Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

The Concept of Good Living in Different Cultures

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-ICF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: The Concept of Good Living in Different Cultures
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Fakultatywne dla 5 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 17 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Zsögön
Prowadzący grup: Maria Zsögön
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Students will learn about the context of peripheral regions, the history of the conquest and the invizibilization of the knowledge of indigenous peoples. They will critically reflect about the importance of this knowledge specially when it comes to respect of the nature and of all living beings, in contract to the logic of capitalism and the destruction of natural resources.

We will analize the proposals of the indigenous peoples and their relevance in contemporary society, in the region but also all over the world. We will analyze practical examples and work in a project related to the teachings of the indigenous peoples and Buen Vivir.

Pełny opis:

Contents:

Unit 1

• The context: Latin America

• Cultural and linguistic diversity

• History: colonization and imperialism

• The legacy of the colony

Unit 2

• Intercultural education and the struggle for recognition and reparation

• Otherness, racism, epistemicide

Unit 3

• Buen vivir in the legality of Latin America

• Convention of the UN related to diversity and cultural expressions

• Constitution of Ecuador, Pachamama as a subject of rights

Unit 4

• Current relevance: Capitalism, extractivism, ecocide

• Buen vivir and degrowth

• Community vs the individual

• Relevance of the concept in Europe

Literatura:

BUEN VIVIR: AN ALTERNATIVE PERSPECTIVE FROM THE PEOPLES OF THE GLOBAL SOUTH TO THE CRISIS OF CAPITALIST MODERNITY. Author(s): Alberto Acosta and Mateo Martínez Abarca. Published by: Wits University Press. (2018) Stable URL: https://www.jstor.org/stable/10.18772/22018020541.11

Buen Vivir: Today’s tomorrow, EDUARDO GUDYNAS, Development, 2011, 54(4), (441–447) 2011 Society for International Development 1011-6370/11

Buen Vivir: A Concept on the Rise in Europe? Gustavo Hernández, Henkjan Laats December 28, 2020 http://www.greeneuropeanjournal.eu/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)