Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing społeczny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-MAS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing społeczny
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

WIEDZA

PE1_W08

- Zna podstawowe zasady negocjowania, mediacji i komunikowania się.

- Zna możliwości wykorzystywania zasad i prawideł komunikowania się społecznego w działalności pedagoga twórczości.

PE1_W18

- Zna i rozumie podstawowe metody wpływu społecznego. Rozumie ich mechanizmy działania i obrony przed nimi.

- Zna podstawowe zasady negocjowania, mediacji i komunikowania się. Rozumie ich znaczenie dla rozwoju zawodowego.

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U07

- Zna i potrafi stosować w praktyce psychologiczne aspekty działania i odbioru komunikatów reklamowych.

- Zna zasady konstruowania przekazu społecznego; potrafi projektować proste kampanie społeczne propagujące wartości humanistyczne.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Gajda
Prowadzący grup: Aleksandra Gajda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. EGZAMIN sprawdzający wiedzę studenta

2. OBSERWACJA aktywności studenta podczas zajęć

3. PROJEKT zaliczeniowy wykonywany łącznie przez całą grupę jako zespół

Pełny opis:

TREŚCI KSZTAŁCENIA:

1.Wprowadzenie – specyfika marketingu społecznego na tle marketingu komercyjnego i politycznego; analiza kluczowych pojęć – strategia i komunikacja marketingowa, marka, konkurencja;

2. Kompetencje marketera społecznego – analiza cech kluczowych dla efektywnego funkcjonowania w warunkach społecznej komunikacji marketingowej;

3.Kampanie społeczne: strategie oddziaływania, awersyjność oddziaływania;

4. Reklama społeczna w Polsce: historia, przegląd kampanii społecznych w latach 1997-2008;

5. Analiza studiów przypadków kampanii społecznych – uwarunkowania efektywności, przyczyny porażek, możliwości efektywniejszych działań;

6. Marketing zaangażowany społecznie a wizerunek firm;

7. Agencja reklamowa – agencja badawcza, firmy i fundacje – rzeczywistość działania osób zajmujących się marketingiem społecznym;

8. Marketing społeczny a pedagogika – w tym pedagogika specjalna – jak wykorzystywać reklamę społeczną do zmiany postaw wobec osób niepełnosprawnych, upośledzonych, czy chorych psychicznie...

9. Rola kreatywności w działaniach marketingowych;

10. Tworzenie kampanii społecznych o tematyce pedagogicznej - zajęcia realizowane zdalnie. Udostępnienie studentom prezentacji z instrukcjami dotyczącymi realizacji kampanii społecznej, udostępnienie linków do artykułów internetowych. Nadzorowanie pracy poprzez komunikatory internetowe oraz pocztę e-mail.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. Domachowski, W. (2003). Marketing wartości społecznych. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.

2. Maison, D., Wasilewski, P. (red.).(2008) Propaganda dobrych serc – czyli rzecz o reklamie społecznej. Kraków: Agencja Wasilewski.

3. Sergeant, A. (2004). Marketing w organizacjach non profit. Kraków: Oficyna Wydawnicza.

1. http://hatalska.com/2013/03/22/niestandardowe-wykorzystanie-instagrama-top10/

2. https://socialpress.pl/2019/01/kampanie-spoleczne-ktore-zyskaly-rozglos-w-social-media-w-2018-roku

3. https://nowymarketing.pl/a/21465,co-powienienes-wiedziec-o-kampanii-marketingowej-na-tiktoku

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- dyskusja panelowa

- dialog

- prezentacja multimedialna

- wykład

- praca zdalna wykonywana przez studentów w oparciu o dostarczone mailowo materiały

UMIEJETNOŚCI:

- działania praktyczne

- dialog

- prezentacja

- praca zdalna wykonywana przez studentów w oparciu o dostarczone mailowo materiały

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- metoda symulacyjna

- prezentacja

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych (wykład, ćwiczenia) - 30h

Przygotowanie się do zajęć - 15h

Przygotowanie się do zaliczenia i egzaminu - 30h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Gajda
Prowadzący grup: Aleksandra Gajda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. EGZAMIN sprawdzający wiedzę

2. OBSERWACJA aktywności podczas zajęć

3. PROJEKT zaliczeniowy wykonywany przez zespoły

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a54de2a99af9746ba85be51a732e2978e%40thread.tacv2/conversations?groupId=9719692e-d536-4d0e-b334-7b6f99eb6219&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Pełny opis:

TREŚCI KSZTAŁCENIA:

1.Wprowadzenie – specyfika marketingu społecznego na tle marketingu komercyjnego i politycznego; analiza kluczowych pojęć –

strategia i komunikacja marketingowa, marka, konkurencja;

2. Kompetencje marketera społecznego – analiza cech kluczowych dla efektywnego funkcjonowania w warunkach społecznej komunikacji

marketingowej;

3.Kampanie społeczne: strategie oddziaływania, awersyjność oddziaływania;

4. Reklama społeczna w Polsce: historia, przegląd kampanii społecznych w latach 1997-2008;

5. Analiza studiów przypadków kampanii społecznych – uwarunkowania efektywności, przyczyny porażek, możliwości efektywniejszych

działań;

6. Marketing zaangażowany społecznie a wizerunek firm;

7. Agencja reklamowa – agencja badawcza, firmy i fundacje – rzeczywistość działania osób zajmujących się marketingiem społecznym;

8. Marketing społeczny a pedagogika – w tym pedagogika specjalna – jak wykorzystywać reklamę społeczną do zmiany postaw wobec

osób z niepełnosprawnościami, zaburzeniami lub chorobami psychicznymi.

9. Rola kreatywności w działaniach marketingowych;

10. Tworzenie kampanii społecznych o tematyce pedagogicznej

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. Domachowski, W. (2003). Marketing wartości społecznych. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.

2. Maison, D., Wasilewski, P. (red.).(2008) Propaganda dobrych serc – czyli rzecz o reklamie społecznej. Kraków: Agencja Wasilewski.

3. Sergeant, A. (2004). Marketing w organizacjach non profit. Kraków: Oficyna Wydawnicza.

1. http://hatalska.com/2013/03/22/niestandardowe-wykorzystanie-instagrama-top10/

2. https://socialpress.pl/2019/01/kampanie-spoleczne-ktore-zyskaly-rozglos-w-social-media-w-2018-roku

3. https://nowymarketing.pl/a/21465,co-powienienes-wiedziec-o-kampanii-marketingowej-na-tiktoku

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- dyskusja panelowa

- dialog

- prezentacja multimedialna

- wykład

- praca zdalna wykonywana przez studentów i studentki

UMIEJETNOŚCI:

- działania praktyczne

- dialog

- prezentacja

- praca zdalna wykonywana przez studentów i studentki

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- metoda symulacyjna

- prezentacja

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych (wykład, ćwiczenia) - 30h

Przygotowanie się do zajęć - 15h

Przygotowanie się do zaliczenia i egzaminu - 30h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)