Rozwijanie kreatywności z wykorzystaniem gier
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-FF-RKW2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rozwijanie kreatywności z wykorzystaniem gier |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Gajda | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Gajda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. PROJEKT ZALICZENIOWY wykonywany zdalnie w zespołach, sprawdzający wiedzę i umiejętności studenta/studentki 2. OBSERWACJA PRACY studenta/studentki na zajęciach https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a9b196f60b1d14b668b6b43946530f2dc%40thread.tacv2/conversations?groupId=a9e1307f-e823-467f-91fc-725d92d1ef42&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
|
Pełny opis: |
ZAKRES TEMATYCZNY: MODUŁ TEORETYCZNY: 1. Pojęcia i kryteria twórczości, społeczny kontekst twórczości. 2. Strategie myślenia twórczego - zasada różnorodności, zasada odroczonego wartościowania, zasada racjonalnej irracjonalności, zasada kompetentnej niekompetencji, zasada ludyczności, zasada aktualności 3. Wybrane koncepcje treningu twórczości 4. Wybrane metody twórczego rozwiązywanie problemów 5. Podstawowe zasady dydaktyki twórczości MODUŁ WARSZTATOWY: 6. Stymulowanie operacji umysłowych z wykorzystaniem gier planszowych: - rozwijanie myślenia dedukcyjnego - rozwijanie zdolności indukcji - stymulowanie operacji abstrahowania - rozwijanie zdolności metaforyzowania - stymulowanie operacji transformowania - stymulowanie zdolności tworzenia odległych skojarzeń MODUŁ PRAKTYCZNY: 7. Tworzenie własnych rozwiązań w oparciu o wiedzę i umiejętności uzyskane w dwóch pierwszych częściach zajęć: - Gry planszowe w praktyce: Udostępnienie studentom gier planszowych, tworzenie recenzji gier oraz krytyczna analiza instrukcji do gier - Gry w teorii historia, podział gier, grywalizacja - Wprowadzenie do gier fabularyzowanych; https://www.youtube.com/watch? v=Hhk4N9A0oCA&t=17s - Tworzenie przez studentów własnej historii bohatera, w oparciu o wiedzę zdobytą przy realizacji poprzedniego zadania - Analiza rynku wydawniczego, konkursy, studia na ten temat gier Krytyczna analiza rynku wydawniczego, targów, konkursów dotyczących gier planszowych wykonywana przez studentów w zespołach - Tworzenie gier online, programy i nowe możliwości; Możliwości tworzenia aplikacji oraz prostych gier online, krytyczna analiza treści zawartych w zasobach internetowych, praca wykonywana w zespołach |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. De Bono, E., (1995). Naucz swoje dziecko myśleć. Warszawa: Świat Książki 2. Jąder, M. (2010). Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi. Kraków: Impuls 3. Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2005). Trening twórczości. Gdańsk: GWP 4. Starko, A., J., (2005). Creativity In The Classroom. Schools of Curious Delight. London: LEA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 5. Szmidt, K.J (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: GWP 6. Szmidt. K. J. (2014). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Gliwice: Helion 7. Uszyńska- Jarmoc, J. (2005). Podróże. Skarby. Przygoda. Podręcznik i program rozwijania twórczości, samoświadomości oraz dyspozycji autokreacyjnych dzieci klas I-III. Białystok: Trans Humana. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - dyskusja grupowa - dialog - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - praca zdalna oparta na materiałach dostarczanych studentom drogą mailową UMIEJETNOŚCI: - działania praktyczne - dialog - gry dydaktyczne - praca w grupach - prace zdalne wykonywane przez studentów KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - praca w grupach - prezentacje na forum grupy NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 30h Przygotowanie się do zajęć - 20h Przygotowanie się do egzaminu - 20h Inne formy: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 70h Liczba punktów ECTS - 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.