Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Autyzm czy nie autyzm oto jest pytanie? Czy można być „odrobinę autystycznym”?

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-ACA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Autyzm czy nie autyzm oto jest pytanie? Czy można być „odrobinę autystycznym”?
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Fakultatywne dla V r. (PY) psychologia, stacjonarne jednolite studia I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Zajęcia mają na celu pogłębienie i/ lub poszerzenie wiedzy psychologicznej w wybranych obszarach.

Efekty uczenia się:

Wiedza

1. Student/-ka definiuje i sprawnie posługuje się kluczowymi pojęciami dla omawianego zagadnienia.

2. Zna koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia.

3. Ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska.

Umiejętności

1. Student/-ka potrafi dokonać analizy społecznych aspektów omawianego zagadnienia.

2. Jest w stanie odnaleźć i wykorzystać w praktyce właściwą literaturę dotyczącą poruszanego tematu.

3. Umie prezentować zarówno własny punkt widzenia, jak i rzeczowo ustosunkowywać się do opinii innych osób.

Kompetencje społeczne

1. Student/-ka ma krytyczny stosunek do potocznych, nieuzasadnionych naukowo przekonań.

2. Ma motywację do angażowania się w aktywność na rzecz innych osób, w praktyce wykorzystując wiedzę teoretyczną zgodnie z zasadami etycznymi.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Omelańczuk
Prowadzący grup: Iwona Omelańczuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Praca w małych grupach, pisemna praca domowa, dyskusja.

Pełny opis:

Zapoznania się z zagadnieniami dotyczącymi definiowania i diagnozowania zaburzenia ze spektrum autyzmu a także charakterystyką funkcjonowania osób autystycznych/osób w spektrum autyzmu. Przedstawione zostanie także zagadnienie szerokiego fenotypu autyzmy, cech autystycznych w populacji ogólnej.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- American Psychiatric Association. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (wyd. 4, poprawione). American Psychiatric Association.

- American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (wyd. 5). American Psychiatric Association.

- World Health Organization (1992). The ICD-10 classification of mental and behavioural disorders: Clinical descriptions and diagnostic guidelines. World Health Organization.

- World Health Organization. (2018). International classification of diseases for mortality and morbidity statistics (11th Revision). https://icd.who.int/browse11/l-m/en

Literatura dodatkowa:

- artykuły naukowe

Uwagi:

Metody kształcenia:

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna

UMIEJĘTNOŚCI:

- projekt indywidualny

- działania praktyczne

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

nakład pracy (1 ECTS): godziny kontaktowe - 15h; przygotowanie się do zajęć i zaliczenia - 15h; łącznie 30h

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Omelańczuk
Prowadzący grup: Iwona Omelańczuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Praca w małych grupach, pisemna praca domowa, dyskusja.

Pełny opis:

Zapoznania się z zagadnieniami dotyczącymi definiowania i diagnozowania zaburzenia ze spektrum autyzmu a także charakterystyką funkcjonowania osób autystycznych/osób w spektrum autyzmu. Przedstawione zostanie także zagadnienie szerokiego fenotypu autyzmy, cech autystycznych w populacji ogólnej

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- American Psychiatric Association. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (wyd. 4, poprawione). American Psychiatric Association.

- American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (wyd. 5). American Psychiatric Association.

- World Health Organization (1992). The ICD-10 classification of mental and behavioural disorders: Clinical descriptions and diagnostic guidelines. World Health Organization.

- World Health Organization. (2018). International classification of diseases for mortality and morbidity statistics (11th Revision). https://icd.who.int/browse11/l-m/en

Literatura dodatkowa:

- artykuły naukowe

Uwagi:

Metody kształcenia:

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna

UMIEJĘTNOŚCI:

- projekt indywidualny

- działania praktyczne

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

nakład pracy (1 ECTS): godziny kontaktowe - 15h; przygotowanie się do zajęć i zaliczenia - 15h; łącznie 30h

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)