Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Toolkit for Field Researchers

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-TFR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Toolkit for Field Researchers
Jednostka: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Skrócony opis:

Zajęcia nie tylko rozszerzą narzędownik związany z metodologią badań w języku angielskim, ale także przygotują studentów do badań terenowych poprzez praktyczne, próbne mikro badania w terenie.

Pełny opis:

Zagadnienia:

Metodologia badań w naukach społecznych.

Badania w terenie. Przedstawiciele nauk społecznych i ich najbardziej znane badania (Znaniecki, Malinowski, Benedict, Radcliffe-Brown i inni)

Badania etnograficzne.

Obserwacja: uczestnicząca, nieuczestnicząca, jawna, ukryta.

Badania antropologiczne.

Badania przestrzeni wiejskiej/miejskiej.

Wywiady i ich rodzaje.

Badania surveyowe.

Eksperymenty badawcze.

Projekt zaliczeniowy.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Knowledge

They have knowledge in selected areas of social and medical sciences allowing them to build an individual development program related to the development of practical competences and related to scientific (including research) activities and academic writing in English. English.

Skills

Can communicate on specialist topics related to the child and children's rights in English with a diverse audience, also from abroad.

Can use a foreign language at the B2 + level of the European Framework of Reference for Languages and to a higher degree use specialist terminology related to children's rights and the leading discipline.

Can plan and undertake own lifelong learning and guide others in the development of linguistic competences.

Social competence

Is ready to critically evaluate the content received regarding the rights of the child and childhood and is able to engage in a critical discussion in English.

It is ready to build its professional identity in a local and global perspective, remaining open to Polish traditions and experiences as well as international processes and challenges.

Is ready to follow and develop the principles of professional ethics with special respect for the diversity of different cultures and languages.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Odrowąż-Coates
Prowadzący grup: Maria Zsögön
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia nie tylko rozszerzą narzędownik związany z metodologią badań w języku angielskim, ale także przygotują studentów do badań terenowych poprzez praktyczne, próbne mikro badania w terenie.

Pełny opis:

Zagadnienia:

Metodologia badań w naukach społecznych.

Badania w terenie. Przedstawiciele nauk społecznych i ich najbardziej znane badania (Znaniecki, Malinowski, Benedict, Radcliffe-Brown i inni)

Badania etnograficzne.

Obserwacja: uczestnicząca, nieuczestnicząca, jawna, ukryta.

Badania antropologiczne.

Badania przestrzeni wiejskiej/miejskiej.

Wywiady i ich rodzaje.

Badania surveyowe.

Eksperymenty badawcze.

Projekt zaliczeniowy.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Odrowąż-Coates
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Odrowąż-Coates
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)