Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Kształtowanie motywacji do nauki uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 200S-3E5KMN Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kształtowanie motywacji do nauki uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 LUB 3.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

W trakcie zajęć omówione będą następujące treści programowe:

1. problem motywacji do nauki u uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych

2. Rozwijanie pozytywnych atrybucji sukcesów i porażek edukacyjnych

3. Wspieranie poczucia własnej skuteczności

4. Rozwijanie przekonań o zmienności własnej inteligencji i orientacji na proces uczenia się

5. Kształtowanie wewnętrznej motywacji do nauki

6. W jaki sposób oczekiwania nauczycieli kształtują motywacje uczniów

7. Promowanie samokontroli i samodeterminacji

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)

Okres: 2015-02-24 - 2015-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Rajchert
Prowadzący grup: Joanna Rajchert
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

W trakcie zajęć omówione będą następujące treści programowe:

1. problem motywacji do nauki u uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych

2. Rozwijanie pozytywnych atrybucji sukcesów i porażek edukacyjnych

3. Wspieranie poczucia własnej skuteczności

4. Rozwijanie przekonań o zmienności własnej inteligencji i orientacji na proces uczenia się

5. Kształtowanie wewnętrznej motywacji do nauki

6. W jaki sposób oczekiwania nauczycieli kształtują motywacje uczniów

7. Promowanie samokontroli i samodeterminacji

Literatura:

Aronson, J. (2002). Improving academic achievement. San Diego: Academic Press.

Brophy, J. (2002). Motywowanie uczniów do nauki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Wentzel, K. R., Wigfield, A.(2009). Handbook of motivation at school. New York: Routledge

Wigfield, A., Eccles, J. S (2002). Development of Achievement Motivation. San Diego: Academic Press

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Rajchert
Prowadzący grup: Ewa Dryll
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Sokołowska
Prowadzący grup: Barbara Ratajska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.