Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rozwoju człowieka z elementami psychopatologii LO-3F-PIC
Ćwiczenia (CW) Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 6
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Brzezińska, A.I. (red.). (2021). Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Harwas-Napierała, B., Trempała, J. (red.). (2000). Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka. Tom 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Schaffer, H.R. (2016). Psychologia dziecka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Strelau, J. (red.). (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 1. Podstawy psychologii. Gdańsk: GWP. - rozdział 7 i 8.

Vasta, R., Haith, M., Miller, S. (1995). Psychologia dziecka. Warszawa: WSiP.

Literatura uzupełniająca:

Bee, H. (2004). Psychologia rozwoju człowieka. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.

Bieńkowska, A. (2022). Dzieciństwo z perspektywy rozwoju. W: A. Bieńkowska, D. Danielewicz (red.), Rozwój w okresie dzieciństwa. Zagrożenia i zaburzenia (s. 9-31). Warszawa: Wydawnictwo APS.

Brzezińska, A.I., Appelt, K., Ziółkowska, B. (2021). Psychologia rozwoju człowieka. Sopot: Wydawnictwo GWP.

Oleś, P.K. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. Ciągłość-zmiana-integracja. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Efekty uczenia się:

Student potrafi:

1. interpretować zjawiska związane z rozwojem w okresie prenatalnym, noworodkowym, niemowlęcym i poniemowlęcym w kontekście wykrywania dysharmonii i zaburzeń rozwoju

2. Analizować i interpretować zjawiska związane z rozwojem w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w kontekście wykrywania dysharmonii i zaburzeń rozwoju

3. Analizować i interpretować zjawiska związane z rozwojem w okresie adolescencji i dorosłości w kontekście wykrywania dysharmonii i zaburzeń rozwoju

Metody i kryteria oceniania:

- obecność (2 spotkania = 100% frekwencja)

- aktywność na zajęciach

Zakres tematów:

Ćwiczenia

1. rozwój w okresie prenatalnym, noworodkowym, niemowlęcym i poniemowlęcym (ze szczególnym uwzględnieniem wykrywania dysharmonii i zaburzeń rozwoju)

2. rozwój w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym

3. rozwój w okresie adolescencji

4. dorosłość jako proces, obszary trudności rozwojowych

Metody dydaktyczne:

- praca w małych grupach,

- burza mózgów,

- praca z tekstem,

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40, (sala nieznana)
Magdalena Kruk-Rogucka 19/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)