“Who Can Change the World if Not the Parents?” Parental Activism in Poland
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-WCC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | “Who Can Change the World if Not the Parents?” Parental Activism in Poland |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - II rok, 3 sem PE (II st. st. stac.) - 1 obow. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 14 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Uryga | |
Prowadzący grup: | Danuta Uryga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Sposób weryfikacji efektów uczenia się: ocena pracy zespołowej - przygotowanie i przeprowadzenie części zajęć na wybrany temat (związany z tematyką konwersatorium) |
|
Pełny opis: |
Tematy zajęć: 1. Aktywizm - ustalenie pola znaczeniowego terminu 2. Aktywizm rodzicielski jako zjawisko społeczne 3. Prezentacje wybranych polskich przykładów aktywizmu rodzicielskiego (projekty zespołowe) 4. Dyskusja i podsumowanie |
|
Literatura: |
Babicka-Wirkus A. (2019). Kultury oporu w szkole. Działania – motywacje – przestrzeń. Wolters-Kluwer. Biesta B. (2013). Uczący się, Student, Mówiący – o znaczeniu nazywania tych, których nauczamy. Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja, 63(3). Czerepaniak-Walczak M. (2020). Iluzja upełnomocnienia jako środka emancypacji w edukacji i poprzez edukację. W: R. Włodarczyk, Utopia a edukacja, t. IV, ss. 127-142. |
|
Uwagi: |
W ramach zajęć studentki/studenci realizują: godziny kontaktowe: 15 godz. przygotowanie prezentacji (w tym wyszukiwanie informacji, konsultacje z prowadzącą, analiza danych): 15 godz. lektura: 15 godz. Razem: 45 godz., co odpowiada 2 ECTS. Metody kształcenia: - praca indywidualna i zespołowa w formie warsztatowej (eksploracja i wymiana doświadczeń, dyskusja, formułowanie wniosków ogólnych) - praca zespołowa - przygotowanie części zajęć na temat wybranego polskiego przykładu aktywizmu rodzicielskiego |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.