Autyzm czy nie autyzm oto jest pytanie? Czy można być „odrobinę autystycznym”?
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-ACA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Autyzm czy nie autyzm oto jest pytanie? Czy można być „odrobinę autystycznym”? |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Fakultatywne dla V r. (PY) psychologia, stacjonarne jednolite studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Zajęcia mają na celu pogłębienie i/ lub poszerzenie wiedzy psychologicznej w wybranych obszarach. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza 1. Student/-ka definiuje i sprawnie posługuje się kluczowymi pojęciami dla omawianego zagadnienia. 2. Zna koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia. 3. Ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska. Umiejętności 1. Student/-ka potrafi dokonać analizy społecznych aspektów omawianego zagadnienia. 2. Jest w stanie odnaleźć i wykorzystać w praktyce właściwą literaturę dotyczącą poruszanego tematu. 3. Umie prezentować zarówno własny punkt widzenia, jak i rzeczowo ustosunkowywać się do opinii innych osób. Kompetencje społeczne 1. Student/-ka ma krytyczny stosunek do potocznych, nieuzasadnionych naukowo przekonań. 2. Ma motywację do angażowania się w aktywność na rzecz innych osób, w praktyce wykorzystując wiedzę teoretyczną zgodnie z zasadami etycznymi. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Omelańczuk | |
Prowadzący grup: | Iwona Omelańczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Praca w małych grupach, pisemna praca domowa, dyskusja. |
|
Pełny opis: |
Zapoznania się z zagadnieniami dotyczącymi definiowania i diagnozowania zaburzenia ze spektrum autyzmu a także charakterystyką funkcjonowania osób autystycznych/osób w spektrum autyzmu. Przedstawione zostanie także zagadnienie szerokiego fenotypu autyzmy, cech autystycznych w populacji ogólnej. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - American Psychiatric Association. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (wyd. 4, poprawione). American Psychiatric Association. - American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (wyd. 5). American Psychiatric Association. - World Health Organization (1992). The ICD-10 classification of mental and behavioural disorders: Clinical descriptions and diagnostic guidelines. World Health Organization. - World Health Organization. (2018). International classification of diseases for mortality and morbidity statistics (11th Revision). https://icd.who.int/browse11/l-m/en Literatura dodatkowa: - artykuły naukowe |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: WIEDZA: - prezentacja multimedialna UMIEJĘTNOŚCI: - projekt indywidualny - działania praktyczne - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja nakład pracy (1 ECTS): godziny kontaktowe - 15h; przygotowanie się do zajęć i zaliczenia - 15h; łącznie 30h |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Omelańczuk | |
Prowadzący grup: | Iwona Omelańczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Praca w małych grupach, pisemna praca domowa, dyskusja. |
|
Pełny opis: |
Zapoznania się z zagadnieniami dotyczącymi definiowania i diagnozowania zaburzenia ze spektrum autyzmu a także charakterystyką funkcjonowania osób autystycznych/osób w spektrum autyzmu. Przedstawione zostanie także zagadnienie szerokiego fenotypu autyzmy, cech autystycznych w populacji ogólnej |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - American Psychiatric Association. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (wyd. 4, poprawione). American Psychiatric Association. - American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (wyd. 5). American Psychiatric Association. - World Health Organization (1992). The ICD-10 classification of mental and behavioural disorders: Clinical descriptions and diagnostic guidelines. World Health Organization. - World Health Organization. (2018). International classification of diseases for mortality and morbidity statistics (11th Revision). https://icd.who.int/browse11/l-m/en Literatura dodatkowa: - artykuły naukowe |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: WIEDZA: - prezentacja multimedialna UMIEJĘTNOŚCI: - projekt indywidualny - działania praktyczne - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja nakład pracy (1 ECTS): godziny kontaktowe - 15h; przygotowanie się do zajęć i zaliczenia - 15h; łącznie 30h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.