Literatura: |
- Czarniejewska I, Main I., „Uchodźcy teoria i praktyka”, Stowarzyszenie jeden świat, Poznań 2008.
- Frelak J., Klaus W ., Integracja uchodźców w Polsce. Rekomendacje i dobre praktyki, Instytut Spraw publicznych, Warszawa 2007.
- Grzymała - Kazłowska A. Między jednością a wielością. Integracja odmiennych grup i kategorii imigrantów w Polsce, Ośrodek Badań nad Migracjami, Warszawa 2008.
- Grzymała - Moszczyńska H., Uchodźcy: Podręcznik dla osób pracujących z uchodźcami, Nomos, Kraków 2000.
- Gutkowska A. red., Uchodźcy w Polsce: kulturowo-prawne bariery w procesie adaptacji, Stowarzyszenie Interwencji Prawnej, Warszawa 2007.
- Januszewska E. „Dziecko Czeczeńskie w Polsce. Miedzy traumą wojenną a doświadczeniem uchodźctwa”, Wydawnictwo Adam Marszałek, Warszawa 2010.
- Kosowicz A., Marek A., „Życie w Polsce – poradnik dla uchodźców”, Stowarzyszenie Vox Humana Warszawa 2008.
- Kosowicz A., Marek A., „Imigranci w polskim społeczeństwie”, Stowarzyszenie Vox Humana Warszawa 2008.
- Łodziński S., Ząbek M., Uchodźcy w Polsce. Próba spojrzenia antropologicznego, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UW Warszawa 2008.
|
Zakres tematów: |
- Geneza uchodźstwa – migracje w aspekcie historycznym
- Strategie „wchodzenia” imigrantów w społeczeństwo przyjmujące
- Współczesne migracje
- Kwestie prawne dotyczące uchodźców – prawa i obowiązki
- Konwencja Genewska dotycząca statusu uchodźców
- Postępowanie w sprawie nadania statusu uchodźcy
- Indywidualny Program Integracji
- Przesłanki do „ochrony uzupełniającej” na terytorium Polski
Edukacja zdalna. Zakres tematyczny materiałów przekazanych studentom do przyswojenia w domu
25.03.2020
Castels M., Miller M. J., Migracje we współczesnym świecie, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2011.
Grabowska I., Migrantów ścieżki zawodowe bez granic, Ośrodek badań nad migracjami. Warszawa 2012.
2.04.2020
Pasamonik B., Markowska-Manista U., (red), Kryzys migracyjny perspektywa społeczno-kulturowa TOM I, wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2017.
16.04.2020
Pasamonik B., Markowska-Manista U., (red), Kryzys migracyjny perspektywa społeczno-kulturowa TOM i, wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2017.
28.04.2020
Konwencja Genewska dotycząca uchodźców
|
Metody dydaktyczne: |
dyskusja na zajęciach
prezentacja
zadania dla grupy
Zdalne prowadzenie zajęć
- wysyłanie prezentacji dla studentów,
- wysyłanie publikacji – artykułów, rozdziałów książek,
Na czas edukacji on-line komunikacja za pośrednictwem poczty.
Udostępnianie materiałów studentom na podstawie, których samodzielnie przyswajają wiedzę
W razie wątpliwości kontakt za pośrednictwem poczty mbienkowski@aps.edu.pl
|