Podstawy pedagogiki trudności w uczeniu się
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-4S-PPT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy pedagogiki trudności w uczeniu się |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PE2_W15 Ma uporządkowaną wiedzę o realizatorach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, z uwzględnieniem działalności zawodowej nauczycieli; Ma pogłębioną wiedzę o nauczycielach i nauczycielach-specjalistach i ich roli w procesie diagnozy i terapii trudności w uczeniu się PE2_W18 Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą koncepcji teoretycznych w zakresie określonym specjalnością studiów; Ma szczegółową wiedzę dotyczącą teoretycznych koncepcji kształcenia uczniów z trudnościami w uczeniu się PE_2W19 Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie określonym specjalnością studiów; Ma szczegółową wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się na etapie wczesnej edukacji PE2_W21 Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą wsparcia pedagogicznego na danym etapie edukacji i w zakresie określonym specjalnością studiów; Ma szczegółową wiedzę dotyczącą wsparcia pedagogicznego uczniów z trudnościami w uczeniu się na etapie wczesnej edukacji PE2_U04 Potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych, ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych; Potrafi wykorzystując różne ujęcia teoretyczne poprawnie i skutecznie wypowiadać się w mowie i piśmie, konstruować rozbudowane, ustne i pisemne wypowiedzi dotyczące zagadnień związanych z pracą z uczniami z trudnościami w uczeniu się PE2_U05 Posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi. Posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii dotyczących pracy z uczniami z różnie uwarunkowanymi trudnościami w uczeniu się, popartych rozbudowaną argumentacją z zakresu pedagogiki korekcyjnej. PE2_K03 Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga. Docenia znaczenie pedagogiki wczesnoszkolnej dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej i budowania warsztatu pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej ----------------------------------------------------- PE2_W15 Ma pogłębioną wiedzę o nauczycielach i nauczycielach - specjalistach i ich roli w procesie diagnozy i terapii trudności w uczeniu się PE2_W18 Ma szczegółową wiedzę dotyczącą teoretycznych koncepcji kształcenia uczniów z trudnościami w uczeniu się PE_2W19 Ma szczegółową wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się na etapie wczesnej edukacji PE2_W21 Ma szczegółową wiedzę dotyczącą wsparcia pedagogicznego uczniów z trudnościami w uczeniu się na etapie wczesnej edukacji PE2_U04 Potrafi wykorzystując różne ujęcia teoretyczne poprawnie i skutecznie wypowiadać się w mowie i piśmie, konstruować rozbudowane, ustne i pisemne wypowiedzi dotyczące zagadnień związanych z pracą z uczniami z trudnościami w uczeniu się PE2_U05 Posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii dotyczących pracy z uczniami z różnie uwarunkowanymi trudnościami w uczeniu się, popartych rozbudowaną argumentacją z zakresu pedagogiki korekcyjnej PE2_K03 Docenia znaczenie pedagogiki wczesnoszkolnej dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej i budowania warsztatu pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Mikler-Chwastek | |
Prowadzący grup: | Anna Mikler-Chwastek, Katarzyna Pardej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.