Psychopedagogizacja rodziców
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2S-PSG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychopedagogizacja rodziców |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PC1_KS_W03 Potrafi przedstawić terminologie związaną z procesem psychopedagogizacji rodziców PC1_KS_W05 Wymienia i opisuje postawy prezentowane przez rodziców PC1_KS_W06 Potrafi opisać metody wsparcia umiejętności wychowawczych rodziców PC1_KS_U04 Potrafi zaprojektować i przeprowadzić spotkanie z rodzicami PC1_KS_K01 Ma przekonanie o wartości i potrzebie podejmowanych działań wspierających proces wychowawczy rodziców PC1_KS_K01 Uczestniczy w dyskusji z kolegami i nauczycielem w czasie zajęć |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bernadetta Kosewska | |
Prowadzący grup: | Bernadetta Kosewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób oceny efektów kształcenia: aktywność na zajęciach, ocena scenariusza zajęć, prezentacji ocenionej wg. przygotowanego arkusza obserwacji pracy grupy ćwiczebnej, hospitacja |
|
Pełny opis: |
Definicja pojęcia psychopedagogizacji rodziców. Cele procesu psychopedagogizacji. Postawy wychowawcze reprezentowane przez rodziców. Opracowanie planu spotkania z rodzicami o określonej problematyce. Symulacja prowadzenia wybranego spotkania. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Babiuch, M. (2002). Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów? Warszawa: WSiP. Charczuk B. (2015). Szkoła dialogu. Kraków: Wydawnictwo Rubikon. Kielin, J. (2002). Jak pracować z rodzicami ucznia niepełnosprawnego. Gdańsk: GWP. Dryjańska J. (2017). Kontakt rodzic - terapeuta. Dobra relacja fundamentem dobrej współpracy. w: Małe dziecko troska akceptacja bezpieczeństwo uczenie (red.) Pioyrowicz, R. Wyd. APS, s. 49-64. Kwatera, A. Nauczyciel w sojuszu z rodzicami w: Odpowiedzialność wspólnotowość współpraca w szkole/ (red.), 2018 Kwatera, A., Łukasik, J. M., Kowal, S. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków, s. 141-204. Hajnicz W., Konieczna A. (2015). Indywidualne wsparcie edukacyjne. Warszawa: Wydawnictwo APS, s. 31-62. Łukasiewicz-Wieleba J., (red.), (2014). Nauczyciele i rodzice. Komunikacja relacja współpraca. Warszawa: APS. Skałbania B. (2009). Poradnictwo pedagogiczne. Przegląd wybranych zagadnień. Kraków: Impuls. Uzupełniająca: Jakoniuk-Diallo A., Kubiak H. (red.)(2010). O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością? Warszawa: Difin. Jankowska, A.,(2012).Rozmowy z rodzicami. Poradnik dla nauczyciela. Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP Spółka zo.o. Konieczna A., (2010). Szkoła wobec rodziców dziecka źle funkcjonującego w roli ucznia. Warszawa: APS. Olechnowicz H., (1997). Opowieści terapeutów. Warszawa: WSiP, s. 148-152. Pisula E., (2012). Rodzice dzieci z autyzmem. Warszawa: Wyd. naukowe PWN. |
|
Uwagi: |
Godziny kontaktowe: ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 20 Inne formy: hospitacja 2 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Jankowska | |
Prowadzący grup: | Maria Jankowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: aktywność na zajęciach, ocena przygotowanej pracy będącej planem spotkania z rodzicami e wybranej problematyce |
|
Pełny opis: |
Definicja pojęcia psychopedagogizacji rodziców. Cele procesu psychopedagogizacji. Postawy wychowawcze reprezentowane przez rodziców. Opracowanie planu spotkania z rodzicami o określonej problematyce. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Babiuch, M. (2002). Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów? Warszawa: WSiP Kielin, J. (2002). Jak pracować z rodzicami ucznia niepełnosprawnego. Gdańsk: GWP Łukasiewicz-Wieleba J., (red.), (2014). Nauczyciele i rodzice. Komunikacja relacja współpraca. Warszawa: APS Ziółkowski P. (2016). Pedagogizacja rodziców. Potrzeby, uwarunkowania. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uczelnianie Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy Uzupełniająca: Jakoniuk-Diallo A., Kubiak H. (red.)(2010) O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością? Jankowska, A.,(2012).Rozmowy z rodzicami. Poradnik dla nauczyciela.Warszawa: Difin Konieczna A., (2010). Szkoła wobec rodziców dziecka źle funkcjonującego w roli ucznia. Warszawa: APS |
|
Uwagi: |
Godziny kontaktowe: ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 3 Przygotowanie planu spotkania z rodzicami 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a34e8fd2ac6d34088b670992dc8137a04%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=35be4cc0-c7a4-4759-b3ce-63fe50133200&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
N LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Jankowska | |
Prowadzący grup: | Maria Jankowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: aktywność na zajęciach, ocena przygotowanej prezentacji będącej warsztatem spotkania z z psychopedagogizacji rodziców z wybranej problematyce |
|
Pełny opis: |
Definicja pojęcia psychopedagogizacji rodziców. Cele procesu psychopedagogizacji. Postawy wychowawcze reprezentowane przez rodziców. Opracowanie planu spotkania z rodzicami o określonej problematyce. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Babiuch, M. (2002). Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów? Warszawa: WSiP Kielin, J. (2002). Jak pracować z rodzicami ucznia niepełnosprawnego. Gdańsk: GWP Łukasiewicz-Wieleba J., (red.), (2014). Nauczyciele i rodzice. Komunikacja relacja współpraca. Warszawa: APS Ziółkowski P. (2016). Pedagogizacja rodziców. Potrzeby, uwarunkowania. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uczelnianie Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy Uzupełniająca: Jakoniuk-Diallo A., Kubiak H. (red.)(2010) O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością? Jankowska, A.,(2012).Rozmowy z rodzicami. Poradnik dla nauczyciela.Warszawa: Difin Konieczna A., (2010). Szkoła wobec rodziców dziecka źle funkcjonującego w roli ucznia. Warszawa: APS |
|
Uwagi: |
Godziny kontaktowe: ćwiczenia 12 Przygotowanie się do zajęć, lektury 3 Przygotowanie planu spotkania z rodzicami 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a03903753338743708bef4bf784102a7c%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=cfb23c11-0445-497f-8e40-7b612c176953&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.