Psychologia polityczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-3F-PPO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia polityczna |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Definiuje psychologię polityczną, jej główne kierunki, historię powstania, oraz relacje z innymi działami psychologii akademickiej. Posiada wiedzę na temat głównych nurtów psychologii politycznej. Posiada wiedzę na temat głównych uwarunkowań zachowań politycznych (poznawczych, emocjonalnych, osobowościowych, kulturowych). Posiada wiedzę z zakresu mechanizmów kształtowania postaw politycznych. Zna przegląd bieżących zjawisk społeczno-politycznych, z uwzględnieniem kontekstu kulturowego (polskiego i międzynarodowego). Ma wiedzę na temat uwarunkowań aktualnych problemów politycznych w tym nacjonalizmu, terroryzmu, konfliktów politycznych. Umiejętności Analizuje w sposób krytyczny bieżące zjawiska polityczne – działania przywódców politycznych. Potrafi ocenić zastosowane techniki wpływu w obszarze marketingu politycznego. Potrafi zidentyfikować korelaty aktywności politycznej i zachowań wyborczych. Kompetencje społeczne Jest otwarty w stosunku do osób popierających różne opcje polityczne. Ma pogłębioną świadomość na temat mechanizmów podejmowania decyzji politycznych (automatyzmy, związek pomiędzy osobowością wyborcy a osobowością lidera) i modeluje postawę krytycznego myślenia wśród innych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Stosowane przez nauczyciela sposoby pomiaru efektów uczenia się/kształcenia: testy (jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru, ocena prawda/fałsz), krótkie odpowiedzi otwarte, dopasowanie odpowiedzi). Dodatkowo: dyskusja i krótkie wypowiedzi pisemne lub ustane na zadane zagadnienia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Rowicka | |
Prowadzący grup: | Dominika Zakrzewska-Olędzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Stosowane przez nauczyciela sposoby pomiaru efektów uczenia się/kształcenia: testy (jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru). |
|
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do psychologii politycznej. 2. Aktywność i bierność polityczna. 3. Autorytaryzm i jego psycho-polityczne konsekwencje. 4. Marketing polityczny. 5. Przywództwo polityczne. 6. Funkcjonowanie jednostki i grupy w wybranych systemach politycznych. 7. Ekstremizm polityczny, wybrane aktualne problemy polityczne (w tym nacjonalizmu, terroryzmu, konfliktów politycznych). |
|
Literatura: |
Caplan, B. (2017). Mit racjonalnego wyborcy, Fijorr Publishing. Cwalina, W. i Falkowski, A. (2006). Marketing polityczny - perspektywa psychologiczna. GWP. Skarzyńska, K. (1999). Psychologia polityczna. Zysk i S-ka. Horgan, B. (2015). Psychologia terroryzmu, Wydawnictwo Naukowe PWN. |
|
Uwagi: |
Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a39320f074659443bb8e62ec9e6db94c0%40thread.tacv2/conversations?groupId=b0a044ec-1fa1-4d27-b982-d173e2a0312d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Nakład pracy: 2 ECTS (50-60 godzin pracy) w podziale na: 15 godzin spotkań, 45 godzin na czytanie literatury i przygotowanie się do egzaminu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Rowicka | |
Prowadzący grup: | Dominika Zakrzewska-Olędzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Stosowane przez nauczyciela sposoby pomiaru efektów uczenia się/kształcenia: testy (jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru). |
|
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do psychologii politycznej. 2. Aktywność i bierność polityczna. 3. Autorytaryzm i jego psycho-polityczne konsekwencje. 4. Marketing polityczny. 5. Przywództwo polityczne. 6. Funkcjonowanie jednostki i grupy w wybranych systemach politycznych. 7. Ekstremizm polityczny, wybrane aktualne problemy polityczne (w tym nacjonalizmu, terroryzmu, konfliktów politycznych). |
|
Literatura: |
Caplan, B. (2017). Mit racjonalnego wyborcy, Fijorr Publishing. Cwalina, W. i Falkowski, A. (2006). Marketing polityczny - perspektywa psychologiczna. GWP. Skarzyńska, K. (1999). Psychologia polityczna. Zysk i S-ka. Horgan, B. (2015). Psychologia terroryzmu, Wydawnictwo Naukowe PWN. |
|
Uwagi: |
Link do zespołu w Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aae0d5ad49fa845bc8398e7b242aebc6a%40thread.tacv2/conversations?groupId=d98200e4-fe09-4f50-a3de-9051e401bee2&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Nakład pracy: 2 ECTS (50-60 godzin pracy) w podziale na: 15 godzin spotkań, 45 godzin na czytanie literatury i przygotowanie się do egzaminu |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.