Marketing społeczny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-MAS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing społeczny |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE1_W08 - Zna podstawowe zasady negocjowania, mediacji i komunikowania się. - Zna możliwości wykorzystywania zasad i prawideł komunikowania się społecznego w działalności pedagoga twórczości. PE1_W18 - Zna i rozumie podstawowe metody wpływu społecznego. Rozumie ich mechanizmy działania i obrony przed nimi. - Zna podstawowe zasady negocjowania, mediacji i komunikowania się. Rozumie ich znaczenie dla rozwoju zawodowego. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U07 - Zna i potrafi stosować w praktyce psychologiczne aspekty działania i odbioru komunikatów reklamowych. - Zna zasady konstruowania przekazu społecznego; potrafi projektować proste kampanie społeczne propagujące wartości humanistyczne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Gajda | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Gajda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. EGZAMIN sprawdzający wiedzę studenta 2. OBSERWACJA aktywności studenta podczas zajęć 3. PROJEKT zaliczeniowy wykonywany łącznie przez całą grupę jako zespół |
|
Pełny opis: |
TREŚCI KSZTAŁCENIA: 1.Wprowadzenie – specyfika marketingu społecznego na tle marketingu komercyjnego i politycznego; analiza kluczowych pojęć – strategia i komunikacja marketingowa, marka, konkurencja; 2. Kompetencje marketera społecznego – analiza cech kluczowych dla efektywnego funkcjonowania w warunkach społecznej komunikacji marketingowej; 3.Kampanie społeczne: strategie oddziaływania, awersyjność oddziaływania; 4. Reklama społeczna w Polsce: historia, przegląd kampanii społecznych w latach 1997-2008; 5. Analiza studiów przypadków kampanii społecznych – uwarunkowania efektywności, przyczyny porażek, możliwości efektywniejszych działań; 6. Marketing zaangażowany społecznie a wizerunek firm; 7. Agencja reklamowa – agencja badawcza, firmy i fundacje – rzeczywistość działania osób zajmujących się marketingiem społecznym; 8. Marketing społeczny a pedagogika – w tym pedagogika specjalna – jak wykorzystywać reklamę społeczną do zmiany postaw wobec osób niepełnosprawnych, upośledzonych, czy chorych psychicznie... 9. Rola kreatywności w działaniach marketingowych; 10. Tworzenie kampanii społecznych o tematyce pedagogicznej - zajęcia realizowane zdalnie. Udostępnienie studentom prezentacji z instrukcjami dotyczącymi realizacji kampanii społecznej, udostępnienie linków do artykułów internetowych. Nadzorowanie pracy poprzez komunikatory internetowe oraz pocztę e-mail. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Domachowski, W. (2003). Marketing wartości społecznych. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. 2. Maison, D., Wasilewski, P. (red.).(2008) Propaganda dobrych serc – czyli rzecz o reklamie społecznej. Kraków: Agencja Wasilewski. 3. Sergeant, A. (2004). Marketing w organizacjach non profit. Kraków: Oficyna Wydawnicza. 1. http://hatalska.com/2013/03/22/niestandardowe-wykorzystanie-instagrama-top10/ 2. https://socialpress.pl/2019/01/kampanie-spoleczne-ktore-zyskaly-rozglos-w-social-media-w-2018-roku 3. https://nowymarketing.pl/a/21465,co-powienienes-wiedziec-o-kampanii-marketingowej-na-tiktoku |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - dyskusja panelowa - dialog - prezentacja multimedialna - wykład - praca zdalna wykonywana przez studentów w oparciu o dostarczone mailowo materiały UMIEJETNOŚCI: - działania praktyczne - dialog - prezentacja - praca zdalna wykonywana przez studentów w oparciu o dostarczone mailowo materiały KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - metoda symulacyjna - prezentacja NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych (wykład, ćwiczenia) - 30h Przygotowanie się do zajęć - 15h Przygotowanie się do zaliczenia i egzaminu - 30h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Gajda | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Gajda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. EGZAMIN sprawdzający wiedzę 2. OBSERWACJA aktywności podczas zajęć 3. PROJEKT zaliczeniowy wykonywany przez zespoły https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a54de2a99af9746ba85be51a732e2978e%40thread.tacv2/conversations?groupId=9719692e-d536-4d0e-b334-7b6f99eb6219&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
|
Pełny opis: |
TREŚCI KSZTAŁCENIA: 1.Wprowadzenie – specyfika marketingu społecznego na tle marketingu komercyjnego i politycznego; analiza kluczowych pojęć – strategia i komunikacja marketingowa, marka, konkurencja; 2. Kompetencje marketera społecznego – analiza cech kluczowych dla efektywnego funkcjonowania w warunkach społecznej komunikacji marketingowej; 3.Kampanie społeczne: strategie oddziaływania, awersyjność oddziaływania; 4. Reklama społeczna w Polsce: historia, przegląd kampanii społecznych w latach 1997-2008; 5. Analiza studiów przypadków kampanii społecznych – uwarunkowania efektywności, przyczyny porażek, możliwości efektywniejszych działań; 6. Marketing zaangażowany społecznie a wizerunek firm; 7. Agencja reklamowa – agencja badawcza, firmy i fundacje – rzeczywistość działania osób zajmujących się marketingiem społecznym; 8. Marketing społeczny a pedagogika – w tym pedagogika specjalna – jak wykorzystywać reklamę społeczną do zmiany postaw wobec osób z niepełnosprawnościami, zaburzeniami lub chorobami psychicznymi. 9. Rola kreatywności w działaniach marketingowych; 10. Tworzenie kampanii społecznych o tematyce pedagogicznej |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Domachowski, W. (2003). Marketing wartości społecznych. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. 2. Maison, D., Wasilewski, P. (red.).(2008) Propaganda dobrych serc – czyli rzecz o reklamie społecznej. Kraków: Agencja Wasilewski. 3. Sergeant, A. (2004). Marketing w organizacjach non profit. Kraków: Oficyna Wydawnicza. 1. http://hatalska.com/2013/03/22/niestandardowe-wykorzystanie-instagrama-top10/ 2. https://socialpress.pl/2019/01/kampanie-spoleczne-ktore-zyskaly-rozglos-w-social-media-w-2018-roku 3. https://nowymarketing.pl/a/21465,co-powienienes-wiedziec-o-kampanii-marketingowej-na-tiktoku |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - dyskusja panelowa - dialog - prezentacja multimedialna - wykład - praca zdalna wykonywana przez studentów i studentki UMIEJETNOŚCI: - działania praktyczne - dialog - prezentacja - praca zdalna wykonywana przez studentów i studentki KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - metoda symulacyjna - prezentacja NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych (wykład, ćwiczenia) - 30h Przygotowanie się do zajęć - 15h Przygotowanie się do zaliczenia i egzaminu - 30h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.