Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-0S-WRP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza PC1_KS_W03 Definiuje podstawowe pojęcia związane z wczesnym wspomaganiem/ wczesną interwencją, prawidłowym rozwojem, niepełnosprawnością sprzężoną PC1_KS_W05 Identyfikuje i opisuje uczestników zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną Umiejętności PC1_KS_U03 Stosuje i ocenia przydatność typowych metod pracy z małym dzieckiem z niepełnosprawnością sprzężoną PC1_KS_U04 Konstruuje program wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną PC1_KS_U02 Posługuje się podstawowymi pojęciami z zakresu pedagogiki i psychologii w celu zdiagnozowania poziomu funkcjonowania dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną Kompetencje społeczne PC1_KS_K01 Uczestniczy w dyskusji z kolegami i nauczycielami w czasie zajęć |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Zalewska | |
Prowadzący grup: | Paulina Zalewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów w środy o godzinie 11:30 z wykorzystaniem platformy Teams. Harmonogram zadań i materiały udostępniane na wyżej wskazanej platformie. Osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie: 1. Kolokwium w postaci testu (pytania zamknięte) MS Forms udostępnionego na platformie Teams w dniu 03.06.2020 g. 11:30. 2. Wypełnianie formularza MS Forms (indywidualnie) z pytaniami dotyczącymi materiałów, lektur, artykułów i filmów umieszczonych na platformie Temas (Zakładka: Pliki- Folder: Materiały z zajęć). 3. Przesłanie programu wczesnego wspomagania rozwoju według przesłanego wzoru i w oparciu o podaną opinię oraz instrukcję poprzez platformę MS Teams. Zadania wraz z terminami ich realizacji znajdują się na platformie Teams. https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae7c3bc42729b408595c53afd97ddb16f%40thread.tacv2/conversations?groupId=ec206746-7bab-4ab8-b7cb-54711fffed94&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
|
Pełny opis: |
1. Zapoznanie z podstawową terminologią. 2. Rozwój dziecka w wieku 0 – 3. 3. Odruchy niemowlęce. 4. Diagnoza funkcjonalna dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną. 5. Metody i oddziaływania stosowane w terapii dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną. 6. Układanie programu wczesnego wspomagania dla dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną. |
|
Literatura: |
Cytowska B., Winczura B. (red.), (2008). Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Kraków: Oficyna Wydawnicza, Impuls. Cytowska B.,Wilczura B., Stawarski A.(red., (2008). Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju. Kraków: Oficyna, Wydawnicza Impuls. Piotrowicz R. (red), (2014). Interdyscyplinarne uwarunkowania rozwoju małego dziecka. Wybrane zagadnienia. Warszawa: Wydawnictwo APS. Skibska J. (red.) (2017). Diagnoza interdyscyplinarna. Wybrane problemy. Kraków: Wydawnictwo Impuls. Kaczan, T., Śmigiel, R. (red.) (2012). Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi. Kraków: Wydawnictwo Impuls. Mikler-Chwastek A. (2011). Sprawdzian rozwoju psychoruchowego niemowląt. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. Kulis A. (2017). Terapia zajęciowa w pediatrii. [W:] A. Bac (red.) Terapia zajęciowa. Warszawa: Wydawnictwo PZWL. Serafin T. (2005). Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. Twardowski A. (2012). Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami w środowisku rodzinnym. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Na czas edukacji on-line prowadzenie pracy i monitorowanie wykonywania zadań przez studentów na platformie Teams. Godziny kontaktowe podczas wideokonfernecji np. wykład, ćwiczenia: 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 Przygotowanie się do egzaminu: 4 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 4 Inne formy: - Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Zalewska | |
Prowadzący grup: | Paulina Zalewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zajęcia podczas zjazdu w dniach 07.-08.03.2020 zrealizowano zgodnie z harmonogramem podczas zajęć kontaktowych. Zajęcia z dnia 21.03.2020 zrealizowano poprzez zdalną realizację ćwiczeń - udostępnienie materiałów i artykułów na platformie Teams (Zakładka: Pliki - Folder: Materiały z zajęć) z udostępnieniem formularza MS Forms jako weryfikacji zapoznania się z ich treścią. W celu realizacji treści związanych z tworzeniem programu wczesnego wspomagania dla dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną, na platformie Teams umieszczono autorski film instruktażowy. Osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie: 1. Kolokwium w postaci testu (pytania zamknięte) MS Forms udostępnionego na platformie Teams w dniu 02.05.2020 g. 10:00. 2. Wypełnianie formularza MS Forms (indywidualnie) z pytaniami dotyczącymi materiałów, lektur, artykułów i filmów umieszczonych na platformie Temas (Zakładka: Pliki- Folder: Materiały z zajęć) w dniach 25-26.04.2020. 3. Przesłanie programu wczesnego wspomagania rozwoju według przesłanego wzoru i w oparciu o podaną opinię oraz instrukcję poprzez platformę MS Teams do dnia 30.04.2020. 4. Przesłanie pracy zaliczeniowej obejmującej propozycje ćwiczeń koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez platformę Teams do dnia 30.04.2020. Materiały i zadania wraz z terminami ich realizacji znajdują się na platformie Teams. https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a73fffa2f00cf4899be1063790554dd55%40thread.tacv2/conversations?groupId=862e56ac-a684-466c-801b-78f979b7b3ff&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
|
Pełny opis: |
1. Zapoznanie z podstawową terminologią. 2. Rozwój dziecka w wieku 0 – 3. 3. Odruchy niemowlęce. 4. Diagnoza funkcjonalna dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną. 5. Metody i oddziaływania stosowane w terapii dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną. 6. Układanie programu wczesnego wspomagania dla dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną. |
|
Literatura: |
Cytowska B., Winczura B. (red.), (2008). Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Kraków: Oficyna Wydawnicza, Impuls. Cytowska B.,Wilczura B., Stawarski A.(red., (2008). Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju. Kraków: Oficyna, Wydawnicza Impuls. Piotrowicz R. (red), (2014). Interdyscyplinarne uwarunkowania rozwoju małego dziecka. Wybrane zagadnienia. Warszawa: Wydawnictwo APS. Skibska J. (red.) (2017). Diagnoza interdyscyplinarna. Wybrane problemy. Kraków: Wydawnictwo Impuls. Kaczan, T., Śmigiel, R. (red.) (2012). Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi. Kraków: Wydawnictwo Impuls. Mikler-Chwastek A. (2011). Sprawdzian rozwoju psychoruchowego niemowląt. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. Kulis A. (2017). Terapia zajęciowa w pediatrii. [W:] A. Bac (red.) Terapia zajęciowa. Warszawa: Wydawnictwo PZWL. Serafin T. (2005). Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. Twardowski A. (2012). Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami w środowisku rodzinnym. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Podczas zajęć kontaktowych: dyskusja, pokaz, analiza materiałów źródłowych, ćwiczenia, analiza problemowa, film. Na czas edukacji on-line prowadzenie pracy i monitorowanie wykonywania zadań przez studentów na platformie Teams. Godziny kontaktowe (ćwiczenia): 6 h Nauczanie zdalne z wykorzystaniem platformy Teams: 6 h Przygotowanie się do zajęć, lektury: 5 h Przygotowanie się do kolokwium: 4 h Przygotowanie programu wczesnego wspomagania rozwoju: 4 h Inne formy: - Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.