Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Storytelling. The Role of Fairy Tales and Folk Stories in Children’s Upbringing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-SRF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Storytelling. The Role of Fairy Tales and Folk Stories in Children’s Upbringing
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:
Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Wybrane pojęcia z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii, socjologii i

medycyny w języku obcym.

- Podstawowe konstrukcje gramatyczne stosowane w językach obcych.

- Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania

swobodnych wypowiedzi.

- Analiza tekstów naukowych w językach obcych.

- Doskonalenie własnych umiejętności językowych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Zna podstawową terminologię obcojęzyczną używaną w pedagogice,

pedagogice specjalnej, psychologii, socjologii i medycynie.

Umiejętności

Potrafi w sposób spójny wypowiadać się w obcym języku na wybrane

tematy dotyczące swojej dziedziny studiów.

Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności

językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii.

Kompetencje społeczne

Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych,

rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się językowego

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 18 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Odrowąż-Coates
Prowadzący grup: Mark Bernheim
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Fairy tales and their role in the upbringing

Pełny opis:

We will discuss the role of stories for children nowadays and in the past.

I thought to ask each student to present to the class about a Polish classic story of their choice, also to enlighten me on them. I am sure there are many excellent ones.

Also, I would suggest they write a tale themselves, a challenging assignment they can do narrative/illustrations for. It would be so interesting for me to see what they could produce. I also think it good experience for their careers in classrooms to have done this in another language useful for their students.

I hope you agree this could be a good balance of primary and secondary sources and materials!

Literatura:

From https://www.semanticscholar.org/paper/LESSONS-ON-SOCIAL-JUSTICE%3A-A-PEDAGOGICAL-REFLECTION-Odrow%C4%85%C5%BC-Coates/2f11c5e9e5888d46b314ab59f73658f59f413ec0

:

Anna Odrowaz-Coates LESSONS ON SOCIAL JUSTICE: A PEDAGOGICAL REFLECTION ON THE EDUCATIONAL MESSAGE OF THE BOXTROLLS. Education as Change 2016

Joanna Pawłowska GENDER STEREOTYPES PRESENTED IN POPULAR CHILDREN’S FAIRY TALES. Society Register 2021

Bettelheim, B. 1959. Joey: A ‘mechanical boy’. Scientific American 200: 117–126.

Bettelheim, B. 1969. The children of the dream. London & New York: Macmillan.

Bettelheim, B. 1976. The uses of enchantment: The meaning and importance of fairy tales. New

York: Knopf.

Bettelheim, B. 1996. Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni. Warszawa:

WAB.

Molicka, M. 1999. Bajki terapeutyczne. Media Rodzina: Poznań. Molicka, M. 2002. Bajkoterapia. O lękach dzieci i nowej metodzie terapii. Poznań: Media Rodzina. Molicka, M. 2003. Bajki terapeutyczne, part II. Poznań: Media Rodzina

Jack Zipes has published and translated over a dozen volumes on and about stories, fairy tales, and storytelling. Materials will be provided.

Uwagi:

Online lesson

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Odrowąż-Coates, Maria Zsögön
Prowadzący grup: Mark Bernheim, Maria Zsögön
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Odrowąż-Coates, Maria Zsögön
Prowadzący grup: Mark Bernheim, Maria Zsögön
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)