Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychopedagogizacja rodziców

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-2S-PSG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychopedagogizacja rodziców
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

PC1_KS_W03

Potrafi przedstawić terminologie związaną z procesem psychopedagogizacji rodziców

PC1_KS_W05

Wymienia i opisuje postawy prezentowane przez rodziców

PC1_KS_W06

Potrafi opisać metody wsparcia umiejętności wychowawczych rodziców

PC1_KS_U04

Potrafi zaprojektować i przeprowadzić spotkanie z rodzicami

PC1_KS_K01

Ma przekonanie o wartości i potrzebie podejmowanych działań wspierających proces wychowawczy rodziców

PC1_KS_K01

Uczestniczy w dyskusji z kolegami i nauczycielem w czasie zajęć

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bernadetta Kosewska
Prowadzący grup: Bernadetta Kosewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób oceny efektów kształcenia: aktywność na zajęciach, ocena scenariusza zajęć, prezentacji ocenionej wg. przygotowanego arkusza obserwacji pracy grupy ćwiczebnej, hospitacja

Pełny opis:

Definicja pojęcia psychopedagogizacji rodziców.

Cele procesu psychopedagogizacji.

Postawy wychowawcze reprezentowane przez rodziców.

Opracowanie planu spotkania z rodzicami o określonej problematyce.

Symulacja prowadzenia wybranego spotkania.

Literatura:

Obowiązkowa:

Babiuch, M. (2002). Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów? Warszawa: WSiP.

Charczuk B. (2015). Szkoła dialogu. Kraków: Wydawnictwo Rubikon.

Kielin, J. (2002). Jak pracować z rodzicami ucznia niepełnosprawnego. Gdańsk: GWP.

Dryjańska J. (2017). Kontakt rodzic - terapeuta. Dobra relacja fundamentem dobrej współpracy. w: Małe dziecko troska akceptacja bezpieczeństwo uczenie (red.) Pioyrowicz, R. Wyd. APS, s. 49-64.

Kwatera, A. Nauczyciel w sojuszu z rodzicami w: Odpowiedzialność wspólnotowość współpraca w szkole/ (red.), 2018 Kwatera, A., Łukasik, J. M., Kowal, S. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków, s. 141-204.

Hajnicz W., Konieczna A. (2015). Indywidualne wsparcie edukacyjne. Warszawa: Wydawnictwo APS, s. 31-62.

Łukasiewicz-Wieleba J., (red.), (2014). Nauczyciele i rodzice. Komunikacja relacja współpraca. Warszawa: APS.

Skałbania B. (2009). Poradnictwo pedagogiczne. Przegląd wybranych zagadnień. Kraków: Impuls.

Uzupełniająca:

Jakoniuk-Diallo A., Kubiak H. (red.)(2010). O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością? Warszawa: Difin.

Jankowska, A.,(2012).Rozmowy z rodzicami. Poradnik dla nauczyciela. Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP Spółka zo.o.

Konieczna A., (2010). Szkoła wobec rodziców dziecka źle funkcjonującego w roli ucznia. Warszawa: APS.

Olechnowicz H., (1997). Opowieści terapeutów. Warszawa: WSiP, s. 148-152.

Pisula E., (2012). Rodzice dzieci z autyzmem. Warszawa: Wyd. naukowe PWN.

Uwagi:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 20

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 20

Inne formy: hospitacja 2

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Jankowska
Prowadzący grup: Maria Jankowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

aktywność na zajęciach, ocena przygotowanej pracy będącej planem spotkania z rodzicami e wybranej problematyce

Pełny opis:

Definicja pojęcia psychopedagogizacji rodziców.

Cele procesu psychopedagogizacji.

Postawy wychowawcze reprezentowane przez rodziców.

Opracowanie planu spotkania z rodzicami o określonej problematyce.

Literatura:

Obowiązkowa:

Babiuch, M. (2002). Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów? Warszawa: WSiP

Kielin, J. (2002). Jak pracować z rodzicami ucznia niepełnosprawnego. Gdańsk: GWP

Łukasiewicz-Wieleba J., (red.), (2014). Nauczyciele i rodzice. Komunikacja relacja współpraca. Warszawa: APS

Ziółkowski P. (2016). Pedagogizacja rodziców. Potrzeby, uwarunkowania. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uczelnianie Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy

Uzupełniająca:

Jakoniuk-Diallo A., Kubiak H. (red.)(2010) O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością?

Jankowska, A.,(2012).Rozmowy z rodzicami. Poradnik dla nauczyciela.Warszawa: Difin

Konieczna A., (2010). Szkoła wobec rodziców dziecka źle funkcjonującego w roli ucznia. Warszawa: APS

Uwagi:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 3

Przygotowanie planu spotkania z rodzicami 10

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a34e8fd2ac6d34088b670992dc8137a04%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=35be4cc0-c7a4-4759-b3ce-63fe50133200&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Jankowska
Prowadzący grup: Maria Jankowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

aktywność na zajęciach, ocena przygotowanej prezentacji będącej warsztatem spotkania z z psychopedagogizacji rodziców z wybranej problematyce

Pełny opis:

Definicja pojęcia psychopedagogizacji rodziców.

Cele procesu psychopedagogizacji.

Postawy wychowawcze reprezentowane przez rodziców.

Opracowanie planu spotkania z rodzicami o określonej problematyce.

Literatura:

Obowiązkowa:

Babiuch, M. (2002). Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów? Warszawa: WSiP

Kielin, J. (2002). Jak pracować z rodzicami ucznia niepełnosprawnego. Gdańsk: GWP

Łukasiewicz-Wieleba J., (red.), (2014). Nauczyciele i rodzice. Komunikacja relacja współpraca. Warszawa: APS

Ziółkowski P. (2016). Pedagogizacja rodziców. Potrzeby, uwarunkowania. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uczelnianie Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy

Uzupełniająca:

Jakoniuk-Diallo A., Kubiak H. (red.)(2010) O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością?

Jankowska, A.,(2012).Rozmowy z rodzicami. Poradnik dla nauczyciela.Warszawa: Difin

Konieczna A., (2010). Szkoła wobec rodziców dziecka źle funkcjonującego w roli ucznia. Warszawa: APS

Uwagi:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 12

Przygotowanie się do zajęć, lektury 3

Przygotowanie planu spotkania z rodzicami 10

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a03903753338743708bef4bf784102a7c%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=cfb23c11-0445-497f-8e40-7b612c176953&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)