Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody wspomagania rozwoju dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-MWD1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody wspomagania rozwoju dziecka
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Lewandowska
Prowadzący grup: Anna Grygoruk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

egzamin, zaliczenie, aktywność na zajęciach, wykonanie zadań podczas zajęć,

Zadanie zaliczeniowe: Program wspomagania rozwoju dziecka na przykładzie Case Study

Pełny opis:

• Różnorodność modeli ujmowania procesu wspierania rozwoju dziecka/ucznia (np. behawioralny, konstruktywistyczny, emancypacyjny).

• Neurobiologiczne podłoże procesów uczenia się.

• Specyfika rozwoju dziecka we wczesnym dzieciństwie.

• Zadania edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie wspierania rozwoju dziecka (ucznia).

• Organizowanie środowiska wychowawczego przy uwzględnieniu specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci (uczniów) jak i grupy. Wykorzystywanie w pracy z dzieckiem (uczniem) informacji uzyskanych na jego temat od specjalistów (psychologa, logopedy, pedagoga, lekarza) i rodziców.

• Projektowanie spersonalizowanych strategii edukacyjnych w przedszkolu i w kla-sach I-III.

Literatura:

Bąbka J., Brzezińska A. I. (red.), Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w polskiej i międzynarodowej. Toruń 2016.

Brzezińska A.I. (red.) Rozwój dziecka. Wczesne dzieciństwo. Tom 1. IBE, Warszawa 2014,

Brzezińska A. I. (red.) Rozwój dziecka. Wiek przedszkolny. Tom II. IBE, Warszawa 2014

Brzezińska A. I. (red.) Rozwój dziecka. Wczesny wiek szkolny. Tom III. IBE, Warszawa 2014.

Uwagi:

Uwagi (metody pracy i linki do poszczególnych grupa na TEAMSach)

Grupa 1

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad78efcdbf645466cab8936deed534b75%40thread.tacv2/conversations?groupId=f088183b-0c10-445c-a4a0-5690a7ea6e30&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Grupa 2

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae387abb6e6de4ababae7b3fe189166c5%40thread.tacv2/conversations?groupId=acef4ecc-0f3d-4199-b2a6-70c53ddf4fb5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Grupa 3

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa9fd241060ea4e66ba52191791c8799a%40thread.tacv2/conversations?groupId=0b92d92a-06cf-4509-ae36-87f433ce033b&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)