Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

"Educational Activism - How Can Resistance Change Schools?"

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-EAH
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: "Educational Activism - How Can Resistance Change Schools?"
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - II rok, 3 sem PE (II st. st. nstac.) - 1 obow.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 12 godzin, 14 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Uryga
Prowadzący grup: Danuta Uryga
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób weryfikacji efektów uczenia się:

- ocena zadań indywidualnych (wybór przypadku do analizy; prezentacja przypadku i jego analiza), według wskazanych kryteriów;

- ocena zadań zespołowych (tworzenie "mapy" zjawiska, wypracowanie kluczowych kategorii analizy, tworzenie definicji zjawiska, prowadzenie dyskusji), na podstawie ustalonych celów poszczególnych zadań.

Pełny opis:

Cel konwersatorium ma charakter poznawczy - przedmiotem eksploracji jest stosunkowo nowe w Polsce zjawisko aktywizmu edukacyjnego. W trakcie zajęć uczestnicy/uczestniczki będą mieli okazję do stworzenia narzędzia jego analizy i zdefiniowania go w perspektywie istotnych dla pedagogiki kategorii teoretycznych (podmiotowość, emancypacja, empowerment, opór, transformacja). Praca analityczna będzie przebiegać na wybranych przykładach aktywizmu edukacyjnego.

Tematy:

1. Aktywizm - rozpoznanie pola znaczeniowego terminu; identyfikacja kluczowych kategorii analizy.

2. Aktywizm edukacyjny - wybór, prezentacja i analiza przykładów; rewizja pola znaczeniowego i listy kategorii.

3. Pojęcia pedagogiczne pomocne w rozumieniu aktywizmu edukacyjnego (lektury).

4. Tworzenie definicji aktywizmu edukacyjnego

Literatura:

Babicka-Wirkus A. (2019). Kultury oporu w szkole. Działania – motywacje – przestrzeń. Wolters-Kluwer.

Biesta B. (2013). Uczący się, Student, Mówiący – o znaczeniu nazywania tych, których nauczamy. Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja, 63(3).

Czerepaniak-Walczak M. (2020). Iluzja upełnomocnienia jako środka emancypacji w edukacji i poprzez edukację. W: R. Włodarczyk, Utopia a edukacja, t. IV, ss. 127-142.

Uwagi:

W ramach zajęć studentki/studenci realizują:

godziny kontaktowe: 12 godz.

przygotowanie prezentacji (w tym wyszukiwanie informacji, konsultacje z prowadzącą, analiza danych): 15 godz.

lektura: 15 godz.

Razem: 45 godz., co odpowiada 2 ECTS.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)