Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wspomagania rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-2S-MWE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka wspomagania rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

PC1_KK_W06; PC1_KK_W09; PC1_KS_W01; PC1_KS_W03

Student zna fazy i etapy rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka

PC1_KS_W03; PC1_KS_W06

Student zna psychopedagogiczne metody wspomagania rozwoju emocjonalno-społecznego, wykorzystywane w procesie terapeutycznym dziecka z opóźnieniem rozwoju psychoruchowego.

PC1_KS_U01; PC1_KS_U02; PC1_KS_U04; PC1_KS_U05

Student potrafi scharakteryzować okresy rozwojowe dziecka oraz wskazań kluczowe obszary wspomagania rozwoju emocjonalnego i społecznego.

PC1_KS_U05

Student potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć stymulujących rozwój z dzieckiem z w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym.

PC1_KS_U01; PC1_KS_U02; PC1_KS_U04; PC1_KS_U05

Student potrafi opracować i przeprowadzić zadania terapeutyczne do realizacji w domu, uwzględniając codzienne czynności pielęgnacyjne rodziców

PC1_KK_U05; PC1_KS_U06

Potrafi organizować sytuacje dydaktyczne prowokujące do samooaktywności i twórczego poszukiwania rozwiązań edukacyjnych oraz wspierające rodziców jak i dzieci w samodzielności w zdobywaniu wiedzy.

PC1_KS_K01; PC1_KS_K02

Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z planowaniem i prowadzeniem terapii dziecka z opóźnieniem psychoruchowym.

PC1_KK_K02; PC1_KS_K01; PC1_KS_K02

Student potrafi przyjąć odpowiedzialność za przygotowane i prowadzone zajęcia z dzieckiem i rodziną.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aneta Jegier
Prowadzący grup: Aneta Jegier
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Piotrowicz
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Piotrowicz
Prowadzący grup: Radosław Piotrowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

2. Wykonanie ćwiczeń podczas treningów

3. Obecność na zajęciach

Zajęcia mają charakter warsztatowy-treningowy

Pełny opis:

Dziecięca zabawa jako intensywny proces uczenia się małego dziecka

- Zabawa jako poznanie kluczowych umiejętności rozwojowych małego dziecka

- Zabawy jako budowanie relacji z dzieckiem

- Domowe laboratorium- domowy plac zabaw małego dziecka

- Jak bawić się z małym dzieckiem- konstruowanie scenariuszy zabaw i poradników dla rodzi-ców

- programy umiejetności społecznych- TUS, Kuferek Emocji

Literatura:

Piotrowicz R., Walkiewicz- Krutak M (2017) Małe dziecko 0 wybrane obszary wspomagania rozwoju, APS

Filipiak (2015) Rozwijanie zdolności Uczenia się

Woldfson R. (2002) Zdolny Maluch

Powell B. , Cooper G. (2015) Krąg ufności. Interwencja wzmacniająca przywiązanie we wczesnych relacjach rodzic-dziecko

Uwagi:

ETODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

UMIEJĘTNOŚCI:

- praca z tekstem

- działania praktyczne- treningi

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

- symulacja

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 30

Przygotowanie się do zajęć - 10

Przygotowanie się do zaliczenia - 10

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 50

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4ae02a85d50f40baaabf070f3614f517%40thread.tacv2/conversations?groupId=73d45608-142b-435d-b821-d920d8c857a5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Piotrowicz
Prowadzący grup: Radosław Piotrowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

2. Wykonanie ćwiczeń podczas treningów

3. Obecność na zajęciach

Zajęcia mają charakter warsztatowy-treningowy

Pełny opis:

- Dziecięca zabawa jako intensywny proces uczenia się małego dziecka

- Zabawa jako poznanie kluczowych umiejętności rozwojowych małego dziecka

- Zabawy jako budowanie relacji z dzieckiem

- Domowe laboratorium- domowy plac zabaw małego dziecka

- Jak bawić się z małym dzieckiem- konstruowanie scenariuszy zabaw i poradników dla rodzi-ców

- programy umiejetności społecznych- TUS, Kuferek Emocji

Literatura:

Piotrowicz R., Walkiewicz- Krutak M (2017) Małe dziecko 0 wybrane obszary wspomagania rozwoju, APS

Filipiak (2015) Rozwijanie zdolności Uczenia się

Woldfson R. (2002) Zdolny Maluch

Powell B. , Cooper G. (2015) Krąg ufności. Interwencja wzmacniająca przywiązanie we wczesnych relacjach rodzic-dziecko

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

UMIEJĘTNOŚCI:

- praca z tekstem

- działania praktyczne- treningi

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

- symulacja

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 12

Przygotowanie się do zajęć - 10

Przygotowanie się do zaliczenia - 10

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 50

Liczba punktów ECTS - 2

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4ae02a85d50f40baaabf070f3614f517%40thread.tacv2/conversations?groupId=73d45608-142b-435d-b821-d920d8c857a5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)