Storytelling. The Role of Fairy Tales and Folk Stories in Children’s Upbringing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-SRF |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Storytelling. The Role of Fairy Tales and Folk Stories in Children’s Upbringing |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Wybrane pojęcia z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii, socjologii i medycyny w języku obcym. - Podstawowe konstrukcje gramatyczne stosowane w językach obcych. - Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania swobodnych wypowiedzi. - Analiza tekstów naukowych w językach obcych. - Doskonalenie własnych umiejętności językowych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna podstawową terminologię obcojęzyczną używaną w pedagogice, pedagogice specjalnej, psychologii, socjologii i medycynie. Umiejętności Potrafi w sposób spójny wypowiadać się w obcym języku na wybrane tematy dotyczące swojej dziedziny studiów. Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii. Kompetencje społeczne Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się językowego |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Odrowąż-Coates | |
Prowadzący grup: | Mark Bernheim | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Fairy tales and their role in the upbringing |
|
Pełny opis: |
We will discuss the role of stories for children nowadays and in the past. I thought to ask each student to present to the class about a Polish classic story of their choice, also to enlighten me on them. I am sure there are many excellent ones. Also, I would suggest they write a tale themselves, a challenging assignment they can do narrative/illustrations for. It would be so interesting for me to see what they could produce. I also think it good experience for their careers in classrooms to have done this in another language useful for their students. I hope you agree this could be a good balance of primary and secondary sources and materials! |
|
Literatura: |
From https://www.semanticscholar.org/paper/LESSONS-ON-SOCIAL-JUSTICE%3A-A-PEDAGOGICAL-REFLECTION-Odrow%C4%85%C5%BC-Coates/2f11c5e9e5888d46b314ab59f73658f59f413ec0 : Anna Odrowaz-Coates LESSONS ON SOCIAL JUSTICE: A PEDAGOGICAL REFLECTION ON THE EDUCATIONAL MESSAGE OF THE BOXTROLLS. Education as Change 2016 Joanna Pawłowska GENDER STEREOTYPES PRESENTED IN POPULAR CHILDREN’S FAIRY TALES. Society Register 2021 Bettelheim, B. 1959. Joey: A ‘mechanical boy’. Scientific American 200: 117–126. Bettelheim, B. 1969. The children of the dream. London & New York: Macmillan. Bettelheim, B. 1976. The uses of enchantment: The meaning and importance of fairy tales. New York: Knopf. Bettelheim, B. 1996. Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni. Warszawa: WAB. Molicka, M. 1999. Bajki terapeutyczne. Media Rodzina: Poznań. Molicka, M. 2002. Bajkoterapia. O lękach dzieci i nowej metodzie terapii. Poznań: Media Rodzina. Molicka, M. 2003. Bajki terapeutyczne, part II. Poznań: Media Rodzina Jack Zipes has published and translated over a dozen volumes on and about stories, fairy tales, and storytelling. Materials will be provided. |
|
Uwagi: |
Online lesson |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Odrowąż-Coates, Maria Zsögön | |
Prowadzący grup: | Mark Bernheim, Maria Zsögön | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Odrowąż-Coates, Maria Zsögön | |
Prowadzący grup: | Mark Bernheim, Maria Zsögön | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.