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Podstawy prawne funkcjonowania przedszkola specjalnego, integracyjnego i ogólnodostępnego. - Statut przedszkola, programy wychowania w przedszkolu, założenia i planowanie rozkładu materiału, przygotowanie scenariuszy zajęć przedszkolnych. - Formy, zadania, możliwości, w zakresie działalności przedszkola specjalnego integracyjnego i ogólnodostępnego. - Etapy pracy nauczyciela w przedszkolu: wizja, wiedza, motywy, środki, wsparcie, plan działania, ewaluacja. - Rozwój i funkcjonowanie psychospołeczne dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w wieku przedszkolnym. - Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu specjalnym, integracyjnym i ogólnodostępnym. - Metody i formy pracy w przedszkolu. - Zabawa swobodna i zabawa dydaktyczna jako wyznaczniki i wymiary aktywności własnej dziecka. - Obserwacja dziecka jako podstawa do ewaluacji wytycznych dotyczących jego rozwoju i edukacji. - Wyznaczniki diagnozy gotowości szkolnej dziecka. - Warsztat zawodowy nauczyciela pracującego w przedszkolu. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna cele, treści i wybrane metody wychowania przedszkolnego Zna zasady kształcenia i wychowania dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w przedszkolu Zna dokumentację edukacyjno-terapeutyczną obowiązującą w przedszkolu Umiejętności Potrafi dostosować proces kształcenia i wychowania do indywidualnych potrzeb dziecka Potrafi współpracować w grupie realizując zadania Kompetencje społeczne Odpowiedzialnie pełni rolę zawodową związaną z działalnością rehabilitacyjną, edukacyjną, terapeutyczną |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Iwona Konieczna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: obecność na zajęciach w zespole Teams, wykonywanie zadań w parach w ramach poszczególnych tematów, scenariusz zajęć, projekt działań wspierających ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w przedszkolu - zadania realizowane na platformie Teams |
|
Pełny opis: |
- Podstawy prawne funkcjonowania przedszkola specjalnego, integracyjnego i ogólnodostępnego. - Charakterystyka rozwojowa małego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - Statut przedszkola, programy wychowania w przedszkolu, założenia i planowanie rozkładu materiału, założenia metodyczne scenariuszy zajęć przedszkolnych. - Formy, zadania, możliwości, w zakresie działalności przedszkola specjalnego integracyjnego i ogólnodostępnego. - Zabawa swobodna i zabawa dydaktyczna jako wyznaczniki i wymiary aktywności własnej dziecka. - Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu specjalnym, integracyjnym i ogólnodostępnym. - Metody i formy pracy w przedszkolu. - Obserwacja dziecka jako podstawa do ewaluacji wytycznych dotyczących jego rozwoju i edukacji. - Praca nauczyciela w przedszkolu wyzwania i zagrożenia. - Warsztat zawodowy nauczyciela pracującego w przedszkolu. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2008), Dziecięca matematyka. 2. Program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych, WSiP 3. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2008), Wspomaganie rozwoju trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, WSiP 4. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2011), Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski, IMPULS 5. Al-Khamisy D., (2001), Zabawa dydaktyczna w przedszkolu, Raabe nr.13 6. Al-Khamisy D., (2006), Obserwacja dziecka w przedszkolu, Raabe 7. Brzezińska A. (1998), Psychopedagogiczne aspekty edukacji przedszkolnej 8. Włoch S., (2006), Edukacja przedszkolna w teorii i praktyce, 9. Rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach (Dz. U. z 2010r. NR 228, poz.1489), 10. Rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 228, poz. 1490) UZUPEŁNIAJĄCA: 1 Gruszczyk- Kolczyńska E., (2008), Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, WSiP 2 Florek A. (1998), Uczymy się żyć razem 3 Maciarz A. (1999), Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych, Kraków, Impuls, |
|
Uwagi: |
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: pogadanka dyskusja praca z tekstem działania praktyczne metoda sytuacyjna zdalna metoda pracy NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe,pracy zdalnej np. wykład, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 2 Inne formy (prowadzenie i obserwacja zajęć) 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 Na czas edukacji on-line prowadzenie pracy i monitorowanie wykonywanie zadań przez studentów na platformie Teams w czasie rzeczywistym, zgodnym z planem zajęć. Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af98df4870f5b4773959ff1fa1f5a207e%40thread.tacv2/conversations?groupId=0e2da9e4-e937-408f-a391-96c14cd206a7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Zalecenia metodyczno - organizacyjne związane z prowadzeniem edukacji na odległość: 27.04.2020 (zgodnie z planem zajęć) przedstawienie warunków zaliczenia przedmiotu, omawianych treści, ustalenie formy kontaktu zdalnego i edukacji on - line (poza pracą na platformie Teams w razie potrzeby wysyłanie materiałów, jak i zadań do wykonania na adres maila grupowego i/lub na indywidualne maile studentów) przez system USOS; 4.04.2020 Zasady funkcjonowania przedszkola, podstawy prawne funkcjonowania przedszkola specjalnego, integracyjnego i ogólnodostępnego - zajęcia realizowane w Teams 11.05.2020 Charakterystyka rozwojowa dziecka w wieku przedszkolnym - zajęcia realizowane w Teams 18.05.2020 Analiza metod w procesie diagnozy małego dziecka - zajęcia na Teams 25.05.2020 Analiza studium przypadku dziecka, określenie mocnych i słabych stron, wskazanie obszarów wspierania - zajęcia realizowane w Teams |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Klaudia Majewska-Bielska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: w Akademii: Obecność na zajęciach, praca w grupie, kolokwium , opracowanie scenariusza zajęć W ramach edukacji zdalnej: Zajęcia realizowane w formie zdalnej: kontakt mailowy, praca indywidualna, praca w małych grupach w ramach przygotowanych dla studentów zadań Osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie złożonego scenariusza zajęć oraz egzaminu przeprowadzonego w czasie edukacji zdalnej poprzez aplikację Forms lub w sytuacji odwieszenia zajęć - na terenie APS. |
|
Pełny opis: |
- Podstawy prawne funkcjonowania przedszkola specjalnego, integracyjnego i ogólnodostępnego. - Charakterystyka rozwojowa małego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - Statut przedszkola, programy wychowania w przedszkolu, założenia i planowanie rozkładu materiału, założenia metodyczne scenariuszy zajęć przedszkolnych. - Formy, zadania, możliwości, w zakresie działalności przedszkola specjalnego integracyjnego i ogólnodostępnego. - Zabawa swobodna i zabawa dydaktyczna jako wyznaczniki i wymiary aktywności własnej dziecka. - Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu specjalnym, integracyjnym i ogólnodostępnym. - Metody i formy pracy w przedszkolu. - Obserwacja dziecka jako podstawa do ewaluacji wytycznych dotyczących jego rozwoju i edukacji. - Praca nauczyciela w przedszkolu wyzwania i zagrożenia. - Warsztat zawodowy nauczyciela pracującego w przedszkolu. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2008), Dziecięca matematyka. 2. Program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych, WSiP 3. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2008), Wspomaganie rozwoju trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, WSiP 4. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2011), Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski, IMPULS 5. Al-Khamisy D., (2001), Zabawa dydaktyczna w przedszkolu, Raabe nr.13 6. Al-Khamisy D., (2006), Obserwacja dziecka w przedszkolu, Raabe 7. Brzezińska A. (1998), Psychopedagogiczne aspekty edukacji przedszkolnej 8. Włoch S., (2006), Edukacja przedszkolna w teorii i praktyce, 9. Rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach (Dz. U. z 2010r. NR 228, poz.1489), 10. Rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 228, poz. 1490) UZUPEŁNIAJĄCA: 1 Gruszczyk- Kolczyńska E., (2008), Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, WSiP 2 Florek A. (1998), Uczymy się żyć razem 3 Maciarz A. (1999), Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych, Kraków, Impuls, |
|
Uwagi: |
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: pogadanka dyskusja praca z tekstem działania praktyczne metoda sytuacyjna zdalna metoda pracy NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Przygotowanie się do egzaminu 8 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 2 Inne formy (prowadzenie i obserwacja zajęć) 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 Sposób pracy na odległość w ramach realizacji przedmiotu: Kontakt z prowadzącą Klaudią Majewską przez pocztę elektroniczną APS (kmajewska@aps.edu.pl) oraz przez platformę Microsoft Teams. W Uwagach: Na czas edukacji on-line systematyczne udostępnianie studentkom i studentom materiałów elektronicznych z komentarzem oraz zagadnień do samodzielnego opracowania z możliwością zgłaszania pytań i uwag. Konsultacje z prowadzącą poprzez aplikację Microsoft Teams lub poprzez pocztę elektroniczną APS. Szczegóły dla grupy w zakładce Ćwiczenia. Zajęcia z dnia 22 marca 2020 Przesłanie artykułu naukowego wraz z opatrzonym komentarzem słownym zadaniem do wykonania. Studenci potwierdzili otrzymanie wiadomości. Dodatkowo zaproszenie studentów do grupy na portalu społecznościowym Facebook dostępnej pod linkiem https://www.facebook.com/groups/KlaudiaMajewskaAPS/. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gałkowska | |
Prowadzący grup: | Monika Gałkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: w Akademii: Obecność na zajęciach, praca w grupie, kolokwium , opracowanie scenariusza zajęć W ramach edukacji zdalnej: Zajęcia realizowane w formie zdalnej: kontakt mailowy, praca indywidualna, praca w małych grupach w ramach przygotowanych dla studentów zadań Osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie złożonego scenariusza zajęć oraz egzaminu przeprowadzonego w czasie edukacji zdalnej poprzez aplikację Forms lub w sytuacji odwieszenia zajęć - na terenie APS. |
|
Pełny opis: |
- Podstawy prawne funkcjonowania przedszkola specjalnego, integracyjnego i ogólnodostępnego. - Charakterystyka rozwojowa małego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - Statut przedszkola, programy wychowania w przedszkolu, założenia i planowanie rozkładu materiału, założenia metodyczne scenariuszy zajęć przedszkolnych. - Formy, zadania, możliwości, w zakresie działalności przedszkola specjalnego integracyjnego i ogólnodostępnego. - Zabawa swobodna i zabawa dydaktyczna jako wyznaczniki i wymiary aktywności własnej dziecka. - Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu specjalnym, integracyjnym i ogólnodostępnym. - Metody i formy pracy w przedszkolu. - Obserwacja dziecka jako podstawa do ewaluacji wytycznych dotyczących jego rozwoju i edukacji. - Praca nauczyciela w przedszkolu wyzwania i zagrożenia. - Warsztat zawodowy nauczyciela pracującego w przedszkolu. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2008), Dziecięca matematyka. 2. Program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych, WSiP 3. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2008), Wspomaganie rozwoju trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, WSiP 4. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2011), Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski, IMPULS 5. Al-Khamisy D., (2001), Zabawa dydaktyczna w przedszkolu, Raabe nr.13 6. Al-Khamisy D., (2006), Obserwacja dziecka w przedszkolu, Raabe 7. Brzezińska A. (1998), Psychopedagogiczne aspekty edukacji przedszkolnej 8. Włoch S., (2006), Edukacja przedszkolna w teorii i praktyce, 9. Rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach (Dz. U. z 2010r. NR 228, poz.1489), 10. Rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 228, poz. 1490) UZUPEŁNIAJĄCA: 1 Gruszczyk- Kolczyńska E., (2008), Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, WSiP 2 Florek A. (1998), Uczymy się żyć razem 3 Maciarz A. (1999), Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych, Kraków, Impuls, |
|
Uwagi: |
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: pogadanka, dyskusja, praca z tekstem, działania praktyczne, metoda sytuacyjna, zdalna metoda pracy Link do Zespołu w Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a85cde0fd10214fc6ba77363b6058f559%40thread.tacv2/conversations?groupId=f6cf6d30-024c-4d38-8d67-1606908db420&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Przygotowanie się do egzaminu 8 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 2 Inne formy (prowadzenie i obserwacja zajęć) 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gałkowska | |
Prowadzący grup: | Monika Gałkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: w Akademii: Obecność na zajęciach, praca w grupie, kolokwium , opracowanie scenariusza zajęć W ramach edukacji zdalnej: Zajęcia realizowane w formie zdalnej: kontakt mailowy, praca indywidualna, praca w małych grupach w ramach przygotowanych dla studentów zadań Osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie złożonego scenariusza zajęć oraz egzaminu przeprowadzonego w czasie edukacji zdalnej poprzez aplikację Forms lub w sytuacji odwieszenia zajęć - na terenie APS. |
|
Pełny opis: |
- Podstawy prawne funkcjonowania przedszkola specjalnego, integracyjnego i ogólnodostępnego. - Charakterystyka rozwojowa małego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - Statut przedszkola, programy wychowania w przedszkolu, założenia i planowanie rozkładu materiału, założenia metodyczne scenariuszy zajęć przedszkolnych. - Formy, zadania, możliwości, w zakresie działalności przedszkola specjalnego integracyjnego i ogólnodostępnego. - Zabawa swobodna i zabawa dydaktyczna jako wyznaczniki i wymiary aktywności własnej dziecka. - Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu specjalnym, integracyjnym i ogólnodostępnym. - Metody i formy pracy w przedszkolu. - Obserwacja dziecka jako podstawa do ewaluacji wytycznych dotyczących jego rozwoju i edukacji. - Praca nauczyciela w przedszkolu wyzwania i zagrożenia. - Warsztat zawodowy nauczyciela pracującego w przedszkolu. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2008), Dziecięca matematyka. 2. Program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych, WSiP 3. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2008), Wspomaganie rozwoju trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, WSiP 4. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2011), Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski, IMPULS 5. Al-Khamisy D., (2001), Zabawa dydaktyczna w przedszkolu, Raabe nr.13 6. Al-Khamisy D., (2006), Obserwacja dziecka w przedszkolu, Raabe 7. Brzezińska A. (1998), Psychopedagogiczne aspekty edukacji przedszkolnej 8. Włoch S., (2006), Edukacja przedszkolna w teorii i praktyce, 9. Rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach (Dz. U. z 2010r. NR 228, poz.1489), 10. Rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 228, poz. 1490) UZUPEŁNIAJĄCA: 1 Gruszczyk- Kolczyńska E., (2008), Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, WSiP 2 Florek A. (1998), Uczymy się żyć razem 3 Maciarz A. (1999), Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych, Kraków, Impuls, |
|
Uwagi: |
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: pogadanka, dyskusja, praca z tekstem, działania praktyczne, metoda sytuacyjna, zdalna metoda pracy Link do Zespołu w Teams: Gr1: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af909123fd6a4434fb2d6f4efaf0e036f%40thread.tacv2/conversations?groupId=8df18a31-e52d-4788-aa04-ff2db5b3cc55&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Gr2: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a9db0d0435d154b829248c39630a8735d%40thread.tacv2/conversations?groupId=72b6692d-d91d-4e41-b509-a696384993aa&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Przygotowanie się do egzaminu 8 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 2 Inne formy (prowadzenie i obserwacja zajęć) 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Iwona Konieczna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: kolokwium pisemne, obecność na zajęciach, wykonywanie zadań w parach w ramach poszczególnych tematów, scenariusz zajęć, projekt działań wspierających ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w przedszkolu |
|
Pełny opis: |
- Podstawy prawne funkcjonowania przedszkola specjalnego, integracyjnego i ogólnodostępnego. - Charakterystyka rozwojowa małego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - Statut przedszkola, programy wychowania w przedszkolu, założenia i planowanie rozkładu materiału, założenia metodyczne scenariuszy zajęć przedszkolnych. - Formy, zadania, możliwości, w zakresie działalności przedszkola specjalnego integracyjnego i ogólnodostępnego. - Zabawa swobodna i zabawa dydaktyczna jako wyznaczniki i wymiary aktywności własnej dziecka. - Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu specjalnym, integracyjnym i ogólnodostępnym. - Metody i formy pracy w przedszkolu. - Obserwacja dziecka jako podstawa do ewaluacji wytycznych dotyczących jego rozwoju i edukacji. - Praca nauczyciela w przedszkolu wyzwania i zagrożenia. - Warsztat zawodowy nauczyciela pracującego w przedszkolu. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2008), Dziecięca matematyka. 2. Program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych, WSiP 3. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2008), Wspomaganie rozwoju trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, WSiP 4. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2011), Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski, IMPULS 5. Al-Khamisy D., (2001), Zabawa dydaktyczna w przedszkolu, Raabe nr.13 6. Al-Khamisy D., (2006), Obserwacja dziecka w przedszkolu, Raabe 7. Brzezińska A. (1998), Psychopedagogiczne aspekty edukacji przedszkolnej 8. Włoch S., (2006), Edukacja przedszkolna w teorii i praktyce, 9. Rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach 10. Rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych UZUPEŁNIAJĄCA: 1 Gruszczyk- Kolczyńska E., (2008), Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, WSiP 2 Florek A. (1998), Uczymy się żyć razem 3 Maciarz A. (1999), Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych, Kraków, Impuls, |
|
Uwagi: |
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: pogadanka dyskusja praca z tekstem działania praktyczne metoda sytuacyjna zdalna metoda pracy NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe,pracy zdalnej np. wykład, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury i kolokwium 10 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 2 Inne formy (prowadzenie i obserwacja zajęć) 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
N CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Mariusz Maciątek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: kolokwium pisemne, obecność na zajęciach, wykonywanie zadań w parach w ramach poszczególnych tematów, scenariusz zajęć, projekt działań wspierających ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w przedszkolu |
|
Pełny opis: |
- Podstawy prawne funkcjonowania przedszkola specjalnego, integracyjnego i ogólnodostępnego. - Charakterystyka rozwojowa małego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - Statut przedszkola, programy wychowania w przedszkolu, założenia i planowanie rozkładu materiału, założenia metodyczne scenariuszy zajęć przedszkolnych. - Formy, zadania, możliwości, w zakresie działalności przedszkola specjalnego integracyjnego i ogólnodostępnego. - Zabawa swobodna i zabawa dydaktyczna jako wyznaczniki i wymiary aktywności własnej dziecka. - Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu specjalnym, integracyjnym i ogólnodostępnym. - Metody i formy pracy w przedszkolu. - Obserwacja dziecka jako podstawa do ewaluacji wytycznych dotyczących jego rozwoju i edukacji. - Praca nauczyciela w przedszkolu wyzwania i zagrożenia. - Warsztat zawodowy nauczyciela pracującego w przedszkolu. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2008), Dziecięca matematyka. 2. Program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych, WSiP 3. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2008), Wspomaganie rozwoju trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, WSiP 4. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E., (2011), Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski, IMPULS 5. Al-Khamisy D., (2001), Zabawa dydaktyczna w przedszkolu, Raabe nr.13 6. Al-Khamisy D., (2006), Obserwacja dziecka w przedszkolu, Raabe 7. Brzezińska A. (1998), Psychopedagogiczne aspekty edukacji przedszkolnej 8. Włoch S., (2006), Edukacja przedszkolna w teorii i praktyce, 9. Rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach 10. Rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych UZUPEŁNIAJĄCA: 1 Gruszczyk- Kolczyńska E., (2008), Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, WSiP 2 Florek A. (1998), Uczymy się żyć razem 3 Maciarz A. (1999), Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych, Kraków, Impuls, |
|
Uwagi: |
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: pogadanka dyskusja praca z tekstem działania praktyczne metoda sytuacyjna zdalna metoda pracy NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury i kolokwium 10 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 2 Inne formy (prowadzenie i obserwacja zajęć) 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.